Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Poznaj 5 kroków do sukcesu swojej restauracji?
Jak wyróżnić się na tle konkurencji? W jaki sposób zwiększyć rentowność biznesu? Jakie narzędzia i strategie wdrożyć? To pytania, które spędzają sen z powiek właścicielom restauracji. Eksperci z branży wskazali jednak kilka praktycznych porad, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się inspirujące i być może staną się motorem napędowym w podjęciu decyzji, które poskutkują efektywniejszym zarządzaniem zapasami, unikaniem ukrytych opłat oraz pułapek współczesnego rynku gastronomicznego.
1. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży
Współpraca z jedną aplikacją do zamawiania jedzenia może być ryzykowna. Co stanie się, gdy pogoda się pogorszy, zabraknie dostępnych kurierów lub restauracja spadnie w rankingu z powodu działań konkurencji? To prosta droga do utraty potencjalnych klientów.
– W Polsce działa pięć największych marketplace’ów żywieniowych i warto współpracować z każdym z nich. Dzięki temu można zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi zdarzeniami i zwiększyć przychody oraz rentowność lokalu. Przykładowo, dodanie czterech nowych aplikacji i uzyskanie jednego dodatkowego zamówienia dziennie z każdej z nich może przynieść dodatkowy przychód w wysokości 9 tys. złotych miesięcznie (przy założeniu, że średni koszyk wynosi 75 zł). Po odliczeniu kosztów prowizji aplikacji oraz food cost, zysk wyniesie około 3,6 tys. złotych miesięcznie, co rocznie daje 43,2 tys złotych – wyjaśnia Arek Bielecki, współzałożyciel Restimo.
2. Optymalizacja obszaru dostaw
Warto dokładnie przeanalizować, gdzie znajduje się największa grupa docelowa restauracji – czy są to osiedla mieszkaniowe, akademiki, a może biurowce? Miejsca oddalone o kilkanaście kilometrów od lokalu mogą wydawać się atrakcyjne, ale w godzinach szczytu dostawca może utknąć w korku, co wydłuży czas oczekiwania na dostawę i tym samym wzbudzi niezadowolenie klientów.
– Skupienie się na najbliższej okolicy pomaga w budowaniu lojalnej bazy klientów w sąsiedztwie – mówi Agnieszka Majewska, General Manager Stuart. – Warto też dostosować menu do specyfiki dostawy – potrawy, które nadają się do spożycia w lokalu, mogą nie sprawdzić się w modelu na wynos z dowozem, w przeciwieństwie do dań, które zachowują swoje walory wizualne i smakowe po kilkunastu minutach transportu. Na przykład restauracja serwująca na miejscu wysokiej jakości steki i tatary może w dostawie zaproponować smaczne i jakościowe burgery. – dodaje Agnieszka.
3. Zarządzanie zapleczem magazynowym
Efektywne zarządzanie zapasami to klucz do minimalizacji strat. Nowoczesne systemy magazynowe automatyzują procesy, zapewniają transparentność i dostarczają cennych danych, co zwiększa efektywność i rentowność biznesu.
– Obecnie dostępne systemy monitorują daty przydatności produktów, automatycznie generują zamówienia na podstawie stanów magazynowych oraz historycznych danych sprzedażowych. Dzięki temu restauratorzy mogą między innymi szybko reagować na zbliżające się terminy przydatności produktów i unikać braku produktów potrzebnych na tu i teraz – mówi Maciej Durda, Specjalista Systemów HoReCa w S4H. – Ponadto, sprawne prowadzenie magazynu pozwala na dokładne rozliczanie osób odpowiedzialnych za gospodarowanie zapasami, co umożliwia szybką weryfikację ewentualnych nadużyć. Dzięki temu zarządzający mają pełną kontrolę nad przepływem towarów, co minimalizuje ryzyko nieautoryzowanych działań i zwiększa bezpieczeństwo operacyjne przedsiębiorstwa. Efektywne zarządzanie magazynem staje się więc nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale także kluczowym elementem w budowaniu zaufania i stabilności wewnątrz firmy – dodaje Maciej Durda.
4. Ograniczenie ukrytych kosztów
Warto zwrócić uwagę na wskaźniki takie jak brak dostępności restauracji w aplikacjach, odrzucone zamówienia z winy personelu lub błędy w przygotowaniu i dostawie. Każdy z tych wskaźników przekłada się na ukryte koszty.
– Regularne monitorowanie wskaźników operacyjnych jest kluczowe dla minimalizacji ukrytych kosztów. - mówi Arek Bielecki, Restimo. – Nawet 10 proc. niedostępności lokalu, odrzuconych zamówień oraz błędów w ich realizacji może łącznie generować miesięczne straty rzędu 3,375 zł, co w skali roku wynosi aż 40,5 tys. złotych (przy założeniu, że średni koszyk wynosi 75 zł). Takie sytuacje nie tylko uszczuplają dochody, ale również wpływają negatywnie na wizerunek restauracji, prowadząc do utraty lojalnych klientów – wyjaśnia Arek Bielecki.
5. Optymalizacja kosztów dostaw
Koszty związane z paliwem i leasingiem samochodów mogą stanowić znaczną część wydatków operacyjnych restauracji. Jeśli po dokonaniu analizy tych kosztów, wniosek nasuwa się sam, warto rozważyć skorzystanie z floty pojazdów dostępnej na żądanie. Takie rozwiązanie może pomóc w redukcji stałych i być może zbędnych opłat.
– Model rozliczeń tylko za faktycznie zrealizowane usługi kurierskie pozwala obniżyć koszty dostaw i zwiększyć rentowność biznesu - mówi Agnieszka Majewska, Stuart. – Od początku naszej obecności w Polsce obserwujemy dynamiczny rozwój branży gastronomicznej i chętnie dzielimy się zebranymi danymi i wnioskami z restauratorami np. podczas webinariów – najbliższe takie spotkanie online odbędzie się 18 września, gdzie wraz z ekspertami z Restimo i S4H omówimy najistotniejsze praktyki, które pomogą rozwiać wątpliwości przedsiębiorców i ułatwią zarządzanie lokalem gastronomicznym – dodaje Agnieszka.
Współczesna gastronomia stawia przed restauratorami wyzwania, które wymagają kreatywnego podejścia i innowacyjnych rozwiązań. Powyższe praktyki nie tylko pomogą zwiększyć rentowność lokalu, ale także pozwolą na budowanie silnej, lojalnej bazy powracających klientów. Skupienie się na tych obszarach sprawi, że restauratorzy będą mogli zwiększyć przychody, zminimalizować straty i usprawnić zarządzanie restauracją, ponieważ dziś to właśnie one stanowią fundament sukcesu w dynamicznie zmieniającym się rynku gastronomicznym.
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.