Andrzej Szumowski, którego kariera w ostatnich latach była nierozerwalnie związana z budowaniem wizerunku Polskiej Wódki na arenie międzynarodowej, zakończył swoją 25-letnią przygodę ze spółką Wyborowa S.A., obejmując funkcję Dyrektora Biura Współpracy z Zagranicą KIG. Jak informuje KIG - w tej kluczowej roli Andrzej Szumowski jest odpowiedzialny za nadzór nad strategią i działaniami BWzZ mającymi na celu promocję polskiego eksportu i budowanie silnych relacji międzynarodowych.
Przypomnijmy, że Andrzej Szumowski przez lata aktywnie uczestniczył w promowaniu polskiej marki, zarówno na forum europejskim, jak i globalnym, będąc aktywnym uczestnikiem kluczowych wydarzeń, jak choćby działania w Parlamencie Europejskim czy Światowej Organizacji Handlu WTO w Genewie.
Andrzej Szumowski pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Wyborowa Pernod Ricard, a także członka Management Commiittee Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. W 1994 r. objął funkcję Pełnomocnika Zarządu Agros Holding S.A. W 1997 r. został mianowany Podsekretarzem Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. W roku 1998 był doradcą Szefa Kancelarii Prezydenta RP. Do 2001 r. sprawował również funkcję Doradcy Prezesa spółek Polkomtel S.A. oraz Agros Holding S.A.
W 2001 r. objął stanowisko Dyrektora Komunikacji, a później Dyrektora Public Affairs w Agros Holding S.A. W latach 2002 – 2005 był Doradcą Ministra Spraw Zagranicznych. W roku 2003 został powołany na Wiceprezesa Zarządu Wyborowa SA. Pełnił również funkcję Rzecznika Prasowego Spółki oraz Dyrektora External Affairs Wyborowa Pernod Ricard.
Andrzej Szumowski był również Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka /PVA/ - od momentu założenia Stowarzyszenia w 2006 roku. Był również pomysłodawcą i twórcą Muzeum Polskiej Wódki, które powstało w 2018 roku w zabytkowym budynku Zakładu Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser.
„Celem powstania Muzeum Polskiej Wódki było stworzenie przestrzeni, w której w jednym miejscu zaprezentujemy jej wyjątkową historię. W atrakcyjny i nowoczesny sposób przybliżymy zwiedzającym proces jej powstawania, surowce, z których jest produkowana i wreszcie walory smakowe. Polska Wódka jest nie tylko naszym dobrem i dziedzictwem narodowym oraz jednym z nieodłącznych atrybutów polskości na świecie. To również bardzo ważny element polskiej kultury, który od wieków towarzyszy Polakom podczas celebracji ważnych chwil” – powiedział Andrzej Szumowski.
Andrzej Szumowski Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Andrzej Szumowski to nie tylko człowiek sukcesu w świecie biznesu, ale także osoba pełna pasji, posiadająca ogromną wiedzę społeczno-polityczną oraz liczne zainteresowania. Należą do nich: muzyka, kultura współczesna, historia, state branding i dyplomacja ekonomiczna. Jest również osobą bardzo cenioną przez środowisko dziennikarskie.