Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 MAXIMA GRUPĖ: Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku
MAXIMA GRUPĖ: Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku
Piątek, 04 kwietnia 2025
MAXIMA GRUPĖ, UAB zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2024. W zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku, dbając o długoterminowy rozwój.
W 2024 roku MAXIMA GRUPĖ kontynuowała realizację strategicznych projektów i zwiększyła inwestycje w rozwój biznesu. Takie podejście zapewniło zrównoważony wzrost przychodów i utrzymanie pozycji rynkowej w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii pomimo spadku inflacji cen żywności i wzmożonej konkurencji. Przychody wzrosły na wszystkich rynkach, na których operuje Grupa, a sprawne działania zarządcze pomogły złagodzić wpływ rosnących kosztów na rentowność. Skonsolidowane przychody MAXIMA GRUPĖ wzrosły umiarkowanie o 4,3% w 2024 roku, osiągając 6,098 mld euro. Natomiast przychody Stokrotki wyniosły w ubiegłym roku 1,890 mld euro, notując wzrost o 8,7% r/r (3% w złotych).
– Wyniki finansowe za miniony rok odzwierciedlają stabilność naszej firmy oraz skuteczne zarządzanie w zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym. Nasze działania koncentrują się na odpowiedzialnych decyzjach, co pozwala nam utrzymać równowagę między realizacją celów biznesowych a dbałością o długoterminowy rozwój i silną pozycję rynkową – mówi Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki.
W minionym roku Stokrotka aktywnie uczestniczyła w konkurencyjnych działaniach marketingowych. Sieć koncentrowała się na wzmacnianiu działań promocyjnych poprzez wprowadzanie nowych akcji i zapewnianie niższych cen produktów. Firma wystartowała w 2024 roku z nową dedykowaną kampanią pod hasłem „Tanio tutaj jest”. W ramach podejmowanych działań sieć obniżyła m.in. ceny regularne ponad 600 produktów. Stokrotka wprowadziła również nowy dedykowany rabat dla osób uczestniczących w programie Karta Dużej Rodziny i korzystających z aplikacji Nasza Stokrotka. Dzięki podejmowanym inicjatywom firma zwyciężyła w „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów 2024” w kategorii Promocja Roku w grupie supermarketów. Mając na celu zapewnienie klientom korzystnych cenowo i jakościowo ofert, Stokrotka koncentrowała się również na dalszym rozwoju marek własnych w szczególności brandów „Well Done” i „Extra Line”.
Polska jest dla MAXIMA GRUPĖ jednym z głównych miejsc rozwoju. Kontynuująca ekspansję Stokrotka otworzyła w 2024 roku 36 nowych sklepów własnych. Sieć zgodnie z przyjętą strategią skupiała się na otwieraniu większych placówek oraz inwestycjach w zakup nieruchomości. Takie podejście zorientowane jest na zapewnienie obchodzącej w minionym roku 30-lecie działalności firmie dalszego długoterminowego rozwoju oraz stabilnej i silnej pozycji rynkowej.
W związku z dołączeniem MAXIMA GRUPĖ do międzynarodowej inicjatywy Science Based Targets i zobowiązania się do osiągnięcia celów zgodnych z porozumieniem paryskim w 2024 roku wdrażano nowe inicjatywy mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Stokrotka inwestowała w odnawialne źródła energii, instalując na dachach sklepów panele fotowoltaiczne. Ponadto w minionym roku rozpoczęto realizację projektu zakładającego powstanie przy sklepach Stokrotka 114 nowych lokalizacji z 276 punktami ładowania pojazdów elektrycznych.
Firmy z Grupy współpracują z organizacjami charytatywnymi i bankami żywności, przekazując część niesprzedanych, ale nadal bezpiecznych do spożycia produktów spożywczych. W 2024 roku łączna ilość żywności przekazanej bankom żywności i innym organizacjom charytatywnym wzrosła o 13%, osiągając 4 207 ton. W ubiegłym roku Stokrotka współpracowała w tym zakresie z Federacją Polskich Banków Żywności, Caritas Archidiecezji Lubelskiej oraz Bractwem Miłosierdzia im. św. Brata Alberta.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.