W czwartym odcinku prowadzący Piotr Lutek, Marketing Business Partner w Modern Expo, rozmawia z dyrektorem generalnym Profrost – Andrzejem Świtajem – oraz kierownikiem ds. projektów aranżacji sklepów Grupy Chorten – Karolem Tomczakiem – na temat urządzeń chłodniczych.
Urządzenia chłodnicze, o których mowa w materiale, są nie tylko niezwykle istotnym segmentem wyposażenia sklepów spożywczych, ale także jednym z najdroższych jego elementów. Według ekspertów znajdują się w rankingu czterech najważniejszych komponentów, które muszą znaleźć się w każdym sklepie spożywczym. Zakup urządzeń chłodniczych i ich montaż jest skomplikowanym procesem, który wymaga zwrócenia uwagi na wiele aspektów, do których zaliczają się czynniki rynkowe, lokalowe czy lokalizacyjne.
Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na to, czy istnieje możliwość podłączenia urządzenia do agregatu zewnętrznego. To nie tylko kwestia estetyczności, ale możliwość wygenerowania większych oszczędności. Istotną kwestią jest również wybór drzwi – przesuwnych lub rozwiernych – bądź wybrania sprzętu bez nich. Dane dowodzą, że klienci pozytywniej podchodzą do ostatniego wariantu, ponieważ otwarte urządzenie chłodnicze nie generuje kolejek. W przypadku drzwi może pojawić się sytuacja, że klient będzie musiał poczekać, aż poprzednia osoba wybierze produkt i zwolni dostęp do półek. Mimo że cena urządzeń chłodniczych jest dość wysoka, to nie powinno się na nich oszczędzać. Niezwykle istotne jest również to, w jaki sposób zakupiony sprzęt będzie serwisowany i czy jest dostępny „od ręki”. Warto też zwrócić uwagę na możliwość doposażenia urządzeń chłodniczych w dodatkowe elementy, np. komponenty ze stali nierdzewnej.
Rynek urządzeń chłodniczych stale się zmienia – obecnie są one płytsze, prostsze w montażu oraz obsłudze. Są też dużo łatwiej konfigurowalne. Detalista powinien pamiętać o tym, aby stale unowocześniać agregaty w swoich urządzeniach chłodniczych, co pozwoli generować duże oszczędności.
Super Sklep odc.4 - Urządzenia chłodnicze w sklepach spożywczych
tagi: urządzenia chłodnicze , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Spółka HELIO osiągnęła historyczne wyniki sprzedażowe...
„Zakładaliśmy, że rok 2024 nie będzie dla Grupy Eurocash...
Żabka uruchomi nowe centrum logistyczne w Kątach...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Najpopularniejszym instrumentem oszczędzania w tej grupie...
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...