Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Grupa InPost w II kwartale 2024 kontynuuje dynamiczne wzrosty

Wiadomości

Grupa InPost w II kwartale 2024 kontynuuje dynamiczne wzrosty

Piątek, 06 września 2024
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zanotowała w II kwartale 2024 r. imponujące wzrosty przychodów, rentowności oraz obsłużonych wolumenów. Grupa kontynuowała także rozbudowę sieci urządzeń Paczkomat® na wszystkich kluczowych rynkach i na koniec II kwartału dysponowała liczbą 40 671 tego typu urządzeń, po wzroście o 29 % r/r.
Grupa InPost w II kwartale 2024 r. utrzymała silną dynamikę wzrostu, osiągając bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe. Na poziomie Grupy to kolejny kwartał, w którym utrzymaliśmy wzrosty wolumenów powyżej rynku. Dynamicznie rosły także przychody i zyski. Przyspieszyliśmy ponadto rozbudowę sieci urządzeń Paczkomat® – w ostatnim kwartale ustanowiliśmy rekord w liczbie rozstawionych maszyn, uruchamiając ponad 3 000 nowych urządzeń.

W Polsce, pozostając liderem rynku, koncentrujemy się na utrzymaniu jakości naszych usług. Na rynkach Mondial Relay nadal szybko rośniemy w segmencie B2C oraz realizujemy zapowiedzianą poprawę marży. W Wielkiej Brytanii – naszym najszybciej rosnącym rynku - przyspieszyliśmy wzrost w porównaniu do I kwartału 2024 roku – w Q2 wolumen paczek wzrósł aż o 163% r/r. Nadal dynamicznie rozbudowujemy sieć InPost. Warto podkreślić, że na rynku brytyjskim aplikacja InPost znajdowała się w czołówce najczęściej pobieranych aplikacji w tym roku.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię na każdym rynku, za priorytet uznając rozbudowę sieci, jednocześnie utrzymujemy dyscyplinę kosztową.

KLUCZOWE INFORMACJE

  • Wzrost wolumenu przesyłek: Wolumen obsłużonych w II kwartale 2024 roku przesyłek wyniósł 264,4 mln, po znaczącym wzroście o 23% r/r. Wzrost zanotowała zarówno Polska, jak i rynki międzynarodowe odpowiednio o 20% i 29%.
  • Przychody Grupy: To kolejny kwartał ze znaczącym wzrostem przychodów, które osiągnęły poziom 2,62 mld zł i wzrosły o 23% r/r. Szczególnie dobre wyniki odnotowano na rynku polskim i brytyjskim, przy wsparciu w postaci wzrostu przychodów w segmencie B2C na rynkach, na których działa Mondial Relay.
  • Znaczący wzrost skorygowanej EBITDA: Skorygowana EBITDA Grupy osiągnęła 887,3 mln zł, co oznacza wzrost o 29% r/r. Marża skorygowanego zysku EBITDA osiągnęła poziom 33,8%, co oznacza wzrost o 160 punktów bazowych w porównaniu z II kwartałem 2023 r. Przyczyniły się do tego głównie rynki międzynarodowe.
  • Dodatnie wolne przepływy pieniężne i redukcja poziomu zadłużenia netto: InPost osiągnął dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w wysokości 367,3 mln zł na poziomie Grupy, dla pierwszej połowy 2024 r. W Polsce FCF wyniosły 623,4 mln zł, co odpowiada 44% konwersji FCF / skorygowana EBITDA (41% w analogicznym okresie 2023 r.). Pozwala to na finansowanie szybkiej ekspansji Grupy w Europie. Wskaźnik zadłużenia netto Grupy zmniejszył się z 2,22x na koniec 2023 r. do 1,95x na koniec II kwartału 2024 r.
  • W Polsce umacniamy pozycję lidera: W Polsce w Q2 2024, wolumen InPost wyniósł 170,4 miliona paczek, co stanowi wzrost o 20% r/r - powyżej dynamiki rynku e-commerce. Przychody wygenerowane w Polsce w II kwartale 2024 roku były wyższe o 22% r/r i osiągnęły 1,579 mld zł. Skorygowana EBITDA osiągnęła 730,2 mln zł (+18% r/r) przy silnych marżach, zgodnych z prognozami. W pierwszym półroczu 2024 roku nakłady inwestycyjne w Polsce wyniosły 266 mln zł, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu do poprzedniego roku. Większość tych inwestycji została przeznaczona na rozwój sieci i IT. Kontynuowana ekspansja doprowadziła do wzrostu liczby użytkowników maszyn Paczkomat® do 18,6 miliona na koniec II kwartału 2024 roku.
  • Silny wzrost segmentu B2C i poprawa marż w Mondial Relay: Wolumen paczek obsłużonych przez Mondial Relay wyniósł 64,9 miliona, co przekłada się na wzrost o 9% r/r, przy spadku rynku o 1%. Było to głównie efektem dalszego dynamicznego wzrostu w segmencie B2C (+21% r/r). Marża skorygowanej EBITDA Mondial Relay poprawiła się do 17% z 13% rok wcześniej dzięki wzrostowi wolumenu, pozytywnemu efektowi miksu produktów, usprawnieniom operacyjnym oraz dyscyplinie kosztowej. Nasza sieć maszyn Paczkomat® zanotowała wzrost o 80% do ponad 7 200. W ten sposób Mondial Relay pozostaje największą siecią we Francji.. Mondial Relay utrzymał najwyższy NPS na rynku, a badany poziom satysfakcji po dostawie przekracza 70 pkt. Nasza aplikacja mobilna cieszyła się dużą popularnością i ma już ponad 2 mln pobrań.
  • Ponad dwukrotny wzrost wolumenu w Wielkiej Brytanii i Włoszech: W segmencie Wielkiej Brytanii i Włoch, InPost dostarczył 29,1 miliona paczek w Q2 2024 (+119% r/r). Oba rynki odnotowały kolejny zyskowny kwartał na poziomie skorygowanej EBITDA. Dla całego segmentu, skorygowana EBITDA osiągnęła 31,8 mln zł w Q2 2024 w porównaniu do straty 24 mln zł rok wcześniej. Marża skorygowanej EBITDA segmentu osiągnęła 10,4% w Q2 2024, co stanowi poprawę r/r oraz k/k dzięki lepszym marżom generowanym na każdym z rynków.
Nowy kwartalny rekord wynoszący 23,6 miliona wolumenu został osiągnięty w Wielkiej Brytanii. Przychody na rynku brytyjskim potroiły się, osiągając 236,7 mln zł w II kwartale 2024 roku. Sieć InPost w Wielkiej Brytanii rozrosła się do ponad 9 600 punktów OOH (+58% r/r), co umacnia pozycję InPost jako wiodącej sieci automatów paczkowych w Wielkiej Brytanii. We Włoszech wolumen paczek wzrósł do 5,5 miliona (+28% r/r) w II kwartale 2024 roku, a przychody osiągnęły 68,5 mln zł, co stanowi wzrost o 34% r/r. Sieć OOH we Włoszech rozszerzyła się do ponad 7 600 punktów (+37% r/r).

PERSPEKTYWY na 2024 & Q3 2024

Do tej pory w trzecim kwartale 2024 roku notujemy 20% wzrost wolumenu na poziomie Grupy. Wolumen w Polsce rośnie na poziomie kilkunastu procent, a dynamika wzrostu wolumenu na rynkach międzynarodowych jest zbliżona do tej z drugiego kwartału.




Źródło: GENESIS PR


tagi: Grupa InPost , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51