Jesteście obecni na polskim rynku od ponad 20 lat – jak przebiegał rozwój firmy i poszerzanie asortymentu?
» Rzeczywiście firma Tan-Viet rozwijała się przez ostatnie lata bardzo dynamicznie. Jednak od małej lokalnej firmy prowadzonej w formie działalności gospodarczej do głównego dystrybutora żywności orientalnej w Polsce jest bardzo długa droga, którą musieliśmy pokonać. Z całą pewnością nie bez znaczenia jest fakt, że przez cały ten okres – aż po dzień dzisiejszy – właściciel i założyciel firmy pan Tao Ngoc Tu jest osobiście zaangażowany w prowadzenie biznesu, wspierając management spółki swoimi pomysłami oraz radami. Firma rozpoczynała swoją działalność jako pierwsza w Polsce, wprowadzając zupełnie nowy produkt: zupki chińskie na polski rynek. Dzisiaj zupy Vifon praktycznie nie schodzą z miejsca lidera sprzedaży w tej kategorii produktów spożywczych. Jednocześnie wraz z upływem czasu i rozwojem popularności kuchni orientalnej na polskim rynku, Tan-Viet International rozpoczął wprowadzanie zupełnie nowych produktów, jakimi były sosy i makarony orientalne. Jednocześnie od razu postawiliśmy na najwyższą jakość produktów, a przez to selekcję dostawców i wybór wyłącznie najlepszych. Ta strategia okazała się skuteczna, o czym świadczy fakt, iż w tych kategoriach firma jest niekwestionowanym liderem rynku polskiego. Oczywiście wielkość oferowanego asortymentu jest stale zwiększana, a nowe produkty są poddawane ocenie polskich klientów. Nie wszystkie artykuły trafiają do sprzedaży na stałe, pozostają te, które cieszą się największym uznaniem konsumentów. W chwili obecnej dużą popularnością wśród naszych klientów cieszą się sosy sojowe i sosy chili. Nie jest tajemnicą, że upodobania polskich konsumentów coraz częściej skłaniają się w stronę kuchni orientalnej, która uznawana jest za najlepszą na świecie. W tej kategorii nasza firma oferuje klika marek produktów oraz kilkadziesiąt rodzajów sosów. Najchętniej kupowane przez klientów to najpopularniejsze w Polsce sosy Tao Tao: chili słodko-pikantny i chili słodki. Ogromnym uznaniem cieszy się też wprowadzony w 2011 roku sos tajski firmy Vifon.
Wasze produkty obecne są w 70% sklepów w Polsce, zarówno w tych małych niezrzeszonych, jak i w sieciach detalicznych. Co stanowi klucz do tak dużego sukcesu?
» Tak, to prawda. Dystrybucja ważona artykułów oferowanych przez Tan-Viet International S.A. przewyższa 90% we wszystkich kluczowych dla Tan-Viet kategoriach. Oznacza to, że właściwie jesteśmy wszędzie tam, gdzie jest nasz klient. Sieć dystrybucji zarówno w kanale nowoczesnym, jak i tradycyjnym była budowana przez lata i cieszymy się z tego, że handlowa część firmy jest zarządzana przez ludzi, którzy pracują w firmie od lat. Doświadczenie i wiedza o rynku jest w tej branży bardzo ważnym czynnikiem. Aby zagwarantować najlepszą współpracę z klientami, firma zatrudnia kilkudziesięciu przedstawicieli handlowych w całej Polsce. W zakresie procedur sprzedażowych współpraca z największymi klientami jest w pełni elektroniczna, z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ERP, które również wspierają zarządzanie firmą. Nadmienić należy, że dzisiaj Tan-Viet International S.A. nie jest już tylko firmą działającą na rynku polskim, ale na wielu rynkach europejskich, od Wielkiej Brytanii, aż po Rumunię, gdzie posiadamy własne struktury sprzedaży.
Otrzymujecie wiele nagród i wyróżnień, jednym z nich było to w konkursie „Złoty Paragon 2011 – Nagroda Kupców Polskich” w kategorii – Lider sprzedaży dania gotowe instant. Co w praktyce dają takie nagrody i wyróżnienia? Warto brać udział w takich konkursach?
» W przeważającej mierze nagrody, które zdobywa Tan-Viet International S.A. otrzymywane są w konkursach, do których firma nie musi przystępować. Po prostu nagrody te są wynikiem najwyższych ocen klientów, jakimi są sklepy czy hurtownie oraz wskazań konsumentów, i wynikają z wysokiej pozycji rynkowej oraz wiedzy konsumentów na temat oferowanych produktów. Bycie liderem rynku daje przewagę konkurencyjną w postaci rozpoznawalności produktów Vifon i Tao Tao przez konsumentów, co przy najwyższej jakości powoduje, że jesteśmy bardzo często nagradzani w różnych plebiscytach czy konkursach konsumenckich. Oczywiście cieszymy się z każdej nagrody, a jej uzyskanie staramy się wykorzystać do promocji danej marki. Konsumenci przy swoich wysokich wymaganiach, coraz częściej zwracają uwagę, że produkty były już docenione przez innych.
Dziękuję za rozmowę.
tagi: Tan-Viet International , Tan-Viet ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...