Najszybciej zwiększyła się sprzedaż napojów bezalkoholowych – w tempie 10,4%. Również wina spokojne rosły powyżej tempa wzrostu rynku. Ich sprzedaż była wyższa o 3,9% niż rok temu. Szczególną dynamiką wykazały się główne marki win stołowych: FRESCO i WINIARNIA ZAMOJSKA w Polsce oraz PELIN CARPATIN i SANGE DE TAUR w Rumunii. Spadki sprzedaży dotknęły przede wszystkim alkohole mocne, natomiast sprzedaż win i alkoholi premium CENTRUM WINA i DISTILLERS LIMITED pozostała na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego.
Najlepsze wyniki sprzedażowe zostały ponownie osiągnięte na rynku rumuńskim, gdzie przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,2% (w walucie lokalnej). Liderami wzrostów na tym rynku były wina musujące ZAREA i wina spokojne. Na największym rynku działalności grupy, czyli w Polsce sprzedaż wzrosła o 0,9%. W Czechach i na Słowacji sprzedaż liczona w walutach lokalnych spadła o 1,7%, co wynikało z gorszych wyników na rynku Słowacji.
Rosnące koszty dystrybucji wynikające głównie ze wzrostu kosztów płac pracowników obniżyły rentowność marży netto ze sprzedaży, która spadła o 0,2 punktu procentowego. O 5,6% wzrosły również koszty działalności operacyjnej (wynagrodzenia, amortyzacja, pozostałe) przede wszystkim w wyniku wzrostu kosztów wynagrodzeń, co wpłynęło na obniżenie zysku operacyjnego (EBIT) w pierwszym kwartale 2025/2026 r. o 2,3 mln zł, czyli o 15,5%, natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom większościowym spadł o 1,0 mln zł, czyli 19,5%. Grupa utrzymała stabilny poziom kosztów finansowych netto, pomimo nieco wyższego poziomu zadłużenia.
Grupa AMBRA zwiększyła swoje inwestycje, a wydatki inwestycyjne wyniosły 25,7 mln zł i były wyższe o 17,6 mln zł w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku obrotowego, co było związane z zakupem nowej linii produkcyjnej w winiarni w Woli Dużej k. Biłgoraja.
Po raz kolejny Grupa AMBRA może pochwalić się dobrymi przepływami pieniężnymi z działalności operacyjnej, które w pierwszym kwartale 2025/2026 r. były dodatnie i wyniosły 2,5 mln zł wobec 1,6 mln zł w pierwszym kwartale poprzedniego roku obrotowego, głównie dzięki szybszym płatnościom należności.
„Jesteśmy skupieni na dalszym rozwoju naszego asortymentu produktów o wysokiej wartości dla konsumenta, do których należą m in. WINIARNIA ZAMOJSKA czy CIN&CIN Free, pracujemy również nad kolejnymi innowacjami dla konsumentów, zwłaszcza w kategoriach dynamicznie rosnących napojów nisko-i bezalkoholowych. Nasza pozycja rynkowa i sytuacja finansowa pozostają stabilne, co pozwala nam na kontynuowanie inwestycji oraz wypłatę dywidendy. Dywidenda za ostatni rok obrotowy w wysokości 1,10 zł na akcję zostanie wypłacona naszym akcjonariuszom już w dniu 13 listopada 2025 r.” – podsumowuje Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.
Wyniki finansowe Grupy AMBRA za I kwartał 2025/2026 r.

tagi: Grupa AMBRA , wyniki finansowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Cyfrowa dojrzałość polskich firm w czasie kryzysuŻyjemy dziś w świecie permanentnej zmiany, z którą musi...
Kaufland zainwestował 235 mln zł w system kaucyjnyOd początku października w każdym sklepie sieci Kaufland...
Develey Polska otwiera nowy zakład w ŁęczycyDeveley Polska uruchomił nowy zakład produkcyjny w Łęczycy...
Najem zwrotny coraz bardziej zyskuje na popularnościNajem zwrotny zyskuje na popularności w sektorze handlowym...
Polacy biorą coraz więcej L4 z powodu nadużywania alkoholuRośnie liczba zwolnień lekarskich z powodu nadużycia...
Noty korygujące i duplikaty faktur w KSeF – co się zmienia po wdrożeniu e-faktur?Wejście w życie Krajowego Systemu e-Faktur znacząco zmienia...
MŚP mają poważne braki w kompetencjach AIOgraniczenia budżetowe, brak strategii cyfrowej i niechęć do...
Polska przegrywa wyścig o ukraińskich pracowników z Niemcami i BeneluksemBrak stabilnych rozwiązań prawnych może przyspieszyć...