Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Lody – sezon czas start!

Kategorie produktów

Lody – sezon czas start!

Piątek, 14 marca 2025 HURT & DETAL Nr 03/229. Marzec 2025
Sezon lodowy 2025 zbliża się wielkimi krokami, więc producenci już przygotowali dla swoich klientów prawdziwą rewolucję smakową. Warto zatem spojrzeć na nowości, które zdominują rynek. Jakie smaki będą królować? Jakie formaty lodów będziemy mogli znaleźć w ofercie producentów w nadchodzącym sezonie?
Zanim przyjrzymy się nowościom na sezon 2025, warto spojrzeć na to, jak kształtował się rynek lodów w Polsce w ostatnich latach. Według danych CMR sezon 2023 był pełen wyzwań. Chłodny maj i czerwiec nie sprzyjały sprzedaży, ale wrzesień zaskoczył branżę – był wyjątkowo ciepły, a średnie temperatury były aż o 5°C wyższe niż rok wcześniej. Efekt? Ponad dwukrotny wzrost wartości sprzedaży lodów w porównaniu do września 2022 roku1. Jednak pogoda to nie wszystko, ponieważ ogromny wpływ miały ceny. Według danych GUS inflacja w Polsce wyniosła w 2023 roku około 11%, ale lody drożały jeszcze szybciej. Te same badania CMR wykazują, że średnie ceny w małych sklepach i supermarketach wzrosły aż o 17%. Mimo to konsumenci wciąż chętnie sięgali po mrożone przysmaki. Czy nadchodzący sezon przyniesie równie dynamiczne zmiany? Czas pokaże.

Pistacja w roli głównej

Lody śmietankowe to klasyk, ale w sezonie 2025 zyskują nowy wymiar. Grycan łączy je z pistacjami i kremowym sosem pistacjowym własnej produkcji. W efekcie otrzymujemy wyważone połączenie smaków i tekstur, które odzwierciedla popularne, pistacjowe trendy.

„Klienci oczekują szerokiego wyboru smaków, ale równocześnie są wierni klasykom: lodom czekoladowym, bakaliowym, waniliowym czy śmietankowym, które od lat są naszymi bestsellerami. Chcą być również zaskakiwani nowościami, dlatego w tym roku, po sukcesie naszych Lodów śmietankowych z sosem karmelowym, wprowadzamy do ogólnopolskiej dystrybucji dwie kolejne nowości [...]. Są to Lody śmietankowe z pistacjami i sosem pistacjowym oraz Lody śmietankowe z białą czekoladą i sosem mango-marakuja” – mówi Wojciech Kwestorowski, Dyrektor Handlowy Grycan – Lody od pokoleń.

Koral wkracza z nowymi hitami

Jeden z liderów rynku lodowego – Koral – na nadchodzący sezon przygotował mocne nowości. Wśród nich znajdą się lody premium, takie jak Grand Caramel Popcorn, Grand Cookie w ciasteczkach oraz Grand G.O.A.T. Passion Fruit. W ofercie pojawią się również lody koktajlowe w kubkach o smaku Cinnamon Roll oraz lody proteinowe, które będą idealnym wyborem dla osób dbających o formę.

Wśród innych lodowych propozycji Korala na 2025 rok znajdziemy także Lolli Pops, Sooo Milker Choco oraz Oskar Blueberry w jogurtowej polewie. Nowości familijne to Vibes w wersji śmietanka & wanilia oraz Kolorowe Lato – połączenie pistacji, śmietanki i słonego karmelu. W ofercie Braci Koral pojawi się smak Cinnamon Roll zarówno w rożku, jak i w dużym opakowaniu, a także Popcorn & Karmel w kubku 450 ml.

Największą atrakcją będą jednak lody powstałe we współpracy z popularnymi markami i influencerami. Lody Barbie™ w różowej polewie oraz żółto-różowe Hot Wheels™ na patyku to ukłon w stronę fanów kultowej firmy Mattel. Koral stawia także na współprace z twórcami internetowymi – takie nowości, jak Genziara, Ekipa Trinity oraz Ekipa Trinity Sandwich to efekt działań z Genzie i Ekipą.

Lodowe nowości – smaki, które podbiją 2025 rok

Colian w tym sezonie szczególną uwagę kieruje na dwa kluczowe produkty: impulsową Lodową Kanapkę Grześki oraz nowe lody familijne Milk Oranżada.

„Lodowa Kanapka Grześki to idealne połączenie kultowego smaku wafla Grześki z aksamitnymi lodami kakaowymi, które spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem konsumentów. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie formatami lodowymi inspirowanymi popularnymi słodyczami. Co więcej, w kategorii lodów impulsowych kanapki stanowią jedną z najchętniej wybieranych form podania w waflach, obok wariantów na patyku i rożków” – wskazuje Joanna Kąkol, Rzecznik Prasowy w firmie Colian.

Kolejna nowość tego producenta to propozycja dla całej rodziny: Lody familijne Milk Oranżada. „Śmietankowa baza, tak lubiana przez Polaków, w połączeniu z intensywnym sosem o smaku Oranżady Hellena tworzy unikalną kompozycję, która doskonale sprawdzi się zarówno latem, jak i poza sezonem, wspierając strategię całorocznej obecności lodów w domowych zamrażarkach” – zaznacza Joanna Kąkol.

Natomiast do portfolio lodowego firmy Mars w tym sezonie dołączają batony lodowe Mars oraz Snickers White. Konsumenci w Polsce dobrze znają zarówno czekoladowy baton Mars, jak i lodowy, który już od jakiegoś czasu dostępny jest na rynku w wielopaku. Teraz producent umożliwia konsumentom cieszenie się tym dobrze znanym smakiem w formie batona lodowego.

Snickers White to kolejna propozycja kultowej marki Snickers, która łączy karmel, orzechy i czekoladę: teraz w białej odsłonie kruchej czekolady. Snickers White to trzeci dostępny wariant batonów lodowych Snickers na rynku, obok klasycznego Snickers oraz kremowego Snickers Creamy Peanut Butter.

Nowość od Hortex to sorbety, które oprócz orzeźwiającego smaku zapewniają dodatkową atrakcję – barwią język na intensywne kolory. Inspiracją do stworzenia tej linii był kameleon. Produkty dostępne są w dwóch wariantach smakowych: jabłkowo-jagodowym oraz jabłkowo-wiśniowym. Naturalne składniki i owocowe smaki sprawiają, że te propozycje to przyjemność dla podniebienia oraz zabawa dla zmysłów.

Miłośnicy nietypowych lodów znajdą coś dla siebie także w ofercie SO MOCHI – dystrybutora lodów mochi oraz lodów w misce kokosowej pod marką SOTI NATURAL. Marka w sezonie 2025 zaprezentuje wyjątkowe, smakowe nowinki. Największym hitem będzie SOTI Red Like Me – lody mochi o smaku mlecznego sernika z malinowym, płynnym wnętrzem, posypane chrupiącą kruszonką. To połączenie powstało we współpracy z twórczynią internetową Moniką Kociołek, której styl idealnie współgra z ofertą marki. Dla fanów egzotycznych smaków SO MOCHI przygotowało SOTI BOWL – naturalną, kokosową miseczkę wypełnioną lodami z jagodami acai i sorbetem mango.

Kaktus również nie zwalnia tempa. W ramach rebrandingu zmienia się logotyp, opakowania oraz sposób komunikacji. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślić chęć ciągłego rozwoju marki. Jednocześnie Kaktus znów zaskakuje swoich fanów. Tym razem marka nawiązała współpracę z Jakubem Pateckim – znanym youtuberem, który podbił serca internautów swoją pasją do odkrywania świata. Owocem tej współpracy jest nowa seria Kaktus BIG, czyli lody w powiększonym rozmiarze. Pierwszym z nich jest Kaktus BIG Patec Ice, inspirowany mroźnym klimatem Antarktydy. Z biegiem czasu do oferty dołączą kolejne dwa smaki, które będą dostępne w szerokiej dystrybucji.

Natomiast BF Group stawia na klasykę w nowym wydaniu, wzbogacając swoją ofertę o lody pistacjowe i peanut butter, idealne dla fanów intensywnych, kremowych doznań.

Rok 2025 na rynku lodów zapowiada się naprawdę emocjonująco. Producenci oferują nowe smaki i ciekawe formaty, które z pewnością przyciągną uwagę szerokiego grona konsumentów.

Zuzanna Pomykalska
Redaktor




1 źródło: Dane CMR – podsumowanie 2023 roku na rynku lodowym.




tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51