Innowacyjność, nowatorskie koncepty, zaawansowane technologie, niebanalne rozwiązania i kreatywne podejście do handlu – to wartości, które podczas Innovation Day 2024 odmieniano przez wszystkie przypadki. Wydarzenie to nie tylko ogromna dawka wiedzy – aktualnych danych i inspirujących dyskusji – ale też ukłon dla producentów i dystrybutorów, którzy poprzez swoje pomysły tworzą nowoczesny rynek.
Organizatorem wydarzenia jak zawsze było wydawnictwo Fischer Trading Group Sp. z o.o., wydawca miesięcznika Hurt & Detal oraz Food from Poland, które każdego roku wyłania najbardziej innowacyjne produkty, koncepty i rozwiązania retailowe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiły się w przestrzeni handlowej.
Wydarzenie rozpoczęło się Konferencją, która zgromadziła wybitnych ekspertów z branży. Zaproszeni goście omawiali aktualne trendy, przedstawiali odkrywcze wnioski i analizowali prognozy rynkowe podczas wartościowych prelekcji i paneli dyskusyjnych. Wszystko po to, by podkreślić wagę innowacyjnych rozwiązań we wszystkich sektorach rynku FMCG i retailu.
Na deskach sceny Teatru Kamienica gościli reprezentanci czołowych instytutów badawczych, firm sektora FMCG oraz producentów rozwiązań retailowych. Omawiali m.in. przyszłość sektora spożywczego na podstawie aktualnych danych czy przedstawiali strategie na skuteczne zarządzanie wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań. Podczas paneli dyskusyjnych eksperci wzięli na tapet kwestie projektowania produktów czy zrównoważonej wizji rynku. Goście poruszyli też temat sztucznej inteligencji oraz nowoczesnych technologii oraz omówili ich wpływ na rynek spożywczy oraz retailowy. Nie zabrakło też wątków logistyki, transportu oraz magazynowania.
Podsumowaniem najbardziej innowacyjnego dnia w branży była wieczorna Gala. To podczas tego wyjątkowego spotkania ogłoszono wyniki konkursu "Złote Innowacje FMCG & Retail". O zwycięstwie poszczególnych produktów zdecydowały głosy konsumentów, którzy w specjalnej internetowej ankiecie wyłonili liderów rynku.
Konsumenci wybierali produkty z pięciu grup: SMAK, SKŁAD, OPAKOWANIE, ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY i CHWILE Z PRODUKTEM, które dodatkowo zostały podzielone na 33 kategorie. Przedstawiciele producentów, którzy stworzyli wybrane przez głosujących innowacje odebrali prestiżowe statuetki. Za drugie i trzecie miejsce zostały przyznane wyróżnienia.
Oprócz nagród konsumenckich, jury konkursu zdecydowało się przyznać specjalne Nagrody Kolegium Redakcyjnego. Doceniono w ten sposób produkty i koncepty, które znacząco wpłynęły na kształt oferty produktowej, dzięki swej innowacyjności. W tej kategorii przyznano 17 statuetek.
Kolejną częścią konkursu było wyróżnienie innowacyjnych rozwiązań retail. Jury nagrodziło 11 rozwiązań bądź konceptów, które miały największy wpływ na kształt obecnego handlu. Laureatom wręczono statuetki potwierdzające zdobycie Złotej Innowacji.
Partnerami strategicznymi Innovation Day 2024 byli: MAGO, SIG oraz Cedrob Foods. Wydarzenie wsparli również A-SAFE, wspólny projekt producentów owoców jagodowych ,,Czas na polskie superowoce’’, ŽEMAITIJOS PIENAS, MAXPOL, a także Henkell Freixenet Polska.
Materiały z wydarzenia będą dostępne na stronach internetowych organizatora: hurtidetal.pl oraz wiadomoscispozywcze.pl, a także w mediach społecznościowych i kanale YouTube SpożywczaTV.
ZŁOTA INNOWACJA FMCG – NAGRODY KONSUMENCKIE
Grupa I – SMAK
Kategoria: WODY, NAPOJE I SOKI
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ALKOHOLE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: PIWO
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: SŁODYCZE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: PRZEKĄSKI
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: LODY
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: NABIAŁ
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: WĘDLINY
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: PRZYPRAWY I SOSY
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ARTYKUŁY SPOŻYWCZE POZOSTAŁE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
GRUPA II - SKŁAD
Kategoria: ŻYWNOŚĆ
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: WODY, NAPOJE, SOKI
A wyróżnione zostały:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ALKOHOLE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: NON FOOD
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
GRUPA III – OPAKOWANIA
Kategoria: ŻYWNOŚĆ
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ARTYKUŁY SPOŻYWCZE POZOSTAŁE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: CHEMIA GOSPODARCZA
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
GRUPA IV – ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY
Kategoria: WODY, NAPOJE, SOKI
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ALKOHOLE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: NAPOJE ALKOHOLOWE 0%
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: NAPOJE FUNKCJONALNE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: PIWO
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: NABIAŁ
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: SŁODYCZE I PRZEKĄSKI
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: PRODUKTY BIO i ECO
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: POLSKIE SUPEROWOCE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ARTYKUŁY SPOŻYWCZE POZOSTAŁE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: CHEMIA GOSPODARCZA
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
GRUPA V – CHWILE Z PRODUKTEM
Kategoria: PRZYJEMNE GOTOWANIE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: SŁODKIE CHWILE
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: W GRONIE RODZINY I PRZYJACIÓŁ
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: DZIECIĘCE RADOŚCI
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
Kategoria: ŁATWIEJ W DOMU
Wyróżnienia:
Pierwsze miejsce i Złota Innowacja FMCG:
ZŁOTA INNOWACJA FMCG – RETAIL
ZŁOTA INNOWACJA FMCG – NAGRODY KOLEGIUM REDAKCYJNEGO
Wszystkim zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Innovation Day oraz w przyszłorocznej edycji konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail”. Szczegóły wydarzenia, a także materiały z tegorocznego eventu będą już niedługo dostępne na kanałach, portalach i stronach należących do organizatora.
tagi: złote innowacje , nagrody , konkurs , fmcg , retail ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...