Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Lewiatan zanotował blisko miliard złotych ze sprzedaży produktów marki własnej
Lewiatan zanotował blisko miliard złotych ze sprzedaży produktów marki własnej
Środa, 05 lutego 2025
Łączne obroty Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan w 2024 roku osiągnęły poziom 17,5 mld złotych i były wyższe o 5,1% niż rok wcześniej. Oznacza to, że Lewiatan w 2024 roku urósł szybciej niż rynek FMCG w Polsce.
„Polska Sieć Handlowa Lewiatan wg magazynu „Forbes” jest obecnie piątą siecią detaliczną w Polsce. Utrzymujemy stabilne tempo wzrostu pomimo mało sprzyjających warunków gospodarczych. Osiągnięty wynik pozwolił nam na zwiększenie udziału w rynku w segmencie sklepów do 2500 mkw”. – mówi Robert Rekas, prezes Lewiatan Holding.
Podążając za potrzebami klienta
PSH Lewiatan skupia się na poprawie konkurencyjności oraz efektywności kosztowej sklepów. Rosnące ceny żywności powodują, że konsumenci wciąż bardzo świadomie dokonują wyboru oraz poszukują promocji i tańszych odpowiedników dotychczas kupowanych dotąd produktów, wybierając m.in. artykuły marek własnych. Stanowi to duże wyzwanie dla detalistów, aby pogodzić presję kosztową związaną głównie ze wzrostem kosztów zatrudnienia personelu i energii z oczekiwaniami konsumentów w zakresie jak najniższych cen. W odpowiedzi na potrzeby klientów sieć konsekwentnie rozwija ofertę produktów marki własnej oraz poszerza portfolio dostępnych aktywności promocyjnych. W ubiegłym roku wprowadzono kolejne nowe promocje warunkowe, między innymi kupony w aplikacji „Mój Lewiatan”, które zadebiutowały wraz z szeregiem innych aktywności promocyjnych z okazji jubileuszu 30-lecia działalności sieci. Lewiatan konsekwentnie inwestuje także w rozwój komunikacji z klientami. W tym celu rozwija aplikację mobilną, poszerza aktywność w mediach społecznościowych oraz jako jedna z niewielu sieci franczyzowych jest stale obecna z reklamą w mediach ogólnopolskich i lokalnych.
„Odpowiadając na zmiany demograficzne będziemy inwestować w utrzymanie zaangażowania klienta jak i pozyskanie młodszych klientów. Inwestujemy w mechanizmy precyzyjnego dotarcia do klientów i dopasowując komunikację także do nowej grupy klientów, pokoleń – Z i Alpha. Przejawem tych inwestycji będzie np. nowa odsłona programu i aplikacji Mój Lewiatan oraz dalszy rozwój marki własnej” – dodaje prezes Rękas.
W minionym roku kontynuowano także proces transformacji cyfrowej i technologicznej. Wdrożenie rozwiązań cyfrowych i analitycznych opartych o Power BI umożliwiło optymalizację wielu procesów operacyjnych związanych między innymi z automatyzacją zarządzania asortymentem oraz obsługą aktywności promocyjnych. Już blisko połowa sklepów sieci na bieżąco korzysta z rekomendacji asortymentowych dopasowując swoją ofertę do wymogów lokalnego rynku, jak też pozwalających na redukcję poziomu zapasów i zwiększenie rotacji. Projekty te kontynuowane będą również w bieżącym roku. Swoją premierę będzie miała także nowa wersja aplikacji „Mój Lewiatan”, która odpowiadać będzie na aktualne trendy UX i technologiczne. Wyzwaniem dla rynku i także dla Lewiatana będzie ponadto wdrożenie systemu kaucyjnego, do którego sieć przygotowuje się intensywnie od ubiegłego roku. Sieć prowadziła testy szeregu rozwiązań i automatów do recyklingu oraz opracowała rekomendacje związane z wdrożeniem systemu. W ramach Funduszu Rozwoju Konkurencyjności przygotowała też zaplecze finansowe, by wesprzeć franczyzobiorców w procesie zakupu automatów kaucyjnych przygotowaniem sklepu do serwisowania systemu.
Skuteczna organizacja
W 2024 roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan zwiększyła liczbę zrzeszonych sklepów do 3255. Uruchomionych zostało 231 nowych sklepów. Dzięki nowym otwarciom, łączna powierzchnia sklepów zwiększyła się do ponad 640 tys. mkw. To wzrost o ponad 13 tys. mkw. porównując rok do roku. Poza rozwojem formatu supermarketowego sieć także dba o mniejsze placówki, tak by odpowiadały na potrzeby klientów i zmieniające się trendy rynkowe. Już ponad 150 sklepów najmniejszego formatu przeszło gruntowną modernizację wg wdrożonego w sieci konceptu „Lewiatan Express”.
„Każdy z naszych formatów wypełnia inne, specyficzne misje zakupowe konsumentów odpowiadając w ten sposób na ich rzeczywiste potrzeby. Naszym celem jest jak najwłaściwsze dopasowanie do zróżnicowanych potrzeb konsumenckich w konkretnych lokalizacjach” - podkreśla Robert Rękas.
Sprawdzony model franczyzy z 30-letnim doświadczeniem
Sieć wspiera przedsiębiorców w kluczowych obszarach biznesowych. W sferze handlowej zapewnia korzystne kontrakty ogólnopolskie i regionalne, co znacząco podnosi rentowność działalności handlowej sklepów. Franczyzobiorcy mają dostęp do produktów marki własnej i zapewnione źródła dostaw produktów na atrakcyjnych warunkach, a także szerokie spektrum działań promocyjnych i marketingowych. Właściciele sklepów mogą też korzystać z pakietu kilkudziesięciu umów niehandlowych poprawiających efektywność kosztową placówki, zakupu materiałów eksploatacyjnych na preferencyjnych warunkach oraz licznych projektów szkoleniowych dla franczyzobiorców oraz pracowników sklepów. Sieć stale inwestuje też w cyfrowe narzędzia pozwalające optymalizować koszty. To kluczowe przewagi, jakich pojedynczy sklep nie jest w stanie osiągnąć.
Wsparcie franczyzobiorców w prowadzeniu biznesu, to jeden z najważniejszych elementów strategii biznesowej sieci i wyróżnik Lewiatana. We wrześniu, gdy Polskę dotknęła fala powodzi, która szczególnie mocno uderzyła we franczyzobiorców z Kłodzka, Nysy, Głuchołaz i Stronia Śląskiego sieć Lewiatan sprawnie i szybko zareagowała uruchamiając zarówno pomoc dla mieszkańców regionów dotkniętych tragedią, jak też organizując wsparcie dla poszkodowanych franczyzobiorców i pracowników sklepów.
„Wspieramy się wzajemnie nie tylko w aspektach biznesowych, ale także w trudnych sytuacjach, czego najlepszym przykładem jest pomoc w przypadkach utraty dobytku Lewiatańczyków w wyniku pożarów czy powodzi. Ponadto utworzyliśmy Fundusz Rozwoju Konkurencyjności, który wspiera sklepy m.in. w procesie dostsowania do wymogów systemu kaucyjnego jak i rozwoju energooszczędności” – zaznacza Robert Rękas.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.