W 2010 roku Grupa Handlowa Emperia wypracowała 7% wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrosła o 16,6% do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42% i osiągnął wartość 98,5 mln zł.
„Emperia corocznie wypłaca dywidendę swoim akcjonariuszom. W poprzednich latach niezwykle dużo inwestowaliśmy w rozwój holdingu i naszych spółek portfelowych, dlatego dywidenda wynosiła 20% zysku netto. Ten rok był dla całej Grupy Emperia niezwykle dobry. Jeszcze nigdy nie byliśmy tak silni. Zarówno część dystrybucyjna, jak i detaliczna są w doskonałej kondycji. Stąd decyzja o zwiększeniu dywidendy do 40%. Pozostałe fundusze będą konsekwentnie inwestowane w działalność Grupy" - mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding SA.
Równie dobry dla Grupy Emperia był I kwartał 2011. W tym okresie Grupa Handlowa Emperia osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1,46 mld zł, wyższe o 5% i zysk netto w wysokości 11,27 mln zł, niższy o 9,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Emperia Holding 20 czerwca rozpoczęła procedurę sprzedaży segmentu detalicznego - składającego się z sieci sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - na drodze otwartego procesu aukcyjnego. W opinii zarządu wartość spółek detalicznych kształtuje się na poziomie minimum 900 mln zł.
Do kluczowych kryteriów oceny złożonych przez potencjalnych inwestorów ofert kupna należą:
- atrakcyjność zaproponowanych warunków w odniesieniu do zaprezentowanych przez nas wycen i oczekiwań Emperii;
- zapewnienie spółkom detalicznym możliwości synergii oraz dalszego, dynamicznego rozwoju;
- zapewnienie nowych miejsc pracy oraz stabilnych warunki zatrudnienia.
„Zainteresowanie kupnem naszych supermarketów jest ogromne. Szczególnie silnie odczuwamy je ze strony inwestorów finansowych. Decyzja o wyborze nowego partnera zostanie podjęta, jeśli będzie bardzo atrakcyjna i ekonomicznie uzasadniona. Spodziewamy się zakończyć proces sprzedaży detalu w pierwszym kwartale 2012 roku. Do tego czasu będziemy kontynuować intensywny rozwój segmentu supermarketów" - dodaje Artur Kawa.
(M.D)
tagi: emperia ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...