Pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku surowców - m.in. wzrostu cen mąki o ok. 70% w II półroczu 2010 r. - Grupa Makarony Polskie zamknęła 2010 r. z zyskiem netto wyższym o niemal 50% niż w 2009 r. Dzięki wykorzystaniu instrumentów zabezpieczających i wdrożeniu w IV kwartale podwyżek cen produktów, Spółce udało się ograniczyć wpływ negatywnych czynników na swoje wyniki i utrzymać wysoką dynamikę rozwoju. Mimo kryzysu na rynku surowców, wzrost sprzedaży jest wyższy od założonego w strategii na lata 2010-2012, w której Zarząd zadeklarował rozwój organiczny na poziomie minimum 20% rocznie.
„Rok 2010 był dla całej branży, w tym dla Grupy Makarony Polskie, ciężkim okresem. Nasze wyniki byłyby z pewnością lepsze, gdyby nie drastyczny wzrost cen mąki, stanowiącej podstawowy koszt produkcji makaronu" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Grupa Makarony Polskie zapowiada dalszy, dynamiczny rozwój w 2011 r. Spółka chce m. in. zwiększyć wynik netto o 106% do poziomu 6.480 tys. zł, zwiększyć rentowność EBITDA o 49% do 14.240 tys. zł oraz osiągnąć przychody w wysokości 216.550 tys. zł, czyli o 44% wyższe niż w minionym roku.
„Nasze szacunki na 2011 rok są konserwatywne i uwzględniają aktualną, niestabilną sytuację na rynku surowców" - dodaje Paweł Nowakowski.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
Stock Polska uruchomił jedno z najnowocześniejszych centrów...
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Nabór wniosków ruszy w sierpniu...
Kredyty udzielane firmom oraz ratalne mają się gorzej...
Mają być gotowe w wakacje...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...