Z wynikiem sprzedaży 14,1 mln hl Kompania Piwowarska pozostaje liderem polskiego rynku piwa; udział KP w tym rynku wyniósł 41%, czyli o 2 punkty procentowe mniej, niż w roku ubiegłym.
Wielkość całego polskiego rynku piwa szacuje się na 34,4 mln hl, co oznacza, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy branża wypracowała umiarkowany wzrost rzędu 0,5%.
Rynek odczuł zmianę w strukturze wydatków konsumenckich: chętniej nabywano artykuły AGD, co osłabiło wzrost zakupów żywności i napojów. Konkurenci koncentrowali się na obniżkach cen oraz rabatach cenowych, w wyniku czego konsumenci nabywali tańsze produkty i stymulowali wzrost segmentu piw ekonomicznych (tańszych).
W dystrybucji produktów największy wzrost sprzedaży odnotowały dyskonty, choć znacznie więcej piwa, niż w poprzednim roku, sprzedawały także super- i hipermarkety. To dowód rozwijającego się trendu - rosnącej popularności nowoczesnych sklepów wielkoformatowych.
Wyniki finansowe
Pomimo tendencji do kupowania tańszych produktów oraz obniżania cen przez konkurencję przychody Kompanii Piwowarskiej na hektolitr w dużej mierze pokrywały się z ubiegłorocznymi; było to możliwe dzięki sile poszczególnych marek oraz zarządzaniu ich portfelem. Pomimo silnej presji wolumenowej w handlu, Kompania Piwowarska osiągnęła w roku F11 dobre wyniki finansowe i pozostaje jednym z czołowych podatników w kraju - w omawianym roku KP odprowadziła do budżetu państwa ponad 1,42 mld zł.
(M.D)
tagi: kp ,
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...