Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Jak Lidl zachęca do bardziej zrównoważonych działań?
Jak Lidl zachęca do bardziej zrównoważonych działań?
Wtorek, 07 maja 2024
Lidl Polska wierzy, że każdy z nas może wnieść swój wkład w zrównoważony rozwój, dlatego sieć angażuje swoich klientów, dostawców, pracowników i partnerów w działania na rzecz pozytywnych zmian ekologicznych i społecznych. „Zaangażowanie w dialog” to jeden z sześciu filarów strategii CSR Lidla.
Odpowiedzialne działanie zaczyna się od poczucia odpowiedzialności poszczególnych osób. Poprzez informowanie, uwrażliwianie i aktywne angażowanie Lidl Polska zwiększa świadomość swoich pracowników i klientów w zakresie istotnych kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem, wspierając ich w bardziej świadomym działaniu i robieniu zakupów. Sieć stawia na przejrzystą komunikację i współpracę ze swoimi kluczowymi interesariuszami, aby wspólnie inicjować zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki.
Współpraca z polskimi dostawcami
Lidl Polska dba o zrównoważony rozwój w swoim łańcuchu dostaw, mając na uwadze ochronę klimatu, różnorodność biologiczną czy uczciwe warunki pracy. Sieć osiąga postawione sobie cele w tym zakresie dzięki ścisłej współpracy ze swoimi dostawcami. Poprzez kodeks postępowania, polityki zakupowe oraz szkolenia Lidl zapewnia im wytyczne dotyczące swoich zrównoważonych standardów. Ponadto dostawcy owoców, warzyw, nabiału i mięsa zostali przeszkoleni w zakresie ochrony bioróżnorodności oraz przechodzenia na bardziej przyjazny dla klimatu model upraw. Pracownicy działu zakupów wzięli natomiast udział w cyklu warsztatów na temat odpowiedzialnej transformacji łańcucha wartości.
Sieć dba również o rozwój polskiego rynku, lokalnych producentów oraz rolników – w 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.
Społeczności lokalne i klienci
Lidl chce wywierać pozytywny wpływ na lokalne społeczności, angażując je w ważne inicjatywy, które często mają charakter edukacyjny, takie jak ogólnopolska akcja wspierająca placówki szkolne „Szkoły Pełne Talentów” czy „WARTA warta posprzątania” – inicjatywa wprowadzona we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia oraz UNGC (United Nation Global Compact Network Poland). W celu promowania wysokich standardów w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn firma przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. Odpowiadając na potrzeby społeczności, sieć prowadzi działalność charytatywną oraz edukacyjną poprzez programy edukacji ekologicznej takie jak „Eko Misja”, „Dieta przyjazna planecie”, „Ekoeksperymentarium.pl”, „Zwolnieni z Teorii” czy stoiska edukacyjne towarzyszące lokalnym wydarzeniom.
Misja Lidla to także wspieranie społeczeństwa w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych. W swoich sklepach sieć zapewnia bardziej zrównoważone alternatywy produktów z odpowiednimi certyfikatami. Klienci mogą bez problemu rozpoznać, które produkty są wegańskie, a które zostały wyhodowane z zastosowaniem standardów ekologicznych lub pozyskane zgodnie z zasadami sprawiedliwego handlu. Lidl informuje o swoim zaangażowaniu w zrównoważony rozwój za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak strona internetowa, gazetki czy media społecznościowe.
Sieć wychodzi również naprzeciw potrzebom klientów, wśród których znajdują się osoby neuroróżnorodne i z niepełnosprawnościami. Lidl Polska razem z Fundacją Na Rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik” zorganizował m.in. szkolenia dla pracowników sklepów ze standardów obsługi osób niewidomych i niedowidzących. Sieć we współpracy z Fundacją JiM prowadzi także akcję „Ciche godziny”, która jest skierowana do klientów ze spektrum autyzmu. Polega ona na ograniczeniu (w wybranych godzinach) bodźców dźwiękowych i świetlnych w sklepach Lidl Polska.
Jako duża sieć handlowa czujemy odpowiedzialność za środowisko i promowanie zrównoważonego rozwoju, dlatego chcemy wykorzystać zasięg naszego oddziaływania. Mając na uwadze potrzeby naszego otoczenia, promujemy prospołeczne i proekologiczne postawy wśród naszych klientów, dostawców, pracowników i partnerów. To dla nas ważne, abyśmy wspólnymi siłami działali w kierunku pozytywnych zmian – w końcu działanie zaczyna się od jednostki, a dzięki współpracy możemy dużo więcej osiągnąć – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs & CSR w Lidl Polska.
Razem możemy więcej!
W ramach spotkań z różnymi grupami interesariuszy, Lidl Polska jest od wielu lat obecny na Forum Ekonomicznym w Karpaczu. Sieć zorganizowała spotkanie ze swoimi największymi dostawcami – Supplier Day. W jego trakcie zaproszeni interesariusze mogli spotkać się z Włodzimierzem Wlaźlakiem, Prezesem Lidl Polska oraz Wojciechem Grohnem, Członkiem Zarządu Lidl Polska. Celem spotkania było zaprezentowanie planów oraz zasad współpracy wraz z przedstawieniem wytycznych ESG i CSR.
Lidl prowadzi również dialog ze stowarzyszeniami, inicjatywami branżowymi, mediami i organizacjami pozarządowymi, takimi jak Caritas, WOŚP, WWF czy UNGC, które przyglądają się działalności sieci i są ważnymi partnerami w rozwoju bardziej zrównoważonych rozwiązań. Wspólnie z GLOBAL G.A.P i innymi partnerami Lidl ustanowił nowy standard różnorodności biologicznej w europejskiej produkcji owoców i warzyw.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.