Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Ponad 7,4 mln zł wsparcia od Lidla i klientów dla podopiecznych Caritas
Ponad 7,4 mln zł wsparcia od Lidla i klientów dla podopiecznych Caritas
Środa, 12 lutego 2025
Tylko w 2024 r. wysokość pomocy finansowej i rzeczowej przekazanej przez Lidl Polska do Caritasu wyniosła blisko 3,6 mln zł. Ponadto dzięki zbiórkom przeprowadzonym w sklepach, do najbardziej potrzebujących trafiła także żywność oraz artykuły higieniczne i chemiczne o wartości przekraczającej 3,8 mln zł.
Caritas w Polsce, największa organizacja charytatywna w kraju, codziennie pomaga osobom potrzebującym na wiele sposobów. Lidl Polska współpracuje z Caritas od wielu lat przy różnorodnych programach pomocy żywnościowej, polegających m.in. na edukowaniu i organizowaniu zbiórek żywności.
– Pomaganie innym to jeden z fundamentów naszej odpowiedzialności społecznej. Jako Lidl Polska, jesteśmy dumni, że możemy wspierać organizacje takie jak Caritas, które niosą pomoc tam, gdzie jest najbardziej potrzebna. Wspólnie nie tylko pomagamy osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, ale również promujemy wartości takie jak niemarnowanie żywności i solidarność społeczna – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Lidl Polska już od 2018 r. wspiera projekt „Jadłodajnia Caritas”, dofinansowując sprzęt i wyposażenie jadłodajni Caritas. Wraz z Caritas Polska sieć prowadzi też działania edukacyjne i w ramach akcji „Sztuka niemarnowania”, zachęca konsumentów do dokonywania przemyślanych zakupów.
– Wieloletnia współpraca z Lidl Polska oraz chęć wspierania potrzebujących we współpracy z Caritas poprzez różne akcje i wydarzenia, a także nieocenione wsparcie w czasie kryzysów są kwintesencją tego czego oczekują organizacje pomocowe, takie jak Caritas, od sieci handlowych w Polsce. Dzięki naszej współpracy mogliśmy szybko zareagować podczas powodzi w Polsce we wrześniu 2024, czy we wcześniejszych kryzysach, m.in. pandemii Covid i wojnie w Ukrainie, a w związku z tym wesprzeć nie tylko potrzebujących w kraju, ale także uchodźców i migrantów – mówi Małgorzata Jarosz-Jarszewska Z-ca Dyrektora Caritas Polska.
„Jadłodajnie Caritas” – ciepłe posiłki dla potrzebujących
Jednym z filarów współpracy jest zaangażowanie Lidl Polska w realizację projektu „Jadłodajnie Caritas”. Każdego roku w placówkach prowadzonych przez Caritas w Polsce nieodpłatnie wydawanych jest kilka milionów ciepłych posiłków. W całym kraju Caritas diecezjalne prowadzą 80 jadłodajni dla potrzebujących. Od początku współpracy Lidl Polska przekazał na ich rzecz niemal 2 mln zł, z czego 506 tys. zł przeznaczono w 2024 na zakup nowoczesnego sprzętu, usprawniającego działalność placówek. Jadłodajnie wspierają osoby w kryzysie bezdomności, seniorów, a także tych, których życie codziennie balansuje na granicy ubóstwa. Ciepły posiłek dla nich to nie tylko pomoc materialna, ale przede wszystkim znak troski, solidarności i nadziei na lepsze jutro.
Niemarnowanie żywności – konkretna pomoc dla potrzebujących
W ramach działań na rzecz niemarnowania żywności Lidl Polska przekazał w 2024 roku blisko 50 ton produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności o łącznej wartości ponad 1,7 mln zł. Żywność trafiła do jadłodajni Caritas, domów dziecka i świetlic środowiskowych, a także była dystrybuowana w formie paczek. Ponadto w minionym roku Lidl ofiarował ok. 20 ton produktów z kategorii „non food”, w sumie wartych ponad 750 tys. zł. Produkty te trafiły do osób będących pod stałą opieką lokalnych Caritas diecezjalnych.
Zbiórki żywności „Tak. Pomagam!”
Zbiórki żywności, które miały miejsce w marcu i grudniu udowodniły, że społeczna solidarność może dokonać wielkich rzeczy. W wiosennej edycji, która odbyła się w sklepach sieci Lidl Polska, zebrano ponad 47 ton żywności o wartości przekraczającej 420 tys. zł. Zimowa zbiórka przyniosła równie imponujące rezultaty – 41 ton produktów spożywczych o wartości 371 tys. zł. Zgromadzona żywność trafiła do seniorów, rodzin w kryzysie oraz osób samotnych, dając im wsparcie i poczucie, że nie są sami w trudnych chwilach.
Pomoc powodzianom
Wrześniowa powódź, która nawiedziła południową Polskę, była ogromnym wyzwaniem dla wielu rodzin. Lidl Polska wraz z Caritas zorganizowali szeroko zakrojoną akcję wsparcia. Przekazano ponad 338 ton żywności i artykułów chemicznych zebranych w sklepach sieci o wartości ponad 3 mln zł. To wsparcie umożliwiło przygotowanie paczek oraz codzienne wydawanie ciepłych posiłków dla osób poszkodowanych przez żywioł. Dzięki tej inicjatywnie wiele rodzin mogło szybciej odbudować swoje życie i wrócić do codzienności.
Wsparcie edukacji – wyprawki dla dzieci
Dzieci i młodzieży również znalazły się w centrum uwagi współpracy Lidl Polska i Caritas. W 2024 r. sieć przekazała darowiznę rzeczową w formie 109 palet artykułów szkolnych o wartości ponad 571 tys. zł. Część z tych darów trafiła do dzieci z terenów dotkniętych powodziami, które we wrześniu straciły swoje przybory szkolne. Pozostałe wsparcie przeznaczono na akcję „Tornister Pełen Uśmiechu”, która skierowana jest do dzieci z uboższych rodzin na progu nowego roku szkolnego, przekazując im wsparcie w postaci wyprawek szkolnych.
W 2025 r. sytuacja na polskim rynku pracy powinna pozostać...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.