KLASYKA W NOWOCZESNEJ ODSŁONIEInspiracją do stworzenia nowej butelki były arkady – charakterystyczny element architektury Turynu, rodzinnego miasta MARTINI. Jej design jest więc elegancki i nowoczesny, ale jednocześnie oddaje włoski styl marki. Równie ważny był dla firmy aspekt zrównoważonego rozwoju. Waga butelki została zredukowana o 30 gramów, co przełożyło się na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych we włoskiej destylarni MARTINI. Zoptymalizowano również jej kształt, zwiększając efektywność transportu – teraz każda paleta mieści o 8% więcej produktów. Wprowadzeniu nowych butelek towarzyszy przemyślana strategia obecności marki w punktach sprzedaży. MARTINI postawiło na zwiększoną ekspozycję, inwestując w dedykowane standy i materiały POS, utrzymane w charakterystycznej czerwieni.
APERTIVO W ROLI GŁÓWNEJ
W związku z relaunchem uruchomiona została kampania marketingowa pod hasłem „MARTINI Pokaż się”. Marka redefiniuje w niej okazję aperitivo, przesuwając jego rolę z wstępu do wieczoru na samo centrum wydarzeń. Sercem akcji jest przede wszystkim cały szereg wydarzeń, które mają jak najlepiej oddać ten świat i pokazać klientom, czym jest nowoczesne aperitivo. Kluczowym projektem jest Terrazza MARTINI – nowa platforma spinająca wszystkie działania eventowe, która latem pojawi się w największych europejskich miastach, w tym także w Polsce. To wyjątkowa przestrzeń, łącząca styl, smak i rozrywkę, gdzie goście będą mogli spróbować kultowych koktajli na bazie MARTINI.
Warstwa wizualna kampanii również zaprasza konsumentów do tego, by na chwilę porzucili codzienność i weszli w rolę swojej najbardziej stylowej, swobodnej i pełnej życia wersji. „Pokaż się” to zachęta do bycia sobą – z przymrużeniem oka i z lekkością, która doskonale oddaje ducha marki i włoską nonszalancję.
MARTINI DLA NOWEGO POKOLENIA KONSUMENTÓWRepozycjonowanie to świadoma odpowiedź na zmieniające się oczekiwania współczesnych konsumentów. Jak podkreśla Emma Fox, VP MARTINI & ST-GERMAIN®, nowoczesne aperitivo jest dziś stylową forma spotkań – szczególnie dla młodszego pokolenia, które poszukuje lżejszych, a zarazem jakościowych propozycji. Trend ten ma również swoje potwierdzenie w danych – rynek aperitifów wyceniany jest obecnie na niemal 11 miliardów dolarów i według prognoz będzie rósł o 6% rocznie (IWSR CAGR 2024–2028). „Z nowym MARTINI zapraszamy kolejne generacje do doświadczenia tej włoskiej ikony” – uzupełnia Emma Fox.
JONATHAN BAILEY W KAMPANII OFF SCRIPT SUMMER„MARTINI Pokaż się” stanowi główną oś komunikacji brandu na 2025 rok. Nic więc dziwnego, że planując kolejne działania, MARTINI konsekwentnie odwołuje się do tych samych wartości. Do najnowszej kampanii – „Off Script Summer”, zaangażowano Jonathana Bailey. Brytyjski aktor uosabia to, co dla marki najważniejsze: autentyczność, charyzmę i umiejętność balansowania między stylem a swobodą. „Pokazujemy go w zupełnie nowym, zaskakującym wydaniu – wychodzącego poza znane, „napisane” role. Chcemy zainspirować naszych konsumentów do tego samego: by na chwilę porzucili oczekiwania i schematy, i pozwolili sobie na spontaniczność” – wyjaśnia Aleksandra Jakubowiak. Jednym słowem to lekka, stylowa opowieść o tym, że życie poza scenariuszem potrafi smakować jeszcze lepiej – zwłaszcza z kieliszkiem MARTINI w dłoni.
Źródło: Big Picture
Fot: mat. prasowe