Etykiety multitac składają się przynajmniej z dwóch warstw, które pokryte są klejami o odmiennych właściwościach. Warstwa spodnia przykleja silnie całą etykietę do opakowania lub produktu. Kolejną warstwę, lub warstwy, pokrywa specjalny klej umożliwiający jej wielokrotne odklejanie i przyklejanie.
W ORIONIE w zależności od indywidualnych potrzeb klienta specjaliści dobierają odpowiednie materiały wierzchnie z gamy papierów lub foli, które następnie mogą być dekorowane kolorowym nadrukiem lub zdobieniami w postaci złoceń oraz posrebrzania. Można zastosować rozwiązania o nietypowym kształcie lub wykonać etykietę z oryginalnych materiałów np. folii metalizowanych, papierów z fakturą lub imitujących inne tworzywa.
"W naszej drukarni dysponujemy maszynami umożliwiającymi łączenie różnorodnych materiałów, dzięki czemu możemy tworzyć wielowarstwowe kombinacje dokładnie spełniające wymagania klientów" - informuje Krystyna Dziewanowska, kierownik Działu Marketingu, ORION Znakowanie Towaru i dodaje że jest to jest szczególnie istotne jeśli etykiety są traktowane nie tylko jako nośnik informacji, ale również jako narzędzie marketingowe. Jedynie w sytuacji gdy zamówienie nie jest skomplikowane można skorzystać z gotowych surowców dwuwarstwowych, ale producenci papierów nie oferują wielu gotowych rozwiązań. Technologia multitac nie wymaga również specjalnych urządzeń aplikujących. Wszystkie te właściwości sprawiają, iż mnożą się korzyści wynikające z zastosowania tego rozwiązania.
Korzyści
Po pierwsze więcej miejsca. Etykiety multitac pozwalają kilkakrotnie zwiększyć powierzchnie zadruku, a przy zastosowaniu odpowiednich surowców można wykonać nadruk również od strony kleju. Jeśli produkt jest mały zyskujemy cenną powierzchnię, którą możemy przeznaczyć na instrukcję, dodatkowe informacje o produkcie lub różne wersje językowe. Ta ostatnia możliwość jest szczególnie atrakcyjna dla eksporterów.
Na etykiecie multitac możemy także umieścić przekaz marketingowy. A więc korzyść numer dwa. Według Dziewanowskiej potraktowanie etykiety multitac właśnie jako narzędzia marketingowego znacznie poszerza nasze możliwości komunikacyjne.
"Dzięki efektownej i nietypowej etykiecie łatwiej nam zwabić wzrok klienta, a więc podsycić jego chęć posiadania danego przedmiotu" - podpowiada Dziewanowska. - "W dodatku bez kosztownej zmiany całego opakowania zyskujemy miejsce, by poinformować o konkursie, promocji lub ofercie specjalnej. Za pomocą multitac możemy też dołączyć gadżet lub próbkę nowego produktu."
Na koniec warto dodać, że stosowanie etykiet typu multitac ma również swój wymiar ekologiczny. Obie warstwy umieszczane są na pojedynczym podkładzie, a więc nie tylko ograniczamy zużycie tego surowca, ale również redukujemy ilość odpadów powstających na skutek etykietowania. Poszukując innowacyjnych rozwiązań dla oznakowania naszych produktów warto przyjrzeć funkcjonalności wielostronnych etykiet multitac.
(maj)
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...