Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wózek zaprojektowany pod kątem wygody

Technologia

Wózek zaprojektowany pod kątem wygody

Wtorek, 06 grudnia 2011 Autor: Maja Święcka,
Producenci wózków widłowych coraz większy nacisk kładą na ergonomiczną konstrukcję pojazdów. Zapewnienie operatorowi maksymalnej widoczności i komfortu obsługi ma bowiem bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w magazynie.

To czynnik ludzki jest najczęstszym powodem wypadków z udziałem wózków widłowych. Niewłaściwa pozycja za kierownicą, ograniczona widoczność, niedostateczne oświetlenie lub brak swobody ruchu wewnątrz kabiny – wszystko to może obniżyć komfort operatora, jednocześnie zwiększając ryzyko kolizji. Nieergonomiczny układ sterowania w przypadku długich godzin pracy może powodować zmęczenie kierowcy, a tym samym spowalniać jego reakcje i zaburzać zdolności psychomotoryczne. Dlatego wybierając flotę wózków widłowych, szczególne znaczenie mają takie aspekty jak wysokość umiejscowienia kabiny, rozmieszenie elementów wyposażenia, a także położenie masztu. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Wygodnie, czyli bezpiecznie

Optymalne stanowisko pracy jest przestronne, zapewnia dużą przestrzeń nad głową nawet wysokim osobom i pozwala na wygodne ułożenie nóg. Wnętrze kabiny powinno być zoptymalizowane pod kątem łatwego dostępu. Nisko umieszczony, szeroki stopień ułatwia wchodzenie i wychodzenie. W tym celu pomocny jest także uchwyt dostosowany do różnych wysokości, najczęściej umiejscowiony na dachu ochronnym maszyny. Kluczowa dla bezpieczeństwa operatora jest wykładzina antypoślizgowa, zwłaszcza w przypadku użytkowania maszyny w warunkach zewnętrznych i zwiększonej wilgotności.
 
Przestrzeń podłogowa coraz częściej wyposażona jest także w rozwiązania tłumiące drgania spowodowane pracą silnika. Innym istotnym elementem, który w bezpośredni sposób wpływa na wygodę pracownika jest wygodny i ergonomiczny fotel. Praca siedząca znacznie obciąża kręgosłupy operatorów wózków widłowych, dlatego producenci przykładają coraz większą wagę do ich wygody pracy. Komfortowy fotel zapewnia możliwość pełnej regulacji, dostosowując się do budowy i wzrostu operatora. Siedzenie powinno być umiejscowione wysoko w kabinie. W każdym momencie gwarantuje to użytkownikowi dobrą widoczność, zmniejszając ryzyko kolizji.

Wszystko pod ręką

Komfortowe miejsce pracy pozwala operatorowi na dużą swobodę ruchu, dzięki czemu może sprawniej operować wózkiem, szybciej zmieniać kierunek jazdy oraz obsługiwać przy tym dodatkowe urządzenia. „Aby nie ograniczać pola widzenia i zapewnić kierowcy maksimum przestrzeni, fotel operatora wraz z deską rozdzielczą powinny być przesunięte na lewą stronę kabiny” – mówi Wojciech Szmulczyński z firmy STILL Polska – „Kolumna kierownicza powinna zajmować niewiele przestrzeni i być pozbawiona przeszkadzających elementów wskaźnikowych, aby nie ograniczać widoczności kierowcy. Warto wybierać takie modele wózków, które dodatkowo pozwalają na jej swobodną regulację, umożliwiając dostosowanie do wzrostu i preferencji operatora.”

Na efektywność pracy wpływa także czytelny panel obsługowy znajdujący się bezpośrednio w polu widzenia oraz zastosowanie rozwiązań umożliwiających odczyt zegarów w niekorzystnych warunkach. Podgrzewany display sprawdzi się zwłaszcza podczas pracy w chłodni i na zewnątrz magazynu. W ergonomii pracy istotny jest także układ pedałów. Dużą popularnością cieszą się rozwiązania naśladujące rozmieszczenie stosowane w samochodach osobowych. W zależności od przyzwyczajeń operatora dostępne jest także tradycyjne sterowanie dwupedałowe. Propozycje wyposażenia opcjonalnego w nowoczesnych wózkach widłowych coraz częściej uwzględniają preferencje pracownika, a nawet automatycznie adaptują maszynę według jego wytycznych. Kwestią niedalekiej przyszłości będzie chip, który można wszyć np. w ubranie, umożliwiający rozpoznanie danego operatora. Dzięki temu możliwa będzie kontrola dostępu, automatyczne dopasowanie fotela, wybór odpowiedniego języka menu lub specjalnego programu jazdy dla początkujących kierowców.
 
Maksymalna widoczność

Kabina wózka widłowego przede wszystkim zapewnić operatorowi pełną widoczność. Podstawowe znaczenie dla kontroli ładunku towarów ma panoramiczny maszt. Operator, powinien mieć swobodny widok na widły oraz szerokie pole widzenia, w czym pomogą mu wysoko umieszczony fotel, wąskie ochronne profile dachowe oraz niskie nadwozie pojazdu. Wspomagająco w tym zakresie montowane są także lusterka panoramiczne wewnątrz kabiny. Innowacyjnym rozwiązaniem są z pewnością kamery, pozwalające widzieć operatorowi, co się dzieje wokół pojazdu. Najczęściej umiejscawiane są pod karetką wideł, w górnej części masztu lub na dachu ochronnym wózka.
 
Jazda po wąskich i niedostatecznie oświetlonych korytarzach hal magazynowych lub w trudnych warunkach atmosferycznych wymaga także zastosowania odpowiednich reflektorów. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza podwójne lampy, które umożliwiają kierowanie źródłem światła w zależności od potrzeb operatora: zarówno przy większych wysokościach podnoszenia jak i podczas jazdy przy opuszczonych widłach. W przypadku pracy w niskich temperaturach (w chłodniach lub na zewnątrz) istotne jest zapewnienie operatorowi odpowiednich warunków w środku kabiny. Jej wnętrze powinno być ogrzewane, z zamontowaną na stałe tylną szybą, która zwiększy widoczność operatora. Zielone przeszklenie chroniące przed wysoką temperaturą to kolejne rozwiązanie stosowane bardzo często w widlakach. Dodatkowo szybę dachową powinno się wykonywać ze szkła bezodpryskowego, które w razie uderzenia nie rozpryśnie się na kawałki, tylko zamortyzuje uderzenie.

tagi: Still ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51