W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie polskich konsumentów tematyką zdrowego żywienia i well-beingu, portfolio należącej do Danone marki Actimel zostało poszerzone o nowe warianty produktów z witaminą C i magnezem oraz wyższą zawartością witaminy D w porównaniu do standardowych wersji Actimel. Nowe napoje jogurtowe Actimel o potrójnym działaniu na zdrowie zawierają też wapń i żywe kultury bakterii. Wprowadzeniu produktu towarzyszy kampania marketingowa.
Konsumenci coraz częściej dążą do prowadzenia zdrowego stylu życia, czego wyrazem jest m.in. skłanianie się ku zbilansowanej diecie czy dodatkowej suplementacji, adekwatnej do stanu zdrowia i potrzeb organizmu. Jak pokazują wyniki badań, 38% Polaków deklaruje, że ich największym zmartwieniem jest zdrowie1. Na takim samym poziomie troszczymy się o odpowiednią aktywność fizyczną. Zaraz za nią, kwestią niepokojącą aż 37% Polaków jest ich zdrowie psychiczne2. W dążeniu do dobrego samopoczucia i kondycji organizmu konsumenci coraz częściej sięgają po preparaty witaminowe czy suplementy. Według badań rynkowych z 2023 r., 37% dorosłych Polaków sięga po dodatkowe wsparcie suplementacyjne, a grupa ta stale rośnie3. Na co dzień elementem zdrowej i zbilansowanej diety może być żywność wzbogacona w witaminy i/lub składniki mineralne.
– Wzbogacenie portfolio marki Actimel o dwa warianty napojów jogurtowych z wyższą zawartością witaminy D i dodatkowo wzbogaconych w witaminę C oraz magnez to odpowiedź na trendy i oczekiwania konsumentów, które regularnie badamy – mówi Iza Maciejewska, Kierownik Marki Actimel. W Actimel+ Triple Action znajduje się dodatek witaminy D, która pomaga w utrzymaniu zdrowych kości, prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, a także witaminy C, która wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i prawidłową produkcję kolagenu, a także pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Magnez natomiast przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. – Warto podkreślić, że tak jak klasyczne produkty marki, nowe pozycje również zawierają miliardy kultur bakterii L. casei Danone. Należy pamiętać, że kluczowe znaczenie ma zbilansowana dieta i zdrowy styl życia – dodaje Iza Maciejewska.
Jeszcze większe wsparcie odporności
Najnowszy produkt w linii Actimel, o zwiększonej zawartości witaminy D oraz z witaminą C i magnezem, można znaleźć na półkach hipermarketów, supermarketów, a także sklepów mniejszego formatu. Napój jogurtowy o potrójnym działaniu na zdrowie dostępny jest w znanych i lubianych smakach: truskawka-granat oraz brzoskwinia-marakuja. Dodatkowo, tak jak wszystkie produkty Actimel, zawiera miliardy kultur bakterii L. casei Danone.
Wprowadzeniu nowych produktów na rynek towarzyszy wielokanałowa kampania marketingowa. Za produkcję spotów odpowiedzialna jest agencja Havas. Zakup mediów należy zaś do kompetencji agencji MediaCom. Realizowane są także działania digitalowe, w ramach kampanii zaplanowano również wykorzystanie materiałów POSM.
1 IPSOS; Food Trends Report; 2023 r.
2 Tamże.
3 Tamże.
Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe