Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 E-commerce rośnie: komentarze ekspertów po danych GUS
E-commerce rośnie: komentarze ekspertów po danych GUS
Wtorek, 25 listopada 2025
Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,4%. W porównaniu z wrześniem 2025 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 6,7%.
W przypadku e-handlu w październiku 2025 r. wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących była o 8,6% wyższa niż przed rokiem. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 9,1% do 9,3% (na koniec września wynosił 9,0%).
„Październik rozpoczyna najważniejszy okres w branży e-commerce i sprzedaży internetowej, czyli IV kwartał. Konsumenci zaczynają wtedy myśleć o większych, jesiennych zakupach, zmianie kolekcji, a część rozpoczyna już wczesne przygotowania do świąt. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ‘ogółem’ zwiększył się z 9,1% do 9,3%. Na obserwowany wzrost wpływa wiele czynników, takich jak ograniczona liczba niedziel handlowych, poprawa nastrojów konsumenckich oraz rosnący udział handlu transgranicznego.” – mówi Michał Kręcisz, Chief Sales Officer w INIS (Digitree Group)
„Październik pokazuje, że siła konsumenta wciąż pozostaje jednym z najważniejszych filarów polskiej gospodarki. Widzimy wzrost zakupów dóbr trwałego użytku, co świadczy o większej skłonności Polaków do poważniejszych zakupów – efekt wyższych realnych dochodów i spadającej inflacji. Coraz częściej wybieramy świadome zarządzanie finansami, w tym regularne odkładanie i inwestowanie. Nawet niewielkie, systematyczne wpłaty – np. w ramach OIPE – mogą w długim terminie znacząco zwiększyć wartość oszczędności.” – powiedział Przemysław Barankiewicz, szef Finax na Polskę
„Z najnowszego odczytu GUS wynika, że październik przyniósł wzrost sprzedaży detalicznej względem września, mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich. W tym roku konsumenci wcześniej otworzyli portfele, przygotowując się do listopadowych Black Weeks. W październikowym Base Index widać wzrost sprzedaży online o 10% rok do roku, a wyniki Allegro potwierdzają dobrą kondycję e-handlu. Spodziewam się, że listopad i cały IV kwartał pokażą solidne rezultaty, wspierane przez wzrost PKB o 3,7%.” – mówi Tomasz Gutkowski, Head of Business Development w Univio
„Najnowszy odczyt GUS potwierdza stabilny wzrost e-commerce w Polsce. Udział sprzedaży online zwiększył się z 9,1% do 9,3%, co pokazuje utrzymującą się dynamikę mimo bardziej ostrożnych decyzji zakupowych. Konsumenci pozostają wrażliwi cenowo, a segment online korzysta z łatwego porównywania ofert, automatyzacji rekomendacji czy usprawnionych dostaw. Najlepiej radzą sobie kategorie zdigitalizowane – elektronika, moda, beauty czy artykuły domowe. Październikowy odczyt to ważny sygnał przed szczytem sezonu zakupowego.” – wskazuje Krzysztof Kuźbik, partner Avallon MBO
Brak stabilnych rozwiązań prawnych może przyspieszyć...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.