Istotnym elementem świątecznego stołu są też ciasta i słodycze. W tej grupie dane paragonowe zdradzają największe wzrosty dla: dodatków do ciast, ciast w proszku, bakalii, deserów w proszku, figurek czekoladowych, drożdży, sosów do deserów, pralin impulsowych oraz jajek niespodzianek. Analizując zmiany sprzedaży poszczególnych produktów – największe wzrosty raportowane są oczywiście dla figurek sezonowych, które pojawiają się w sprzedaży tuż przed Wielkanocą, takich jak: zające, baranki, czy jajka z czekolady.
Jako alkoholowy dodatek potraw i deserów świątecznych konsumenci szczególnie częściej niż w tygodniu wcześniejszym wybierali: likiery i kremy, wino deserowe, wermuty, wino stołowe, brandy oraz koniaki. Wśród wspomnianych tu rodzajów trunków szczególnie wyróżniły się: likier jajeczny Advocaat 500 ml, Martini Vermouth Bianco 1 l, Brandy Pliska 500 ml, Cin&Cin Vermouth Bianco 1 l, wino czerwone Carlo Rossi 750 ml. Znacznie lepiej niż zwykle sprzedawały się również: biała wódka Finlandia 700 ml i 500 ml, biały Bols 500 ml, Maximus 500 ml, Pan Tadeusz 500 ml, Sobieski 500 ml, Stock Prestige i inne wódki klasy premium i superpremium.
Z punktu widzenia właściciela sklepu warto zapewnić większy zapas tych produktów w tygodniu przedświątecznym, tak aby nie tracić potencjalnej sprzedaży przez wystąpienie braków na półce.
Michał Własenko, CMR
tagi: handel , spzredaż , paragon ,
W tym roku tylko 11,2% Polaków postanowiło zorganizować...
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...