Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
53% użytkowników kart przedpłaconych wydaje więcej niż otrzymuje

Handel

53% użytkowników kart przedpłaconych wydaje więcej niż otrzymuje

Czwartek, 02 października 2025
Konsumenci z kartami przedpłaconymi kupują częściej, wydają więcej i chętniej testują nowości – pokazuje badanie IRCenter dla Pluxee Polska. Aż 78% aktywnie szuka promocji, a ponad połowa wydaje więcej niż otrzymała od pracodawcy.
Najważniejsze dane z raportu „Prepaid nowym premium”
  • 53% ogółu pracowników przekracza budżet dostępny na karcie przedpłaconej i dokłada różnicę z własnych środków. 
  • 45% najczęściej przeznacza środki z kart na bieżące zakupy dla domu i rodziny, a także na lunch lub zakup gotowego posiłku – 54% 
  • 57% pracowników wydaje środki z karty przedpłaconej „na raz", a 59% korzysta z kart na lunch w mniejszych kwotach, regularnie. 
  • 78% wszystkich pracowników chętniej korzysta z kart przedpłaconych tam, gdzie otrzymuje dodatkowe promocje. 
  • 2,5 razy w tygodniu to optymalna częstotliwość, z jaką retailerzy powinni kierować do pracowników z kartami powiadomienia dotyczące promocji. 
  • 69% korzysta z promocji w celu oszczędzenia pieniędzy i wsparcia budżetu domowego, a 50%, by kupować „więcej za mniej”
  • Najczęściej wykorzystywanymi rodzajami promocji są niższa cena na wybrane produkty, 50% rabatu na drugi tańszy produkt lub kolejny produkt gratis
  • 49% osób z ekstra środkami na kartach przedpłaconych korzysta z aplikacji Pluxee, 80% z nich ocenia ją pozytywnie. 
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy IRCenter na zlecenie Pluxee Polska metodą CAWI na reprezentatywnej próbie pracujących Polaków. W badaniu wzięło udział 800 osób w wieku 18–65 lat, zatrudnionych w jednym miejscu pracy i korzystających z benefitów pozapłacowych w formie kart przedpłaconych. Wyniki badania komentują eksperci z: Żabka, Maxi Premium Burgers, Carrefour oraz Frisco. 

– Ten raport powinien szczególnie zainteresować osoby prowadzące punkty sprzedaży detalicznej, zarządzające siecią handlową lub lokalem gastronomicznym. Pokazuje bowiem, że konsumenci z kartami przedpłaconymi to cenna siła nabywcza. Jako lojalni, aktywni zakupowo i chętni do większych wydatków klienci wydają więcej niż wartość otrzymanego doładowania. Z naszych danych wynika, że ponad połowa (53%) z nich dopłaca do transakcji z własnych środków. A w przypadku użytkowników Pluxee jest to 57%. Klienci z kartami przedpłaconymi wyróżniają się dużą wrażliwością na promocje i wybierają miejsca, gdzie mogą bezproblemowo zapłacić kartą. W raporcie przekazujemy dla rynku konkretne dane, profile konsumentów, insighty ekspertów, a także rekomendacje, jak wykorzystać ten potencjał w swoim biznesie. – mówi Justyna Klimuk, Kierowniczka Zespołu Marketingu ds. Segmentu Rozwoju Biznesu w Pluxee Polska. 

Portret posiadacza karty przedpłaconej – konsument premium 

Użytkownicy kart przedpłaconych to klienci o ponadprzeciętnej sile nabywczej. Mają stałe zatrudnienie i zarabiają powyżej średniej – najczęściej 7–10 tys. zł miesięcznie (średnio 8,3 tys. zł). 35% z nich deklaruje, że stać ich na wszystkie wydatki poza zakupem mieszkania czy domu, a niemal połowa (47%) bez problemu pokrywa codzienne potrzeby, takie jak jedzenie i ubrania. 

To pracownicy dużych firm (zatrudniających zwykle ponad 250 osób). Kierownicy, specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów, którzy chętnie korzystają z benefitów. Karty podarunkowe wydają zwykle „na raz” przy większych zakupach, natomiast lunchowe wykorzystują codziennie w restauracjach, kawiarniach czy barach szybkiej obsługi. Dla branży retail i horeca to oznacza klienta premium: z pewnymi środkami, aktywnego i gotowego zostawić więcej przy kasie. 

Karta, która wpływa na wartość koszyka 

Średnie saldo na karcie przedpłaconej to kilkaset złotych – pieniądze, które nie trafiają na konto oszczędnościowe, lecz od razu zasilają konsumpcję. Użytkownicy kart wydają je regularnie: 45% przeznacza środki na codzienne zakupy domowe, 36% na zakupy świąteczne, 21% na prezenty (także dla pupili), a 16% na jedzenie poza domem. 

Najczęściej wybierane kategorie to: 
  • Produkty spożywcze (47%), 
  • Lunch w czasie pracy / gotowe posiłki (54%), 
  • Kosmetyki i chemia gospodarcza (odpowiednio 31% i 20%), 
  • Odzież i akcesoria (26%). 
Użytkownicy kart przedpłaconych to grupa, która wyróżnia się nie tylko nawykami zakupowymi, ale także potencjałem do generowania większych przychodów dla sieci handlowych. Z badania wynika, że 53% użytkowników kart dopłaca własne środki do zakupów, co znacząco zwiększa wartość koszyka zakupowego. Oznacza to, że posiadanie karty jest zwykle impulsem to większych i bardziej spontanicznych decyzji zakupowych. Trend ten widać mocniej wśród użytkowników Pluxee, którzy w zależności od wielkości zakupów i aktualnych promocji, są w stanie dopłacić od 30% do 50%. 

Kto korzysta z kart przedpłaconych? Profile użytkowników 

Badanie Pluxee i IRCenter wzięło pod lupę cztery grupy konsumentów korzystających z 
kart przedpłaconych: 
  • Ogół pracowników – Kartami płacą za codzienne wydatki. 57% wykorzystuje karty podarunkowe przy większych zakupach rodzinnych i domowych, a 59% lunchowe – na codzienne zakupy spożywcze lub posiłki w pracy. 
  • Użytkownicy kart Pluxee – 60% przeznacza środki na duże zakupy rodzinne lub wyjścia z przyjaciółmi. Karty na lunch wydają albo jednorazowo na większy posiłek (48%), albo rozkładają na mniejsze wydatki. Częściej niż ogół kierują je na codzienne zakupy. 
  • Pracujący rodzice – Bardzo aktywna grupa – 36% wydaje środki na świąteczne zakupy, 31% na prezenty. Popularne są też wyjścia do restauracji i kawiarni z dziećmi czy znajomymi. 
  • Pokolenie Z – Najbardziej skupione na przyjemnościach i doświadczeniach. 40% przeznacza środki na elektronikę, kosmetyki premium, modowe akcesoria czy bilety na wydarzenia. Karty traktują jako sposób budowania stylu życia i statusu. 
Paliwo konsumentów z kartami przedpłaconymi: napędzają ich promocje 

Użytkownicy kart przedpłaconych to grupa wyjątkowo wrażliwa na oferty specjalne. Dla 72% z nich promocje są istotnym czynnikiem zakupowym, a ponad połowa (56%) aktywnie poszukuje atrakcyjnych ofert podczas codziennych zakupów. Aż 78% wybiera sklepy, restauracje i punkty usługowe, które oferują dedykowane rabaty dla posiadaczy kart

Najskuteczniejsze są proste mechanizmy, takie jak „50% na drugi produkt”, „drugi gratis” czy czasowe obniżki cenowe.To właśnie one aktywują zakupy impulsywne: 
  • 48% kupuje na zapas, 
  • 37% testuje nowe marki, 
  • 35% zwiększa liczbę kupowanych produktów. 
Skuteczny kontakt z klientem prepaid 

Regularna obecność w kanałach cyfrowych – jak aplikacje mobilne, serwisy internetowe czy gazetki promocyjne – pozwala utrzymać kontakt z klientem posiadającymi benefity od pracodawców i przekłada się na wyższe obroty w punktach sprzedaży. 

Dodatkowo użytkownicy kart prepaidowych chcą być informowani o promocjach średnio 2,5 razy w tygodniu. Są gotowi nawet na 20 ofert miesięcznie. Najczęściej sięgają po informacje: na stronie internetowej wydawców (44%), w materiałach dołączonych do kart (42%), w aplikacji mobilnej dostawcy kart (37%)

– Karty przedpłacone to dziś integralny element konsumpcji. Użytkownicy traktują je jako ekstra środki, które nie mogą być oszczędzone i chętnie wydają – często z dopłatą z głównego konta. Środki z kart równie często co na konieczne wydatki dla całej rodziny przeznaczają na przyjemności (38%). Dla detalistów i branży gastronomicznej to szansa na zwiększenie obrotów i budowanie zaplecza lojalnych klientów, którzy kupują częściej i więcej. – dodaje Justyna Klimuk, Kierowniczka Zespołu Marketingu ds. Segmentu Rozwoju Biznesu w Pluxee Polska. 

Kluczowymi powodami korzystania z promocji są chęć oszczędzenia pieniędzy i wsparcia budżetu domowego (69%) oraz chęć kupowania „więcej za mniej” (dające poczucie bycia sprytnym – 50%). 

Respondenci wskazują, że najchętniej korzystają z promocji w okresie świąt Bożego Narodzenia (70%), urodzin (43%), Wielkanocy (35%) oraz Black Friday (33%)

Czego nie lubią w promocjach użytkownicy kart przedpłaconych 

Badanie pokazuje, że nie wszystkie promocje trafiają w oczekiwania klientów z kartami 
prepaid. Najczęściej zniechęcają ich oferty, które: 
  • są zbyt niskie (28%)
  • trwają za krótko, a konsumenci nie zdążą z niej skorzystać (26%)
  • mają zbyt wygórowane kryteria, jakie trzeba spełniać, aby skorzystać z promocji (25%)
  • sprawiają wrażenie wydania większej kwoty, niż zakładana (23%)
  • mają niejasne zasady (22%)
Więcej danych o preferencjach i wrażliwości tej grupy konsumentów na promocje wraz z rekomendacjami najskuteczniejszych kanałów komunikacji można znaleźć w raporcie „Prepaid nowym premium” do pobrania tutaj.




Źródło: Concept PR
Fot: mat. prasowe











tagi: karty płatnicze , finanse , bankowość , ekonomia , gospodarka , biznes ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51