Sieć Netto Polska należy do Grupy Salling, która prowadzi działalność biznesową w obszarze retail na trzech europejskich rynkach, zyskując pozycję lidera w rodzimej Danii. W ramach odpowiedzialnego rozwoju, który ma dla Grupy znaczenie nadrzędne, Grupa zadeklarowała ograniczenie emisji CO2 w ramach operacji własnych o 50 procent do 2030 roku. Celem tym objęte są wszystkie rynki, na których Grupa Salling jest obecna. W związku z tym, w ramach działań realizowanych na polskim rynku, w sklepach sieci Netto wprowadzono szereg energooszczędnych rozwiązań, takich jak wykorzystanie pomp ciepła, modernizacja oświetlenia oraz wymiana urządzeń chłodniczych. Jako ważne ogniwo łańcucha wartości, którym jest dystrybucja żywności, sieć od lat skupia się na ograniczaniu jej strat poprzez wykorzystanie danych w logistyce, współpracę z organizacjami pozarządowym oraz kampanie społeczne.
- Jako Netto Polska konsekwentnie realizujemy działania, które wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju naszej sieci i Grupy Salling, która takie podejście ma wpisane swoje DNA. Priorytetem jest dla nas tworzenie wartości dodanej z uwzględnieniem nie tylko oczekiwań konsumentów oraz celów biznesowych, ale na równym poziomie otoczenia społecznego i środowiska naturalnego. Powołanie funkcji Sustainability Officera pokazuje jak istotne jest dla nas wdrażanie koniecznych zmian z poziomu zarządu - komentuje Anna Paszt, Chief Marketing and Sustainability Officer Netto Polska.
Anna Paszt swoje wieloletnie doświadczenie w branży retail zdobywała na stanowiskach zarządczych m.in. w Leroy Merlin, Bridgestone, Michelin czy Orlen, gdzie odpowiadała za strategie biznesowe omnicommerce i marketingowe na rynku polskim i międzynarodowym. Anna Paszt zajmuje w Netto stanowisko Dyrektor Marketingu od października 2022 r. Od maja b.r., wraz z objęciem roli Sustainability Officera, jej obszar odpowiedzialności poszerza się o obszar Sustainability i ESG.
W ostatnim czasie Salling Group podzieliła się wynikami za 2023 rok. Grupa zwiększyła zarówno przychody, jak i zyski. Przychody wzrosły o 5,7 procent do 70,3 miliarda koron duńskich, po raz pierwszy w historii przekraczając poziom 70 miliardów. Salling Group obecnie koncentruje się na konwersjach sklepów, otwieraniu nowych punktów sprzedaży oraz zapewnieniu klientom atrakcyjnych cen w trudnym otoczeniu gospodarczym.
Kluczowe liczby:
- W 2023 roku Salling Group zredukowała emisję CO2 o 1,3%, a w zakresie 1 i 2 (działalność własna) redukcja wyniosła 2,1%.
- W 2023 roku Salling Group obniżyła także poziom marnowania żywności do 1,7% (1,8% w 2022 r.).
- Inwestycja w panele fotowoltaiczne w 130 sklepach Netto Polska w 2023 roku pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o ponad 6000 ton rocznie, projekt jest kontynuowany w kolejnych placówkach. Do czerwca b.r. połowa sklepów Netto będzie posiadała instalację fotowoltaiczną.
- Aktualnie ponad 88 proc. sklepów pod szyldem Netto przekazuje na co dzień nadwyżki żywności Bankom Żywności oraz Caritas.
- Według stanu na 31 grudnia 2023 roku Salling Group zatrudnia prawie 59 tys. pracowników w Niemczech, Polsce i Danii.
Źródło: Netto
Fot: mat. prasowe