Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę
Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę
Poniedziałek, 29 kwietnia 2024
Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego roku, jakie padły w badaniu PAYBACK Opinion Poll.
Majówka w domu, przy dobrej książce lub na działce
Jak pokazują wyniki badania, 50% Polaków planuje spędzić tegoroczny długi weekend majowy w swoim miejscu zamieszkania. Zdecydowana większość ma zamiar w tym czasie oddać się wypoczynkowi w domu, np. nadrabiając zaległości książkowe i filmowe (34%) lub spędzić czas na działce/w ogrodzie (28%). Wielu ankietowanych zamierza też spotkać się z rodziną i znajomymi (14%).
Jeśli wyjazd to przede wszystkim krajowy
Zgodnie z deklaracjami ankietowanych, tegoroczna majówka będzie dla wielu oznaczać wzmożony ruch na polskich drogach. Ponad 21% Polaków ma bowiem zamiar ruszyć w Polskę, a tylko 8% osób wybiera się w podróż zagraniczną. W przypadku osób decydujących się spędzić majówkę na wyjazdach krajowych dwoma najpopularniejszymi kierunkami są jeziora i góry.
Majówkowe podróże po Polsce będą odbywały się przede wszystkim samochodem, z którego planuje skorzystać aż 89% badanych osób. Dalekie drugie miejsce pod tym względem zajął pociąg, który jako planowany środek transportu wskazało jedynie 6% ankietowanych. Osoby podróżujące po Polsce najczęściej planują przy tym zatrzymywać się u rodziny lub znajomych (24%). Dużą popularnością cieszą się również domki letniskowe (19%) i hotele (14%), mniej popularne w tym roku mogą okazać się pensjonaty (4%) oraz hostele (0,5%).
Za granicą najpopularniejsza Europa
Wyniki raportu PAYBACK pokazują, że wśród kierunków zagranicznych popularnością cieszą się przede wszystkim kraje europejskie (88%). Podium z identycznymi wynikami, uzupełniły Azja i Afryka (po 4%). Najczęściej wskazywanym środkiem transportu w przypadku podróży zagranicznych okazał się samolot (48%). Drugim najczęściej wybieranym ma być samochód (33%). W podróżach zagranicznych nieco większą popularnością cieszy się również pociąg (8%). Najczęściej zagraniczny nocleg w trakcie majówki Polacy planują w hotelach (42%) i mieszkaniach oraz apartamentach na wynajem (26%).
Organizacja wyjazdów w większości na własną rękę
Wśród wszystkich wyjeżdżających na majówkę, zarówno planujących eskapadę po Polsce, jak i za granicą, zdecydowanie dominują ci, którzy samodzielnie organizują swoją podróż (97%), najczęściej dokonując rezerwacji noclegów i biletów przez internet (82%) lub aplikacje mobilne (11%).
Informacje i inspiracje dotyczące kierunków wyjazdów Polacy czerpią przede wszystkim z poleceń rodziny i znajomych (33%) oraz z mediów społecznościowych (29%). 22% respondentów wskazało, że nie szuka inspiracji, bo jeździ w miejsca, które już osobiście sprawdzili.
Najczęściej na majówkowe wojaże Polacy wydadzą do 1000 złotych (58%). Część z tych pieniędzy zasili kasę lokalnych restauracji, w których planuje stołować się 41% podróżujących. Majówkowe budżety zostaną wydane również w sklepach spożywczych - 31% respondentów zadeklarowało bowiem, że planuje samodzielnie przygotowywać posiłki w trakcie wycieczki
Dla większości długi weekend nie taki długi
Wyniki badania PAYBACK pokazują, że 46% Polaków nie planuje w trakcie majówki brać dodatkowego urlopu, zadowalając się jedynie dniami świątecznymi. Wśród najczęstszych powodów takiej decyzji wymienianie były – brak możliwości wzięcia urlopu w tym okresie (23%) oraz fakt spędzania długiego weekendu w swoim miejscu zamieszkania (22%). Rzadziej wskazywanymi, ale również dość popularnymi powodami były nadmiar pracy (13%) i brak planów na majówkę (12%).
Wśród 33% Polaków planujących urlop na długi weekend majowy, dominują osoby, które wzięły 3 dni urlopu, aby mieć wolny cały tydzień (43%) lub 1 dzień urlopu na wypadający w czwartek 2.05 (32%).
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.