Raport Zrównoważonego Rozwoju Ferrero wskazuje na cztery podstawowe filary strategii: ochronę środowiska, zrównoważone pozyskiwanie surowców, promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz wzmacnianie pozycji ludzi. W jaki sposób Państwa działania wpisują się w realizację tych obszarów w Polsce?
M.K.: Wszystkie cztery filary strategii Grupy realizujemy również lokalnie, w oparciu o konkretne cele związane z oszczędnością wody, redukcją ścieków i odpadów. W naszym zakładzie produkcyjnym Ferrero Polska w Belsku Dużym koncentrujemy się na poprawie efektywności energetycznej oraz rozwoju odnawialnych źródeł energii – mamy własne źródła kogeneracyjne, produkujące nie tylko energię elektryczną, ale również ciepło w postaci pary wodnej i gorącej wody.
Równolegle rozwijamy filar empowering people, angażując pracowników w działania proekologiczne – m.in. poprzez szkolenia.
B.Dz.: W ramach promowania odpowiedzialnej konsumpcji oferujemy produkty w niewielkich porcjach – zazwyczaj do 130 kcal, co pomaga konsumentom kontrolować spożycie energii. Wychodzimy z założenia, że żadne jedzenie nie jest złe – liczy się ilość i świadomość konsumpcji. Dlatego wspieramy edukację żywieniową i dbamy o czytelne oznakowanie produktów, które ułatwia planowanie diety w ciągu dnia.
Stawiamy również na jakość i prosty skład – nasze produkty powstają z niewielu składników, pochodzących ze zrównoważonych źródeł.
Ferrero osiągnęło cel w zakresie opakowań znacznie przed terminem. Jakie są kolejne kroki w kierunku większej cyrkularności?
B.Dz.: Opakowania odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności i konsumentów. Obecnie 92,1% naszych opakowań nadaje się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania – to wynik potwierdzony w naszym szesnastym raporcie CSR.
Ferrero aktywnie działa na rzecz ograniczania wykorzystania virgin plastic w opakowaniach, m.in. we współpracy z organizacjami branżowymi i środowiskiem naukowym. Dzięki zmianie materiału w opakowaniach Ferrero Rocher w USA i Chinach zredukowaliśmy zużycie plastiku o 11 tys. ton.
W Kinder Joy plastikową łyżeczkę zastąpiliśmy papierową, a nasze opakowania projektujemy jako jednomateriałowe, by ułatwić recykling. Wspieramy także rozwój technologii przetwarzania materiałów elastycznych – mimo że infrastruktura w Polsce wciąż stanowi wyzwanie.
Jakie innowacje produktowe są obecnie rozwijane w Grupie Ferrero?
B.Dz.: Nie planujemy zmian receptur naszych klasycznych produktów, ale oferta Ferrero stale się poszerza – m.in. dzięki akwizycjom firm Eat Natural i WK Kellogg. W efekcie wprowadziliśmy do asortymentu m.in. płatki śniadaniowe i warianty wysokobiałkowe.
W ofercie mamy także lody i biszkopty – część produktów nie zawiera czekolady, co wynika m.in. z wyzwań na rynku kakao: rosnących cen oraz ograniczonej dostępności surowca.
Wprowadzamy również nowe warianty klasycznych produktów, np. wegańską Nutellę Plant Based, z certyfikatami i opakowaniem zawierającym 60% szkła z recyklingu. To odpowiedź na potrzeby konsumentów poszukujących roślinnych, zrównoważonych rozwiązań i przykład naszego podejścia do świadomej konsumpcji.
Dziękujemy za rozmowę.
Anna Link oraz Michał Siwek,
BNP Paribas Bank Polska

Zeskanuj i obejrzyj rozmowę