Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /__handel2/config/functions.inc.php on line 609

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Grupa Sfinks Polska z 7,71 mln zł EBITDA po III kw. 2026

Wiadomości

Grupa Sfinks Polska z 7,71 mln zł EBITDA po III kw. 2026

Piątek, 28 listopada 2025
Grupa Sfinks Polska po trzech kwartałach 2025 r. osiągnęła 36,23 mln zł przychodów i 19,3 mln zł zysku na sprzedaży, utrzymując wynik mimo prawie dwukrotnie niższych przychodów niż rok wcześniej. Na wyniki w dużym stopniu wpłynęła zmiana większości restauracji na franczyzowe (97% sieci).
- W trzecim kwartale 2025 r. zaczęły się ujawniać sygnały stabilizowania się wyników finansowych sieci, która przechodzi duże zmiany. W ciągu niecałych dwóch lat przekazaliśmy w ręce franczyzobiorców aż 20 restauracji, co zawsze okresowo wpływa na obniżenie wyników sprzedażowych takich lokali w toku zmian. Obecnie zaczynamy obserwować już odbicie sprzedaży w części restauracji, jednak docelowo spodziewamy, że lokale te będą notować lepsze wyniki niż przed przekształceniem, co będzie pozytywnie wpływać na nasze wyniki. Pozytywnym aspektem wprowadzonych zmian jest też możliwość obniżenia kosztów działalności centrali. Tylko w trzecim kwartale oszczędność ta wniosła 0,9 mln zł i finalnie mogliśmy wykazać zysk na poziomie netto. Zgodnie ze strategią konsekwentnie kontynuujemy proces przekazywania restauracji własnych w ręce franczyzobiorców, by docelowo wszystkie lokale działały w tym modelu – wyjaśnia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Prowadzone przez Sfinksa przekształcenia restauracji mają duży wpływ na prezentację wyników grupy. Obecnie przychody sieci ujmowane są w całości wyłącznie jako przychody gastronomiczne i notują systematyczny wzrost z kwartału na kwartał (w okresie trzech kwartałów tego roku wzrost do 159,1 mln zł, tj. o 3,1% r/r). Nie są one jednak konsolidowane w ramach grupy. W efekcie na przychody Sfinksa w coraz większym stopniu składają się opłaty od franczyzobiorców, a w niewielkim stopniu także obroty restauracji własnych, gdyż z końcem września Sfinks miał ich już tylko trzy. To powoduje, że prezentowane przychody skonsolidowane grupy Sfinks Polska są niższe, choć potencjał sprzedażowy sieci pozostał niezmieniony.

W 2024 r. Sfinks przekształcił aż 13 lokali z własnych na franczyzowe, co przyniosło wówczas dodatkowe przychody np. za sprzedaż wyposażenia restauracji, ale w 2025 r. tych przekształceń było już 7, a zatem i przychody z tego tytułu były niższe. Jednocześnie w 2025 r. Sfinks mógł rozwiązać część odpisów na należności, zmieniły się też zobowiązania leasingowe z tytułu najmu lokali. Pod wpływem tych czynników wynik netto grupy Sfinks Polska za trzy kwartały 2025 r. wyniósł narastająco -5,91 ml zł wobec -0,91 mln zł rok wcześniej. Warto przy tym zauważyć, że już w samym trzecim kwartale br. grupa odnotowała zysk netto w wysokości 0,22 mln zł wobec straty -0,32 mln zł w trzecim kwartale 2024 r. Podobne tendencje dotyczą zysku EBITDA. Na koniec września 2025 r. narastająco grupa zanotowała 7,71 mln zł wobec 13,67 mln zł rok wcześniej, jednak zysk EBITDA za sam trzeci kwartał 2025 r. wyniósł 3,89 mln zł, podczas gdy w trzecim kwartale sprzed roku był on niższy i wynosił 3,61 mln zł.

W okresie przekształceń otwierano także nowe restauracje. W 2025 r. do czasu publikacji raportu kwartalnego ruszyło pięć takich lokali, wszystkie działają pod szyldem SPHINX w modelu franczyzowym. To restauracje w Lubinie, Jarocinie, Gdańsku, Starogardzie Gdańskim oraz w Grudziądzu.

Sfinks rozwija także program lojalnościowy i aplikację mobilną Aperitif, a klientom zapewniającym dostęp do promocji i ofert specjalnych. Na koniec września br. liczba klientów, którzy zapisali się do tego programu wyniosła ok. 840 tys. osób.  Spośród nich ponad 37,5 tys. osób wykupiło Aperitif Smart, czyli abonament uprawniający do 30% zniżki w restauracjach. Oba te programy są skutecznymi narzędziami wspierającymi sprzedaż w restauracjach.

- Działając w coraz większym stopniu jako operator gastronomicznej sieci franczyzowej, a nie stricte właściciel restauracji, możemy się koncentrować na kolejnych elementach naszej strategii, w tym zwiększaniu przychodów sieci restauracji poprzez nowe lokale i rozwój narzędzi cyfrowych. Toczą się już rozmowy na temat otwarć na 2026 rok. Na pewno będziemy mieli dobre wiadomości dla naszych gości w Łodzi oraz na północy Polski. Oprócz tego pracujemy nad rozwojem naszej aplikacji mobilnej, której liczba użytkowników ma wzrosnąć do co najmniej 1,5 mln osób na koniec 2029 r. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z efektów wprowadzenia programu Smart, która zachęca do częstszych wizyt w restauracjach. Do tej pory Smart dział jako roczny abonament, ale wprowadzamy go także w wersji kwartalnej – mówi prezes Sfinksa. 




Źródło: Practum Consulting 
Fot: mat. prasowe




tagi: Grupa Sfinks Polska , gastronomia , wyniki finansowe , sprzedaż , handel , konsument , restauracja ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51