Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Polacy najbardziej ufają małym i średnim firmom

Wiadomości

Polacy najbardziej ufają małym i średnim firmom

Środa, 12 listopada 2025
Nowe badanie[1]przeprowadzone przez Visa, jednego ze światowych liderów płatności cyfrowych, pokazuje, że małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) cieszą się największym zaufaniem polskich konsumentów. 37% Polaków uważa, że MŚP działają uczciwie i w interesie swoich klientów - to więcej niż w przypadku dużych detalistów, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych.
Badani konsumenci wskazują, że to zaufanie opiera się na indywidualnym podejściu i stawianiu klienta w centrum uwagi – wartościach, które wyróżniają MŚP w oczach Polaków. Z badania wynika, że konsumenci doceniają to, że małe firmy pozostają blisko klientów, reagując elastycznie i szybko, podczas gdy większe organizacje nie zawsze potrafią. Te cechy budują trwałe relacje i lojalność, a także pozwalają MŚP rozwijać się i dostosowywać do zmian. Czynniki, które zachęcałyby konsumentów do częstszych zakupów w MŚP, to: darmowa dostawa (84%), szybka realizacja zamówienia (79%), zwiększone bezpieczeństwo płatności (78%) oraz lepsza obsługa klienta online (72%).

- MŚP są kręgosłupem polskiej gospodarki i cieszą się zaufaniem, ponieważ postrzegane są jako te, które naprawdę rozumieją potrzeby klientów. Ten kapitał zaufania stanowi przewagę konkurencyjną, którą przedsiębiorcy mogą wzmacniać, inwestując w bezpieczne rozwiązania cyfrowe i wysoką jakość usług. W Visa chcemy wspierać MŚP w spełnianiu tych oczekiwań i umacnianiu ich ważnej roli w społeczeństwie – powiedziała Katarzyna Pawłowicz, dyrektor Value Added Services w Europie Środkowo-Wschodniej.

Choć MŚP cieszą się dużym zaufaniem, brak odpowiednich zabezpieczeń płatności może je szybko osłabić. Polacy oczekują dziś nie tylko bezpieczeństwa, lecz także elastycznych i nowoczesnych rozwiązań, które ograniczają ryzyko oszustw, a jednocześnie zapewniają wygodne zakupy online. Prawie trzy czwarte respondentów deklaruje, że nie wróciłoby do danego MŚP, gdyby padli w nim ofiarą oszustwa, a 78% chętniej kupuje w małych i średnich firmach, jeśli te jasno komunikują, że wdrożyły dodatkowe zabezpieczenia płatności (np. zmniejszające prawdopodobieństwo oszustw). Równie istotne jest oferowanie różnych metod płatności - aż 94%[2]Polaków uważa, że dobry sklep internetowy to taki, który umożliwia wybór spośród wielu sposobów zapłaty.

Visa dąży do tego, by małe i średnie firmy miały dostęp do tych samych zaawansowanych technologii, z których korzystają duże organizacje. Innowacje takie jak tokenizacja, dane uwierzytelniające wbudowane w urządzenia czy biometryczne potwierdzanie płatności stają się standardem w transakcjach Visa. Rozwiązania te pomagają ograniczać ryzyko oszustw, usprawniają proces zakupowy i przygotowują grunt pod rozwój spersonalizowanego handlu opartego na agentach AI, który może zrewolucjonizować sposób, w jaki konsumenci na całym świecie dokonują zakupów.

Jeśli chodzi o wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), badanie pokazuje, że polscy konsumenci pozostają ostrożni. Jedynie 11% respondentów zaufałoby MŚP w odpowiedzialnym stosowaniu AI w działalności biznesowej, podczas gdy 35% przyznaje, że nie wie, komu w tej kwestii zaufać. Najwyższy poziom zaufania w tym obszarze zdobyły sieci płatnicze (12%) i instytucje finansowe (12%). Te wyniki pokazują, jak ważne jest, by małe i średnie firmy zachowały przejrzystość i jasno komunikowały zasady wdrażania nowych technologii.

Visa wspiera lokalnych przedsiębiorców poprzez szereg programów, które przyspieszają cyfryzację i wzmacniają ich konkurencyjność. W Polsce realizujemy to wsparcie m.in. poprzez współpracę z Fundacją Polska Bezgotówkowa. W ciągu blisko 8 lat działalności, Fundacja wsparła cyfryzację ponad pół miliona przedsiębiorców i ponad trzech tysięcy urzędów, dostarczając im ponad 670 tys. rozwiązań płatniczych. Ekosystem terminali płatniczych w Polsce powiększył się ponad dwukrotnie, a udział płatności bezgotówkowych w sklepach i punktach usługowych sięgnął niemal 70%.

- Nasze rozwiązania online (Visa Mobile w Polsce czy Visa Click to Pay na świecie) upraszczają zakupy i wspierają rozwój firm, w tym MŚP. Dzięki nim odpowiadamy na zmieniające się nawyki i rosnące oczekiwania klientów w cyfrowej gospodarce. Dodatkowo dzięki rozwiązaniu Visa Tap to Phone firma umożliwia małym sprzedawcom przyjmowanie płatności zbliżeniowych bezpośrednio na telefonie, bez potrzeby posiadania tradycyjnego terminala – czyniąc płatności cyfrowe bardziej dostępnymi niż kiedykolwiek wcześniej - dodał Mateusz Oleksy, dyrektor generalny Visa w Polsce.





[1] Wszystkie dane wykorzystane w niniejszym komunikacie prasowym pochodzą z badania Visa Economic Impact, o ile nie wskazano inaczej. Badanie obejmowało Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Chorwację i Słowację i zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Morning Consult w dniach 22–26 maja 2025 r. na ogólnokrajowej, reprezentatywnej próbie 1000 respondentów.
[2] Visa „E-commerce payment study (CEE), 2025”. Badanie objęło następujące kraje: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Węgry, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię. Zostało przeprowadzone przez firmę badawczą RESPONSE NOW s.r.o. w marcu 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (w wieku 18–65 lat) w każdym z tych krajów.



Źródlo:  Grayling Poland 
Fot: mat. prasowe



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51