Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Carrefour przyspiesza pilotaż systemu kaucyjnego
Do 11 stycznia przyszłego roku mieszkańcy aglomeracji warszawskiej mogą otrzymać w sklepach Carrefour aż 25 groszy za każde zwrócone opakowanie PET po wodzie i napojach marki własnej Carrefour, wodzie Muszynianka oraz Piwniczanka.
Zgodnie z najnowszymi zapowiedziami polskiego rządu, system kaucyjny ma ruszyć w Polsce od października 2025 roku. Mimo odsunięcia w czasie daty startu systemu, Carrefour, wspólnie ze swoimi partnerami: PolKą - Polską Kaucją, Inpostem oraz Muszynianką kontynuuje testy tego rozwiązania w swoich wybranych sklepach aglomeracji warszawskiej. Celem pilotażu realizowanego w wymiarze, w jakim zacznie on obowiązywać w Polsce od przyszłego roku, jest przetestowanie kwestii organizacyjnych, logistycznych i informatycznych działania nowego systemu, a także zmiana nawyków konsumenckich oraz edukacja polskiego społeczeństwa na temat nowych zasad zwrotu opakowań do sklepów.
Obecnie, w ramach prowadzonego pilotażu, sieć zdecydowała się na czasowe zwiększenie kwoty płaconej klientom za zwrot opakowań po napojach wybranych producentów. Inicjatywa ta ma na celu promocję punktów odbioru sieci Carrefour oraz zwiększenie świadomości ekologicznej wśród klientów, poprzez zaoferowanie im realnych oszczędności podczas zakupów. Za każde zwrócone w Carrefour opakowanie PET po wodzie i napojach marki własnej tej sieci, wodzie Muszynianka lub Piwniczanka, klient otrzyma aż 25 groszy, które będzie mógł przeznaczyć do obniżenia wartości swojego paragonu zakupowego w sklepie w którym oddał odpady.
- Carrefour Polska realizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju, podejmuje konkretne działania, których celem jest ograniczenie wpływu na środowisko naturalne. Jednym z nich jest dążenie do zamknięcia obiegu opakowań, z którego korzyści czerpać będą zarówno nasi klienci, jak i nasza planeta. Dzięki pilotażowi systemu kaucyjnego realizowanego w Warszawie, odbieramy już od naszych klientów opakowania produktów, które po przetworzeniu, ponownie trafiają na rynek - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Teraz, wspólnie z Muszynianką i Piwniczanką oferując pięć razy wyższą stawkę za zwrócone butelki PET po naszych napojach, chcemy zachęcić klientów do częstszego zwracania opakowań i stałej zmiany nawyków. Zamiast zgniatać i wyrzucać butelki PET do koszy, chcemy, aby ich Polacy nie zgniatali, nie wyrzucali, oddawali w Carrefour i otrzymywali za nie zapłatę w bonach na zakupy. To pozwoli nam odzyskiwać jeszcze więcej opakowań, które po przetworzeniu będą mogły ponownie zostać wykorzystane - dodaje Piotr Lubiewa-Wieleżyński.
- Nasza firma bierze odpowiedzialność za opakowania wprowadzane na rynek a przystąpienie do systemu zbierania opakowań jest absolutnie świadome i wynika z naszej polityki wewnętrznej. Muszynianka jest bowiem firmą, która łączy tradycję i innowacje. Dzięki przystąpieniu do systemu, chcemy wesprzeć konsumentów w zmianie ich przyzwyczajeń i nawyków środowiskowych i podnieść ich ekologiczną świadomość - komentuje Ryszard Mosur, Prezes Zarządu Muszynianka Sp. z o.o.
- Piwniczanka od lat włącza się w wiele akcji, które mają na celu promowanie zdrowego stylu życia i ochronę środowiska naturalnego. Współpraca z partnerami tej akcji a przede wszystkim z siecią Carrefour Polska to kolejny krok postawiony na drodze promowania zbliżającego się systemu kaucyjnego dzięki, któremu zużyte butelki PET będą poddane recyklingowi, który przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego - mówi Jan Kumorek, prezes zarządu Piwniczanki Spółdzielni Pracy.
Warto podkreślić, że Carrefour podczas testów system kaucyjnego realizowanych od stycznia 2023 roku do sierpnia 2024 roku w wybranych 10 sklepach w województwie śląskim, oferując kwotę 15 groszy za każde oddane opakowanie, odebrał od klientów ponad 20 milionów butelek PET i puszek aluminiowych po napojach.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.