Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Praktyki Mars Polska po raz kolejny w raporcie FOB
Advertisement

Wiadomości

Praktyki Mars Polska po raz kolejny w raporcie FOB

Czwartek, 12 czerwca 2025
10 czerwca Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”. Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje zaangażowanie społeczne i odpowiedzialne podejście do biznesu. 5 inicjatyw realizowanych przez firmę zostało uznanych za dobre praktyki i znalazło się w tegorocznym zestawieniu.
Raport FOB to kompleksowy przegląd działań CSR i ESG firm działających na polskim rynku. który daje odpowiedź na pytanie o zmiany, jakie zachodzą w polskim biznesie w obliczu wyzwań współczesności. W tym roku został przedstawiony podczas jubileuszu 25-lecia Forum Odpowiedzialnego Biznesu i konferencji „Transformacja biznesu – scenariusze przyszłości”.

Obecność pięciu projektów Mars Polska w raporcie potwierdza, że firma nie tylko mówi o odpowiedzialności, ale ją w praktyce realizuje. Wyróżnione inicjatywy pokazują szeroki zakres działań: edukację zdrowotną w 11. edycji programu Orbit „Dziel się Uśmiechem”; promowanie otwartości i dialogu poprzez zaangażowanie w kampanię społeczną oraz działania dla pracowników; budowanie relacji z lokalnymi społecznościami; wsparcie dobrostanu pacjentów i seniorów dzięki ogólnopolskiemu programowi dogoterapii oraz budowanie lepszego świata dla zwierząt poprzez darowizny dla schronisk oraz akcje z Polskim Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami. 

5 praktyk Mars Polska w Raporcie Dobrych Praktyk FOB 2024 

Program Orbit „Dziel się Uśmiechem” dla zdrowych uśmiechów dzieci  

Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej, Mars Polska zakończył 11. edycję ogólnopolskiego programu edukacyjnego Orbit „Dziel się Uśmiechem”, będącego odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród dzieci. Inicjatywa, której celem jest promowanie prawidłowej higieny jamy ustnej wśród najmłodszych, objęła w 2024 roku także zerówkowiczów z oddziałów szkolnych oraz przedszkolnych. Blisko 134 tysiące uczniów z 1286 placówek wzięło udział w zajęciach edukacyjnych. 

Wsparcie otwartości i włączania

Mars Polska razem z marką M&M’S® został partnerem kampanii społecznej „Filary Tolerancji” i fundatorem powstałej w ramach inicjatywy instalacji artystycznej, która była nośnikami wartości takich jak równość, miłość i bezpieczeństwo. Firma dołączyła do inicjatora kampanii – Agencji Big Idea Promotions, mając na celu promowanie otwartości i zrozumienia zgodnie z przekonaniem, że są one filarami harmonijnego współistnienia w społeczeństwie. Mars Polska razem z marką M&M’S® stworzył również interaktywny mural będący poparciem dla idei tolerancji i włączania, który dotarł do milionów odbiorców w centrum Warszawy (6,8 mln/msc). Pracownicy Mars Polska zostali również zaangażowani w wewnętrzną odsłonę kampanii poprzez wydarzenia edukacyjne i spotkania z ekspertami. 

 – W Mars Polska wierzymy, że odpowiedzialność biznesu to coś więcej niż działalność operacyjna – to sposób działania na rzecz ludzi i planety. Dlatego niezmiennie angażujemy się w projekty, które realnie odpowiadają na wyzwania współczesności. Kontynuacja programu Orbit „Dziel się Uśmiechem” oraz zaangażowanie się w kampanię na rzecz wspierania tolerancji i świadomego włączania pokazują, że odpowiedzialność ma wiele odsłon – podkreśla Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska, odpowiedzialna za segment Mars Wrigley.

Dialog z lokalną społecznością 

Od początku działalności w Polsce firma Mars ma na uwadze dobrosąsiedzkie relacje w lokalnych społecznościach. W 2024 roku Mars Polska zorganizował po raz kolejny spotkania sąsiedzkie w swoich zakładach w Błoniu i Sochaczewie dla przedstawicieli władz lokalnych, organizacji pozarządowych i mieszkańców. Spotkania były okazją do pogłębionego dialogu, przestawienia planów rozwoju firmy, poznania potrzeb społeczności i budowania wspólnych inicjatyw. Efektem są m.in. rewizyty i konkretne działania odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności, jak zaproszenie uczniów lokalnego technikum do zakładu produkcyjnego w ramach wycieczki zawodowej. 

Lepszy świat dla zwierząt 
 
Mars Polska od ponad 30 lat działa na rzecz świata lepszego dla zwierząt. W 2024 roku przekazał 230 ton jedzenia dla psów i kotów w schroniskach oraz fundacjach, a także wspierał psy pracujące na rzecz społeczności lokalnych, m.in. w policji, Polskim Związku Osób Niewidomych czy Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym w Sochaczewie. W ramach programu edukacyjnego realizowanego z Polskim Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami, dotarł także z wiedzą o odpowiedzialnej adopcji i opiece do ponad 100 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Co więcej, prawie 3500 pracowników Mars Polska jak co roku mogło poświęcić 16 płatnych godzin na pracę m.in. na rzecz bezdomnych zwierząt w schroniskach w ramach programu wolontariatu pracowniczego.  

Moc merdającego ogona 

Więź człowieka i zwierzęcia pozytywnie wpływa na wiele aspektów naszego życia. Badacze z Instytutu Nauki o Zwierzętach Waltham od lat potwierdzają1, że kontakt z czworonogiem m.in. redukuje stres, obniża ciśnienie krwi, zwiększa wydzielanie hormonów szczęścia, a także buduje poczucie własnej wartości, co przyczynia się do szybszej rekonwalescencji po chorobach czy operacjach. Dlatego od 2017 roku Mars Polska i Fundacja Dr Clown prowadzą największy w Polsce program dogoterapii działający dzięki współpracy organizacji pozarządowej oraz biznesu. W 2024 roku w zajęciach z udziałem wyszkolonych psów i certyfikowanych terapeutów wzięło udział blisko 9 tysięcy osób – w tym ponad 8 tysięcy dzieci w 27 szpitalach oraz blisko 650 seniorów w 15 Domach Pomocy Społecznej. Zajęcia wspierane obecnością psa budują otwartość na obecność zwierząt w przestrzeni publicznej oraz szerzą wiedzę na temat pozytywnego wpływu relacji z czworonogami. 

 – Zwierzęta czynią nasz świat lepszym, dlatego robimy co w naszej mocy, żeby tworzyć lepszy świat dla nich. Od początku naszej działalności wspieramy organizacje opiekujące się psami i kotami oraz inicjatywy popularyzujące odpowiedzialną adopcję, a od 2017 r. staramy się także budować otwartość w społeczeństwie na obecność zwierząt w przestrzeni publicznej poprzez zajęcia dogoterapii. W ciągu tych 8 lat wyjątkowa moc merdającego ogona wsparła ponad 30 000 osób. Obecnie jest to największy projekt zajęć wspieranych obecnością psa w Polsce, działający dzięki współpracy organizacji pozarządowej oraz biznesu. Chcemy nie tylko kontynuować swoje wieloletnie dobre praktyki, ale też nieustannie wdrażać nowe i motywować zarówno siebie, jak i innych do pozytywnych zmian w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju. Ponieważ świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektorka ds. Korporacyjnych w Mars Polska, odpowiedzialna za segment Mars Petcare.

Link do raportu: Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki” - Forum Odpowiedzialnego Biznesu




1  https://www.waltham.com/science/human-animal-interaction



Źródło: Garden of Words
Fot: mat. prasowe



tagi: Mars Polska , raport FOB , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51