„Dajemy miastom, w których działamy konkretne wsparcie. Mieszkańcom, naszym klientom przekazujemy wyraźny sygnał - wśród Was pracujemy i z Wami dzielimy się sukcesem" - mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Fundacja Muszkieterów, na mocy specjalnej umowy z samorządem bądź ze spółdzielnią mieszkaniową przekazuje mieszkańcom miasta gotowy plac. Fundacja, której członkami są właściciele supermarketów Intermarché i Bricomarché, pokrywa koszty zakupu i montażu zestawów zabawowych. Władze lokalne wyznaczają i przygotowują teren, na którym powstanie plac zabaw.
Muszkieterowie razem z władzami samorządowymi analizują potrzeby i budują place tam, gdzie ich naprawdę brakuje. Miejskie parki, tereny zielone przy osiedlach, to najczęstsze lokalizacje.
„Koszt samych urządzeń na jednym placu zabaw to niespełna 30 000 zł . To niemałe pieniądze, ale ta akcja jest dla nas bardzo ważna, bo w 100% wpisuje się w misję Muszkieterów. Dzielimy się sukcesem z tymi, wśród których żyjemy i pracujemy. To duża satysfakcja, patrzeć ile radości sprawiamy dzieciakom i rodzicom. Działając na rzecz lokalnej społeczności pomagamy także sobie. Nasze dzieci też będą korzystać z tych placów zabaw" - przekonuje Marek Feruga.
Fundacja Muszkieterów w ciągu trzech lat ufundowała 57 placów zabaw. Łączna kwota tej inwestycji przekroczyła już 1,7 mln złotych.
Przy okazji akcji prowadzony jest konkurs na najlepsze zdjęcie dziecka z Placu Zabaw Muszkieterów. Głosowanie na zdjęcia odbywa się przy pomocy sms-ów. Do wygrania są bony na zakupy w sklepach Intermarché oraz cyfrowe aparaty fotograficzne. Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się na stronie http://www.placezabaw.muszkieterowie.pl/ w zakładce Konkurs „Zagłosuj na zdjęcie dziecka".
Dodatkowo pod koniec roku rozpoczyna się konkurs „Zagłosuj na swoje miasto", w którym mieszkańcy miejscowości, gdzie znajdują się supermarkety Intermarché i Bricomarché mają możliwość zadecydowania o lokalizacji dodatkowego Placu Zabaw Muszkieterów. W poprzedniej edycji akcji konkurs był wyjątkowo emocjonujący, ponieważ ostateczny pojedynek na głosy stoczyły dwa miasta: Słupca w woj. wielkopolskim i Głogów w woj. dolnośląskim. Z inicjatywy burmistrzów obu miast powołano specjalne sztaby, które zagrzewały do głosowania. W rezultacie zwyciężyła Słupca, której mieszkańcy wysłali 14 656 sms-ów. Warto podkreślić, że w walkę o plac zabaw zaangażowało się dosłownie całe miasto, gdyż liczy ono 14 500 mieszkańców. Udział w plebiscycie wzięli nie tylko rodowici Słupczanie ale także znajomi i Słupczanie, mieszkający w innych województwach. Równie zaangażowani w głosowanie byli mieszkańcy Głogowa, którzy ostatecznie wysłali 14 631 sms-ów, zatem jedynie o 25 głosów mniej. Ranking wszystkich miast biorących udział konkursie można znaleźć na stronie www.placezabaw.muszkieterowie.pl w zakładce Konkurs „Zagłosuj na swoje miasto".
Akcja „Place Zabaw Muszkieterowie" znalazła się, jako przykład dobrej praktyki w „Raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2009", przygotowywanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, otrzymała wyróżnienie w konkursie „Złote Spinacze" w kategorii Społeczna Odpowiedzialność Biznesu oraz znalazła uznanie na międzynarodowym Forum Innowacji Grupy Muszkieterów w Paryżu.
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Muszkieterów ,
Kolejny miesiąc z rzędu spadki sprzedaży notowały...
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...