Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Grupa InPost z rekordowym wzrostem wolumenu i przychodów

Wiadomości

Grupa InPost z rekordowym wzrostem wolumenu i przychodów

Piątek, 07 listopada 2025
Grupa InPost ogłosiła rekordowe wyniki za III kwartał 2025 roku, potwierdzające skuteczność strategii opartej na ekspansji międzynarodowej i kluczowych przejęciach. Firma odnotowała wzrost wolumenu i umocniła pozycję lidera w segmencie dostaw Out-Of-Home na wszystkich rynkach, na których działa.
- Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie. Znaczący wzrost wolumenu i przychodów powyżej rynku w każdym kraju, w którym jesteśmy obecni, odzwierciedla zaufanie milionów konsumentów oraz jest wynikiem ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Dzięki strategicznym przejęciom, w szczególności w Wielkiej Brytanii, przychody osiągnęły rekordowy poziom, co umacnia naszą pozycję lidera na rynku. W Polsce nasza marka cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na wzrost wolumenów, natomiast w Europie zachodniej i Wielkiej Brytanii rosnący pozytywny odbiór naszych rozwiązań jest wynikiem rozwoju sieci urządzeń Paczkomat. Pomimo dużych inwestycji, utrzymaliśmy wysokie marże oraz wygenerowaliśmy dodatnie wolne przepływy pieniężne. Czwarty kwartał to dla branży logistycznej tradycyjnie czas intensywnej pracy. Jesteśmy w pełni przygotowani na zbliżający się peak tak, aby dostarczyć najwyższej jakości usługi naszym użytkownikom i merchantom.  - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost Group.

PODSUMOWANIE Q3 2025
  • Wzrost wolumenów powyżej dynamiki rynku: Grupa InPost dostarczyła w III kwartale 2025 roku 351,5 miliona przesyłek, co stanowi wzrost o 34% r/r i przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce we wszystkich regionach. Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+219% r/r), następnie w Eurozone (+24% r/r) i Polsce (+10% r/r).
  • Rekordowy wzrost przychodów: Przychody Grupy osiągnęły blisko 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 49% r/r. Głównym motorem wzrostu były bardzo dobre wyniki w Wielkiej Brytanii (+307% r/r), a także solidny wzrost w Eurozone (+36% r/r) i Polsce (+13% r/r). 
  • Wzrost skorygowanej EBITDA: Skorygowana EBITDA wzrosła do 1,1 mld zł (+24% r/r), osiągając marżę na poziomie 28%. Poprawa marży w Polsce została zrównoważona przez tymczasowe skutki konsolidacji Yodel w Wielkiej Brytanii. 
  • Dynamiczna rozbudowa sieci: Sieć punktów Out-Of-Home osiągnęła liczbę blisko 90 000 lokalizacji, w tym niemal 57 000 urządzeń Paczkomat. Nakłady inwestycyjne (Capex) wyniosły 356 mln zł i zostały przeznaczone głównie na długoterminowy rozwój sieci oraz infrastruktury.
  • Dźwignia finansowa netto i generowanie gotówki: Pomimo zwiększonych nakładów inwestycyjnych, Grupa wygenerowała dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. W Polsce FCF wyniosły 1,172,5 mln zł, z konwersją na skorygowaną EBITDA na poziomie 47%. Na rynkach międzynarodowych przepływy wyniosły -774,8 mln zł, co wynika z inwestycji w sieć logistyczną oraz projekty IT. Wskaźnik dźwigni finansowej netto utrzymał się na stabilnym poziomie 2,1x na koniec III kwartału 2025 r., co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z poprzednim kwartałem.
  • Polska – wysoki wzrost i rentowność: Liczba przesyłek wzrosła o 10% r/r do 187,8 mln, osiągając wyniki lepsze od całego rynku e-commerce. Korzystna zmiana struktury sprzedaży w połączeniu z dyscypliną w zakresie kontroli kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,2% (wzrost o 240 punktów bazowych r/r).
  • Eurozone – mocny wynik finansowy: Wolumeny wzrosły o 24% r/r do 83,5 mln, dzięki wzrostowi w segmencie B2C (+47% r/r) i rosnącej popularności maszyn paczkowych (udział 46% dostaw OOH). Wolumeny z wyłączeniem dostaw realizowanych przez Sending wzrosły o 17%, co stanowi znaczne przyspieszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Skorygowana EBITDA wzrosła o 34% r/r do 144,3 mln PLN, przy solidnej marży na poziomie 14,5%.
  • Wielka Brytania – Imponujący wzrost: Wolumeny przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrosły ponad trzykrotnie, a przychody zwiększyły się czterokrotnie, co jest wynikiem integracji firm Menzies i Yodel oraz rozwoju sieci automatów paczkowych, których liczba na Wyspach Brytyjskich wynosi już ponad 12 000.

PERSPEKTYWY NA Q4 2025 

W IV kwartale 2025 roku spodziewany jest wzrost wolumenu Grupy rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent. W Polsce przewiduje się wzrost wolumenu w okolicach wysokiego jednocyfrowego procentu, który w IV kwartale 2025 r. nadal będzie przewyższał tempo wzrostu branży e-commerce. Na rynku międzynarodowym, uwzględniając konsolidację Yodel, prognozowany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu.

OCZEKIWANIA NA ROK 2025  

Podtrzymujemy nasze oczekiwania na rok 2025 w zakresie wolumenu i przychodów Grupy. Przewidywany wzrost skorygowanej EBITDA w Polsce i Eurozone również pozostaje bez zmian w stosunku do wcześniejszych szacunków.  W przypadku segmentu brytyjskiego zmniejszamy prognozę skorygowanej EBITDA i w związku z tym na poziomie Grupy, skorygowana EBITDA powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w 2025 r. Założenia dotyczące rozwoju sieci, nakładów inwestycyjnych i przepływów pieniężnych pozostają bez zmian. 




Źródło: Grupa InPost
Fot: mat. prasowe




tagi: Grupa InPost , wyniki finansowe , transport , logistyka , magazynowanie , sprzedaż , handel , konsument ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51