Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Co Polacy wiedzą na temat systemu kaucyjnego?

Z rynku FMCG

Co Polacy wiedzą na temat systemu kaucyjnego?

Poniedziałek, 14 października 2024
System kaucyjny jest dobrze znany starszemu pokoleniu, które głównie kojarzy go ze zwrotem butelek szklanych. Już w 2025 roku będzie on jednak obejmował również plastikowe butelki PET oraz metalowe puszki, co dla znacznej części konsumentów okazało się być zaskoczeniem. Żeby sprawdzić stan wiedzy i gotowość Polaków na zmiany systemowe, Carrefour Polska wraz z agencją SW Research przeprowadził badanie* na temat oczekiwań i potrzeb konsumentów w zakresie postępowania z odpadami opakowaniowymi.
W sierpniu br., Carrefour wraz z partnerami: PolKą - Polską Kaucją, InPostem oraz Muszynianką, zainicjował w swoich sklepach w aglomeracji warszawskiej, pierwszy w Polsce pilotaż systemu kaucyjnego, realizowany w wymiarze, w jakim zacznie on obowiązywać w naszym kraju od 2025 roku. W jego ramach Carrefour odpłatnie odbiera od konsumentów 3 frakcje opakowań, wykonanych z PETu, szkła oraz aluminium.

Firma, chcąc sprawdzić, jak wygląda wiedza społeczeństwa na temat startującego już niebawem w całej Polsce ustawowego rozwiązania w tym zakresie, wspólnie z agencją SW Research przeprowadziła badanie, z którego wynika, że aż 62,8 proc. badanych wie o wprowadzeniu systemu kaucyjnego - to dużo i niewiele, biorąc pod uwagę, że już w przyszłym roku zmiany wejdą w życie. Z badania wynika także, że praca edukacyjna Carrefour i innych firm będzie niezbędna, ponieważ tylko co czwarty Polak deklaruje, że wie dokładnie, jak działa system kaucyjny. Jakie jeszcze obszary wymagają największej uwagi ekspertów?

Co zachęci Polaków do korzystania z systemu kaucyjnego?

Jako kluczowy czynnik, który przemawia za korzystaniem z systemu kaucyjnego aż 70,23% respondentów, wskazało długie godziny otwarcia punktów zwrotu, co ułatwia oddawanie opakowań w dogodnym czasie. Kolejną istotną zachętą, dla 41,84% respondentów, są automatyczne maszyny do zwrotu, które upraszczają i przyspieszają proces. Bliskość punktów zwrotu do miejsca zamieszkania lub pracy również ma znaczenie dla 19,75% badanych. Jednakże, mimo tych pozytywów, istnieją również obawy. Wśród nich, 55,90% respondentów obawia się wzrostu cen produktów, a 49,81% dostrzega potencjalne kłopoty ze zwrotem opakowań. Brak miejsca do przechowywania opakowań niepokoi 31,89%, a brak informacji i edukacji na temat systemu kaucyjnego - 24,38% badanych. Pomimo tych wątpliwości, aż 80,45% ankietowanych deklaruje, że segreguje odpady, co świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i gotowości do podejmowania dodatkowych działań na rzecz ochrony środowiska. Wyniki te podkreślają ważność dostosowania systemu kaucyjnego do potrzeb i oczekiwań społeczeństwa, aby maksymalizować jego efektywność i akceptację wśród użytkowników.

Jednym z głównych zastrzeżeń pojawiających się wśród konsumentów jest odległość do najbliższego punktu. 75,7 proc. badanych chętniej skorzysta z systemu kaucyjnego w sytuacji, w której punkt zwrotu znajduje się nie dalej niż 5 kilometrów. Ponieważ podróżowanie z opakowaniami, których w zależności od osoby może być mniej lub więcej, może być problematyczne najlepszym rozwiązaniem, byłoby wprowadzenie punktów zwrotu od razu przy sklepie lub w sklepie, tak jak rozwiązał to Carrefour w swoim pilotażu. W takim przypadku jadąc na zakupy, od razu zwracamy stare opakowania, a torebki, w których potencjalnie przewozimy rzeczy do zwrotu, mogą posłużyć za torby na zakupy.

Proste w użyciu i intuicyjne

49,8 proc. badanych obawia się problemów wynikających ze zwrotu opakowań. Carrefour realizując swój pilotaż pokazuje, że może być to bardzo łatwe. Dzięki instrukcji umieszczonej na froncie maszyny jej obsługa jest intuicyjna. Dodatkowo w momencie zwrotu butelek lub puszek nie trzeba się martwić o nisko nominałowe monety w kieszeniach. Automat wydaje drukowane bony, którymi od razu można zapłacić za zakupy, ale należy pamiętać, aby uczynić to jeszcze tego samego dnia. Pomaga to uniknąć problemu użycia dużej ilości monet i nie wymaga od nas łączenia swojej karty płatniczej z maszyną. Jest to też duże udogodnienie dla osób starszych, które nie będą musiały się przejmować skomplikowanym działaniem punktu zwrotów.

Program pilotażowy, który potrwa cztery miesiące to okazja dla klientów, aby zapoznali się z nowym systemem. W ramach edukowania Polaków w zakresie segregowania odpadów i ochrony środowiska Carrefour Polska stworzył również stronę internetową – kompendium wiedzy na temat systemu kaucyjnego dostępne bezpłatnie dla wszystkich. Przyjazna graficznie strona ma odpowiadać na najbardziej nurtujące klientów pytania, a także objaśniać krok po kroku jak wygląda i na czym polega system kaucyjny.



Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe


tagi: Carrefour , system kaucyjny , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51