Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Stokrotka wycofuje jaja klatkowe z produktów marki własnej
Stokrotka wycofuje jaja klatkowe z produktów marki własnej
Środa, 04 września 2024
Ogólnopolska sieć sklepów Stokrotka ogłosiła, że najpóźniej do końca 2026 roku wycofa jaja z chowu klatkowego ze składu produktów marki własnej. Jest to rozszerzenie wcześniejszej decyzji o wycofaniu świeżych jaj klatkowych, tzw. „trójek”, ze sklepowych półek.
Już w 2017 roku Stokrotka zobowiązała się do wycofania świeżych jaj klatkowych zarówno marki własnej, jak i producentów zewnętrznych. Obecnie blisko połowa jaj sprzedawanych przez sieć pochodzi z chowu bezklatkowego: ściółkowego, wolnowybiegowego i ekologicznego. Teraz Stokrotka postanowiła rozszerzyć swoją deklarację, określając, że proces realizowanych zmian obejmie również gotowe produkty marki własnej, których składnikiem są jaja. Realizacja tego postanowienia już się rozpoczęła. Obecnie w przypadku blisko 60% produktów marki własnej, które zawierają jaja, wykorzystywane są wyłącznie te z chowu bezklatkowego. Przykłady takich artykułów to biszkopty z galaretką Home Relax, majonez z jaj od kur z wolnego wybiegu Home Food czy wafle Home Relax.
– Mając na celu dalszy udział w procesie pozytywnych zmian na rzecz zwierząt i ich propagowaniu, podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu naszej dotychczasowej deklaracji dotyczącej wycofania ze sprzedaży świeżych jaj klatkowych. Jako odpowiedzialna organizacja, której celem jest działanie w sposób zrównoważony, zobowiązaliśmy się do usunięcia jaj klatkowych ze składu gotowych produktów marki własnej. Mamy nadzieję, że takie działanie przyczyni się do poprawy dobrostanu kur niosek oraz stanowić będzie element wsparcia klientów w ich zrównoważonych wyborach żywieniowych – mówi Daria Raganowicz, menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Według badań przeprowadzonych przez Biostat w styczniu 2022 r. dla aż 72,5% Polek i Polaków przy zakupie produktów spożywczych lub dań zawierających w składzie jaja istotne są warunki hodowli kur. O większą transparentność w zakresie wykorzystywanych przez firmy jaj od lat zabiega w ramach kampanii Jak One To Znoszą?” Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
– Troska o dobrostan zwierząt jest niezbędnym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu – konsumenci nie chcą wspierać chowu klatkowego kur i oczekują od firm wycofywania tzw. jaj „trójek” – mówi Maria Madej, Menadżerka ds. Zmian Rynkowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – W przypadku produktów gotowych nie ma wymogu umieszczania na etykiecie informacji o rodzaju wykorzystanych jaj, więc dopiero publiczne deklaracje firm umożliwiają konsumentom wybór zgodny z ich przekonaniami. Decyzja Stokrotki to istotny krok w kierunku bardziej przejrzystych składów produktów – dodaje.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.