Obowiązujące od 22 kwietnia 2009 roku rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej dot. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy przy ręcznych pracach transportowych jednoznacznie określa sposoby przenoszenia przedmiotów wraz z ich dopuszczalną masą.
- Zgodnie z przyjętymi ustaleniami, jedna osoba może przewozić wózkiem paletowym ciężar o maksymalnej wadze nie wyższej niż 450 kg – mówi Tomasz Sobczak z firmy STILL - Ponadto zabroniona została powszechna praktyka ciągnięcia przedmiotów powyżej tej wagi przez dwóch lub więcej pracowników. W myśl tego samego rozporządzenia, przenoszenie tak ciężkich towarów powinno odbywać się przy pomocy elektrycznego wózka do transportu poziomego.
Elektryczne „paleciaki” powinny znajdować się w każdym magazynie, w którym transportuje się towar powyżej 450 kg. Ponieważ ich eksploatacja wiąże się z dużą odpowiedzialnością, warto zakupić model wyposażony w systemy zwiększające bezpieczeństwo pracy, będący przy tym prosty w obsłudze, ergonomiczny i funkcjonalny. Te wszystkie cechy spełnia elektryczny wózek paletowy ECU - praktyczna propozycja od firmy STILL.
Praktyczność i komfort
Na tle innych elektrycznych wózków niskiego unoszenia ECU wyróżnia się szeregiem innowacyjnych rozwiązań, które dostępne są w jego standardowym wyposażeniu. Jego solidna obudowa została wykonana z tworzyw charakteryzujących się wysoką odpornością na pęknięcia i różnego typu odkształcenia. Ponadto, w celu zwiększenia bezpieczeństwa, konstruktorzy firmy STILL wyposażyli ECU w dwa niezależne systemy hamulcowe – przeciwprądowy i elektromagnetyczny hamulec awaryjny, który zwalnia się automatycznie przy odpowiednim położeniu dyszla. Prócz tego nie zapomniano o praktycznych funkcjach, poprawiających komfort pracy magazyniera. Jedną z nich jest możliwość dostosowania dyszla do potrzeb osób prawo- i lewo ręcznych. Dzięki jego ergonomicznym kształtom i praktycznym przyciskom sterującym, prowadzenie ECU jest wygodniejsze i bardziej funkcjonalne. Ponadto umieszczony w główce dyszla przełącznik brzuszny zapobiega zakleszczeniu operatora – w sytuacjach awaryjnych samoczynnie przełącza się na jazdę do przodu.
Innym istotnym walorem ECU jest jego ekonomiczność – może posiadać bezobsługową baterię żelową z wbudowanym prostownikiem, dzięki którym zmniejsza się zużycie energii i koszty konserwacji. Dodatkowo do oszczędności przyczynia się sam układ sterowania, który umożliwia odzyskiwanie energii w chwili puszczenia przełącznika jazdy, czyli podczas hamowania regeneracyjnego. Model ECU jest wzorcowym przykładem wózka wykorzystywanego do podstawowych zadań transportu poziomego, który sprawdzi się zarówno w małych, wąskich, jak i dużych pomieszczeniach.
tagi: STILL ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...