Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Ponad połowa Polaków preferuje zwrot produktów w automatach paczkowych

Handel

Ponad połowa Polaków preferuje zwrot produktów w automatach paczkowych

Poniedziałek, 09 grudnia 2024
Innowacyjne metody zwracania towaru, czy też nowoczesne technologie, takie jak wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć i wirtualne przymierzalnie, zyskują coraz większą popularność wśród polskich konsumentów, szczególnie tych młodych. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Doświadczenia e-commerce”, już 43 proc. Polaków korzystało z funkcji wyszukiwania produktów za pomocą zdjęć lub zrzutów ekranu.
Zakupy online gwarantują wygodę i szybkość. Dzięki nim klient ma możliwość zamówić wybrany produkt do domu, przymierzyć go lub wypróbować, a w razie konieczności zwrócić. Badanie przeprowadzone przez Santander Consumer Bank pokazuje, że już 56 proc. Polaków wybiera automaty paczkowe m.in. InPost jako sposób zwrotu towarów zakupionych online. Wśród najmłodszych respondentów (18-29 lat) jest to już niemal siedmiu na dziesięciu konsumentów. Inne popularne metody obejmują korzystanie z usług kurierskich (14 proc.) oraz tradycyjnych sklepów stacjonarnych (13 proc.). Natomiast zwroty w punktach odbioru takich jak Żabka wybiera 8 proc. Polaków. Co ciekawe, to rozwiązanie jest najpopularniejsze wśród najstarszych uczestników badania (60+), z których aż 16 proc. decyduje się na nadanie paczek w punktach odbioru. Takie wyniki mogą sugerować, że polscy konsumenci poszukują wygody i oszczędności czasu i wybierają formy zwrotu, które znajdują się najbliżej ich miejsca pracy czy zamieszkania.

– Wybór automatów paczkowych jako preferowanej metody zwrotów nie dziwi, zważywszy na ich rosnącą sieć dostępności oraz elastyczność czasową. To istotne zwłaszcza dla mieszkańców miast, z których już sześciu na dziesięciu z nich korzysta, ponieważ gwarantuje szybkie i bezkontaktowe rozwiązania. Z kolei inwestowanie w nowoczesne technologie, takie jak wirtualne przymierzalnie, pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów. To krok w stronę przyszłości zakupów internetowych, gdzie wygoda i personalizacja będą kluczowymi czynnikami – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Nowe technologie zmieniają nawyki zakupowe Polaków

Polacy coraz chętniej otwierają się na innowacje, które ułatwiają proces zakupowy. Rozwiązania, które wpływają na czas i jakość zakupów takie jak wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu czy wirtualne przymierzalnie powoli stają się standardem w e-commerce. Potwierdzają to także wyniki najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Doświadczenia e-commerce”. Według nich popularność funkcji wyszukiwania produktów za pomocą zdjęć lub zrzutów ekranu dynamicznie rośnie. Już czterech na dziesięciu respondentów korzystało z tej opcji, a 29 proc. o niej słyszało, co świadczy o jej przydatności w codziennym życiu. Natomiast 22 proc. Polaków nie słyszało, ani nie korzystało z tej funkcjonalności. Jak można było się spodziewać, zainteresowanie nowoczesnymi technologiami jest szczególnie widoczne wśród osób w wieku 18-29 lat, z których aż 61 proc. wypróbowało wyszukiwanie produktu poprzez obraz, a spada sukcesywnie wraz z wiekiem. W najstarszej grupie ankietowanych tylko 14 proc. korzystało z tej funkcji.

Kolejną innowacją, która się rozwija, ale jeszcze nie jest tak powszechnie stosowana są wirtualne przymierzalnie, które umożliwiają użytkownikom sprawdzenie, jak dany produkt, np. okulary, ubrania czy kosmetyki, będzie wyglądał na nich dzięki kamerce w telefonie lub laptopie. Tę technologię wypróbował co dziesiąty Polak. Mniejsza popularność tej funkcjonalności może wynikać z potencjalnych obaw o prywatność i brak chęci nadawania dostępu do kamery aplikacjom zakupowym poszczególnych marek. Tym bardziej, że 40 proc. uczestników badania przyznało, że słyszało o możliwości skorzystania z wirtualnych przymierzalni, ale mimo to, nie używa tego rozwiązania. Natomiast aż 45 proc. ani nie słyszało, ani nie korzysta.  

– Dla firm i instytucji, które chcą zapewnić klientom zadowolenie z całego procesu zakupowego, analiza ich preferencji i wdrażanie nowoczesnych funkcji m.in. szeroki wybór metod płatności są kluczowe. W Santander Consumer Banku oferujemy szereg produktów, które zapewniają klientom elastyczność oraz możliwość płacenia bez jednorazowych obciążeń budżetu. Karty kredytowe Visa Comfort i Visa TurboKARTA zapewniają wygodne i szybkie opłacenie koszyków zakupowych, a ich obsługa jest bez kosztowa. Dodatkowo z Visa Comfort można skorzystać z kredytu bez odsetek nawet do 54 dni, a z Visa TurboKARTĄ otrzymać do 360 zł zwrotu rocznie za wybrane zakupy – mówi Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków robiących zakupy online. Próba n = 1000.



Źródło: Clear Communication
Fot: mat. prasowe



tagi: automaty paczkowe , handel , sprzedaż , FMCG , transport , logistyka ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51