Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Z uśmiechem do klienta!

Kategorie produktów

Z uśmiechem do klienta!

Wtorek, 16 lipca 2024 HURT & DETAL Nr 07/221. Lipiec 2024
Piękny, duży sklep o sprzyjającej architekturze to idealna baza pod udany biznes. Jak zdobyć nowych klientów i ich zatrzymać? Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Shop Doctor zdradza skuteczne metody na zwiększenie sprzedaży i zysków każdej placówki handlowej. Wprowadzanie zmian, szkolenia i stała chęć rozwoju to recepta na sukces każdego sklepu.
Bez_nazwy_716.jpg

Modelowy sklep

Gdy klient wchodzi do sklepu, musi czuć, że trafił do fachowców w swojej dziedzinie. Jak w każdej branży, w placówkach spożywczych niebagatelne znaczenie ma dbałość o szczegóły – na przykład oświetlenie. Wartością dodaną dla każdego sklepu będzie inwestycja w profesjonalny sprzęt. Jednak to nie wszystko. Dla skuteczności i maksymalnego wykorzystania możliwości lamp, należy je właściwie ustawić. Światło powinno być skierowane na produkty, ale w taki sposób, by to etykieta z przodu była najmocniej wyeksponowana. Gdy zmieniamy ustawienie regałów, czy modernizujemy ekspozycję, choćby dopasowując wysokość półek do umieszczonych na niej towarów – oświetlenie też musimy dostosować do nowych warunków.

Oświetlając sklep nie można zapomnieć o żadnej z alejek. Te, które będą pozostawać ciemniejsze od pozostałych – zostaną pominięte przez klientów. Co istotne, lampy nie mogą być skierowane na twarze osób odwiedzających sklep, gdyż konsumenci mogą zostać przypadkowo oślepieni.

2.jpg

Uśmiech proszę!

Nic nie działa na korzyść sklepu tak mocno, jak pomocny i miły personel, który dba nie tylko o towar i sprzedaż, ale też o klientów i ich potrzeby. Pierwszą zasadą jest przeszkolenie ekipy w zakresie standardów obsługi. Jasno sprecyzowane obowiązki pozwalają pracownikowi na samodzielność – bo zawsze będzie wiedział, jakie zadania ma wykonać. Dodatkowo indywidualne, z góry przypisane danemu pracownikowi polecenia, pozwalają kierownikowi na klarowną weryfikację ich wykonania. Z kolei sam zatrudniony czuje większą odpowiedzialność za wywiązywanie się ze swoich obowiązków.

Bardzo ważnym aspektem pracy w sklepie jest umiejętne polecanie produktów klientom. W kalendarzu mamy mnóstwo świąt, imienin i innych ważnych dat, które można wykorzystać, by dodatkowo zwiększyć sprzedaż. Podstawowymi są na przykład Dzień Matki, Ojca czy popularne imieniny – Barbary, Zofii bądź Jana. Dla zwiększenia naszych możliwości możemy też korzystać z tych mniej znanych: m.in. na „dzień prosecco” można ustawić w widocznych miejscach dodatkowe ekspozycje alkoholi i informując klientów o tej wyjątkowej dacie – zachęcać do zakupu.

Ciekawą propozycją może być też zduplikowanie miejsc prezentacji takich produktów. Szczyt regału czy strefa kasy – to obowiązkowe miejsca, w których powinny znaleźć się prezentowe słodycze czy alkohole. Jednak wyjątkowo stymulującym miejscem może być lada wędliniarska. To się gryzie? Wręcz przeciwnie! Jest to miejsce, gdzie klient naturalnie się zatrzymuje, a pracownik ma możliwość rozmowy. To właśnie tutaj może przypomnieć kupującemu o ważnym święcie. Sklep podnosi zyski, a klienci czują wdzięczność, że przypomniano im o istotnej dacie w kalendarzu. Nie można jednak zapominać, że uśmiechnięty personel, który zawsze chętnie pomaga w zakupach, jest nieocenionym atutem każdego sklepu.

2a.jpg

Testuj, sprawdzaj, zmieniaj

Nieustanne doskonalenie się i korzystanie ze szkoleń jest miarą sukcesu. By móc ocenić skuteczność każdej zmiany – trzeba czasu. Dlatego też zmieniając układ alejek czy miejsce konkretnych kategorii, musimy dać klientom chwilę na przyzwyczajenie się do odświeżonej przestrzeni. Możemy też sezonowo dokonywać modyfikacji. Doskonałą okazją jest okres letni. W tym czasie korzystnym rozwiązaniem jest umiejscowienie zgrzewek wody mineralnej w okolicy kas. Z racji tego, że w wakacje zwiększa się rotacja całej kategorii, a produkt jest ciężki, klient chętniej weźmie duże opakowanie, jeśli nie będzie musiał nosić go przez całą placówkę. W tym okresie warto się też zastanowić nad zwiększeniem zatowarowania – zarówno jeśli chodzi o liczbę wariantów, ale też większy ich wolumen.

Jeśli masz w sklepie produkt, który z niewiadomych początkowo przyczyn nie rotuje dobrze, zmień jego lokalizację. Może się okazać, że powodem braku zainteresowania jest nieodpowiednie wyeksponowanie.

3.jpg

Promuj mocne strony

Jednym z większych zmartwień detalistów, szczególnie w większych miastach, może być duża konkurencja. Aby przyciągnąć klientów, oprócz wspomnianych wcześniej elementów, należy zadbać o to, by wyróżnić się na tle innych sklepów. Doskonałym sposobem jest promowanie wyjątkowych, niedostępnych nigdzie indziej produktów.

Możemy postawić na przykład na zagraniczne wyroby wędliniarskie. Pierwsze skrzypce gra jakość tego typu wyrobów. Aby zachęcić do zakupu, szczególnie zaraz po wprowadzeniu asortymentu na półki, warto zorganizować degustację. Należy też promować produkty umieszczając informację na witrynie czy też w mediach społecznościowych. Oczywiście oprócz tego ważna jest ekspozycja – produkty muszą być widoczne, a ich aranżacja powinna od razu przykuwać uwagę.

4.jpg


5.jpg





tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51