Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Już ponad 2/3 transakcji w sklepach i punktach usługowych realizowanych jest bezgotówkowo

Handel

Już ponad 2/3 transakcji w sklepach i punktach usługowych realizowanych jest bezgotówkowo

Piątek, 26 kwietnia 2024 HURT & DETAL Nr 04/217. Kwiecień 2024
Jak odpowiedzieć na preferencje klientów w obszarze płatności?
Ponad 65% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo – pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa. Oznacza to, że w 2023 r. udział gotówki w liczbie transakcji detalicznych spadł o 3 p.p. do poziomu zaledwie 35%1.

Płatności bezgotówkowe dominowały w sklepach z obuwiem i odzieżą (70%), w sklepach wielkopowierzchniowych – supermarketach i hipermarketach (69%), księgarniach, kioskach i sklepach papierniczych (65%), drogeriach, aptekach i na spacjach paliw (64%).

„Branża handlowa i detaliczna oraz rynek szeroko pojętych usług dynamicznie dostosowują się do rosnących potrzeb i oczekiwań klientów – również w obszarze płatności. Konsumenci coraz bardziej doceniają płatności kartą oraz za pomocą urządzeń mobilnych, ponieważ postrzegają je za wygodne i bezpieczne. Analogicznie również z tego powodu m.in. częściej sięgają po bezgotówkowe instrumenty płatnicze podczas zakupów w sklepach i punktach usługowych. 60% respondentów biorących udział w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa przyznało, że w 2023 r. częściej płaciło bezgotówkowo niż w 2022 r. To pokazuje, w jakim kierunku podążają preferencje płatnicze konsumentów, a w ślad za tymi potrzebami powinni podążać także przedsiębiorcy” – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Wybór, bezpieczeństwo i wygoda płatności

Dla konsumentów priorytetem jest bezpieczeństwo, komfort i swobodny wybór dokonywania płatności – klienci oczekują, że w każdym sklepie czy punkcie handlowo-usługowym będą mogli sami zdecydować, w jaki sposób chcą zapłacić (np. gotówką, kartą, mobilnie, Blikiem). Nadal jednak wielu konsumentów napotyka ograniczenia w dostępie do płatności bezgotówkowych – zwłaszcza w mniejszych sklepach i punktach usługowych. Brak infrastruktury uniemożliwia sprzedawcom przyjmowanie płatności kartą lub mobilnie. Na takiej sytuacji tracą dwie strony – rozczarowany klient porzuca swój koszyk i udaje się w poszukiwanie innego sklepu, a właściciel traci możliwość zarobku, a być może również i klienta.

„W najbliższej przyszłości trend płatności bezgotówkowych będzie się umacniał, a wygrywać będą te firmy, które odpowiedzą na potrzeby i oczekiwania konsumentów. Niestety w wielu branżach, zwłaszcza o charakterze usługowym, wciąż występują realne ograniczenia zasięgu akceptacji kart. Z myślą o właścicielach firm, które nie wprowadziły jeszcze obrotu bezgotówkowego powstał Program Polska Bezgotówkowa, w ramach którego przedsiębiorcy mogą wypróbować terminal płatniczy lub terminal w telefonie całkowicie bezpłatnie i zweryfikować, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w ich biznesie” – dodaje Zbigniew Wiśniewski.

Bezpłatne terminale dostępne „od ręki” dla przedsiębiorców

Program Polska Bezgotówkowa ma na celu wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa w procesie rozwoju i utrzymania konkurencyjności poprzez umożliwienie im dostępu do przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych. Program realnie pomógł ponad 460 tysiącom przedsiębiorców pokonać barierę kosztową oraz poznawczą związaną z akceptacją płatności bezgotówkowych. W ramach Programu można skorzystać z 12-miesięcznego okresu finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne. Fundacja pokrywa również koszty finansowe obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal. Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.

Do końca lutego 2024 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło blisko 465 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano blisko 620 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu ponad 1,8 mld transakcji płatniczych na łączną kwotę przekraczającą 115 mld zł.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/



1 POLASIK Research, Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2023, raport badawczy, marzec 2024. Badanie przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa



tagi: transakcje bezgotówkowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51