Istotnym elementem świątecznego stołu są też ciasta i słodycze. W tej grupie dane paragonowe zdradzają największe wzrosty dla: dodatków do ciast, ciast w proszku, bakalii, deserów w proszku, figurek czekoladowych, drożdży, sosów do deserów, pralin impulsowych oraz jajek niespodzianek. Analizując zmiany sprzedaży poszczególnych produktów – największe wzrosty raportowane są oczywiście dla figurek sezonowych, które pojawiają się w sprzedaży tuż przed Wielkanocą, takich jak: zające, baranki, czy jajka z czekolady.
Jako alkoholowy dodatek potraw i deserów świątecznych konsumenci szczególnie częściej niż w tygodniu wcześniejszym wybierali: likiery i kremy, wino deserowe, wermuty, wino stołowe, brandy oraz koniaki. Wśród wspomnianych tu rodzajów trunków szczególnie wyróżniły się: likier jajeczny Advocaat 500 ml, Martini Vermouth Bianco 1 l, Brandy Pliska 500 ml, Cin&Cin Vermouth Bianco 1 l, wino czerwone Carlo Rossi 750 ml. Znacznie lepiej niż zwykle sprzedawały się również: biała wódka Finlandia 700 ml i 500 ml, biały Bols 500 ml, Maximus 500 ml, Pan Tadeusz 500 ml, Sobieski 500 ml, Stock Prestige i inne wódki klasy premium i superpremium.
Z punktu widzenia właściciela sklepu warto zapewnić większy zapas tych produktów w tygodniu przedświątecznym, tak aby nie tracić potencjalnej sprzedaży przez wystąpienie braków na półce.
Michał Własenko, CMR
tagi: handel , spzredaż , paragon ,
Przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol udzielili...
Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w...
Związek Polskich Przetwórców Mleka apeluje o utrzymanie...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...