„Firma sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów świata niemal na wszystkich kontynentach. - Tam gdzie pojawia się jeden produkt, wkrótce dołączają następne" - zapewnia Adam Mokrysz, Członek Zarządu Mokate Sp. z o.o., - „Efektem jest stały wzrost sprzedaży. Zakładamy, że pod koniec roku przekroczmy pułap 60%" - uważa Adam Mokrysz.
Warto wspomnieć, że według opublikowanego wiosną raportu Instytutu Badania Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKiK) przygotowanego we współpracy z nowojorskim Uniwersytetem Columbia, pod koniec 2009 roku, pięć polskich koncernów inwestujących za granicą posiadało już 30 oddziałów operacyjno-handlowych i produkcyjnych. W tym gronie znalazła się też grupa Mokate. Autorzy opracowania podkreślali bardzo silną pozycje polskich firm na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
Grupa Mokate, jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. W 2009 r. skonsolidowane przychody firmy wyniosły ok. 512 mln zł. Rok później odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost, a w 2011 roku grupa chce przekroczyć poziom 600 mln złotych przychodów. Od kilku lat, ponad połowa przychodów (55% w 2009 roku i 57% w 2010 roku generowane jest w eksporcie. Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy na przestrzeni dwu najbliższych lat, 2011-2012, zdolności produkcyjne Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. Od 1 stycznia 2011 roku, MOKATE SA jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.
(M.D)
tagi: MOKATE ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...