Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kawy? W Międzynarodowy Dzień Kawy sprawdzamy, czy i jakimi kawoszami jesteśmy

Z rynku FMCG

Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kawy? W Międzynarodowy Dzień Kawy sprawdzamy, czy i jakimi kawoszami jesteśmy

Wtorek, 01 października 2024
Kawosze w Polsce wypijają średnio 2,4 filiżanki kawy, a aż 87% z nich sięga po nią każdego dnia – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji Kantar[1]. Czy to przekłada się na znajomość ziaren lub otwartość eksperymentowania w tym zakresie? A może wciąż wolimy tradycyjne metody parzenia? Obchodzony 1 października Międzynarodowy Dzień Kawy to dobry moment, aby zweryfikować kawowe zwyczaje Polaków.
Od odkrycia pobudzających właściwości ziaren kawowca w XV wieku w Etiopii, poprzez pierwsze kawiarnie w świecie arabskim, aż po dzisiejsze, niekiedy ekspresowe metody parzenia. Historia kawy to fascynująca podróż przez wieki i kontynenty. Jak się okazuje, to również nieodłączny element polskiej codzienności, bowiem 87% polskich kawoszy sięga po ten napój każdego dnia2. 31% pije dwie filiżanki dziennie, 30% jedną, a 22% aż trzy3.

„Mała czarna” rankiem dla wielu stanowi podstawowy punkt rytuału inaugurującego nadchodzące 24 godziny, zaś w drugiej części dnia jest nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich czy biznesowych. Nierzadko to też pretekst do chwili wytchnienia, swoistego „me time” –  momentu relaksu i oderwania się od codziennych obowiązków. W każdej z tych sytuacji warto zadbać o to, by kawa odpowiadała na potrzeby naszego podniebienia. A jaką kawę najczęściej wybierają Polacy?

Klasyka z nutą innowacji

37% badanych Polaków jest wiernym klasycznej czarnej kawie4. Dla większości (54%) tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy5. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe6. – Zmiany w zachowaniu polskiego kawosza dostrzegamy również w naszych coffee barach zlokalizowanych w lokalach Tchibo. Choć klasyka, jak np. cappuccino czy caffè latte, od dawna pozostają najpopularniejszymi zamówieniami, to goście coraz chętniej eksperymentują, są coraz bardziej otwarci np. na kawy sezonowe. Z myślą o nich regularnie wprowadzamy nowości do naszej oferty, jak np. napoje na bazie matchy, czy kawy smakowe – mówi Paulina Iwaszko, PR, CSR and Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa.

Otwartość na nowości jest widoczna również w naszych domach. Chociaż ponad 50% Polaków stosuje tradycyjne metody parzenia, rośnie popularność automatycznych ekspresów7, a 44% Polaków mieli ziarna przed przygotowaniem kawy (włączając w to mielenie z użyciem ekspresu)8.

Najważniejsze są ziarna?

Podstawą do przygotowania kawy są ziarna. Większość Polaków preferuje Arabikę, jednak nie brakuje również amatorów Robusty. Ta pierwsza jest łagodna, aromatyczna i delikatnie kwasowa w smaku, ta druga zaś – odkryta zaledwie dwa stulecia temu, ostrzejsza, z nutą goryczy i ziemistym posmakiem. To właśnie ona dostarczy nam większej dawki energii, bo w porównaniu z Arabiką zawiera nawet 2-3 razy więcej kofeiny.

– W Tchibo już od 75 lat tworzymy produkty najwyższej jakości, po które sięgają kawosze z wielu krajów świata. Czym wyróżnia się naprawdę dobra kawa? Tym, że smakuje, a ponieważ kwestia gustów pozostaje subiektywna, w portfolio Tchibo mamy zarówno warianty ziarniste, mielone i instant z każdego segmentu cenowego – od ekonomicznego po super premium. Wsłuchujemy się w potrzeby zarówno tych osób, w których domach od zawsze gości żółte Tchibo Eduscho Family, jak i fanów naszej limitowanej serii Rarität, którzy polują na jej premiery.  – dodaje Paulina Iwaszko.

Idealna kawa krok po kroku

Niezależnie od wybranej metody parzenia – klasycznego przelewu, espresso z ekspresu ciśnieniowego lub automatycznego, czy alternatywnych metod jak drip oraz aeropress – kluczem do uzyskania pełni smaku kawy jest jej odpowiednie przygotowanie. Każda technika, przy zachowaniu właściwych proporcji, temperatury wody (90-96°C, tj. gorąca, ale nie wrząca) i czasu parzenia, pozwala wydobyć z ziaren ich najlepsze cechy.

Odpowiadając na zróżnicowane preferencje kawowych entuzjastów, Tchibo oferuje szeroki wybór sprzętu i akcesoriów. W asortymencie znajdują się zarówno zaawansowane ekspresy automatyczne, jak Esperto 2 Milk, umożliwiający spienianie mleka czy napojów roślinnych, jak i tradycyjne kawiarki, french pressy, a także młynki i spieniacze. Dzięki temu każdy miłośnik kawy może znaleźć narzędzia odpowiednie do swojego ulubionego sposobu parzenia.

Jak kawa, to…?

Pomiędzy zbiorem ziaren a przygotowaniem filiżanki „małej czarnej” zachodzi wiele procesów, oddziałujących na jej ostateczny charakter. Ten potrafią wydobyć wykwalifikowani bariści, serwujący kawę w lokalach Tchibo, z których część przeszła już gruntowną metamorfozę. Od początku roku marka, realizując strategię skoncentrowaną na kawie i stawiającą ją w centrum, zwiększa przestrzenie kawiarniane w wybranych lokalizacjach, np. CH Marcelin w Poznaniu, Plaza w Toruniu, CH Batory w Gdyni. Gruntowną metamorfozę przeszedł także flagowy lokal przy ul. Nowy Świat w Warszawie. Wszystko po to, by utwierdzać konsumentów w przekonaniu, że Jak kawa, to Tchibo.

Międzynarodowy Dzień Kawy to idealna okazja, aby docenić smak i aromat ulubionego napoju na nowo lub pozwolić sobie na odrobię szaleństwa w tej kwestii. Prawidłowo przygotowana, dobrana zgodnie z preferencjami podniebienia kawa to bowiem nie tylko doskonały sposób na pobudzenie zmysłów, ale także – zgodnie z tym, co oznacza staroarabskie „kahwa” („usuwające zmęczenie” lub „siła podnosząca”) – możliwość poprawy samopoczucia.




1  Badanie "Coffee U&A" zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów.  Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online.
2  Tamże.
3  Tamże.
4  Tamże.
5  Tamże.
6  Tamże.
7  Tamże.
8  Tamże.



Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe

tagi: Międzynarodowy Dzień Kawy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51