Blisko co trzeci Polak (27%) robi zakupy w małych sklepikach osiedlowych codziennie.
Niestety, jak pokazują badania AC Nielsen, liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok. 10%. W ciągu ostatnich pięciu lat zbankrutowała aż 1/3 małych, osiedlowych sklepów.
Widoczny jest także odpływ klientów z małych sklepów, choć wciąż stanowią one główny segment rynku handlowego, generując ok. 60% obrotów. W Polsce handel tradycyjny nadal odgrywa ważną rolę i stanowi istotną część polskiej kultury. Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach i jesteśmy do nich przyzwyczajeni.
Z myślą o wspieraniu niezależnych, osiedlowych sklepów spożywczych, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „Tu mieszkam, tu kupuję". Jej pomysłodawcą i organizatorem jest Makro Cash&Carry. Akcja ma na celu popularyzację kultury robienia zakupów w małych sklepach spożywczych wśród mieszkańców Polski, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu.
Organizatorzy akcji wskazują jak skutecznie zwiększyć rozpoznawalność sklepu wśród mieszkańców oraz jak sprawić, by wracali do niego zadowoleni klienci. Działania mają na celu również poprawę konkurencyjności małych sklepów w skali lokalnej. Akcja o zbliżonym charakterze z powodzeniem realizowana jest od kilku lat w Wielkiej Brytanii.
Akcji towarzyszy plebiscyt konsumencki pod nazwą „Tu kupuję, ponieważ...", którego celem jest wyłonienie ulubionych, najwyżej ocenianych osiedlowych sklepów na terenie całej Polski. Plebiscyt przeprowadzony zostanie w każdym regionie Polski na portalu naszemiasto.pl. Nagrodzone zostaną w nim zarówno zwycięskie sklepy, jaki i wytypowani klienci, którzy zgłoszą sklepy w plebiscycie.
Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu (poprzez zakładkę „Weź udział w akcji" na www.tumieszkamtukupuje.pl), otrzymają pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte" do umieszczenia na drzwiach sklepu, a także ulotkę informującą o założeniach programu „Tu mieszkam, tu kupuję".
(Monika Dawiec)
tagi: Makro Cash&Carry ,
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...