Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może w pierwszej kolejności żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Jeśli sprzedawca, który otrzymał od konsumenta powyższe żądanie, nie ustosunkował się do niego w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Konsument może domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, gdy:
• naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo
• sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany w odpowiednim czasie, lub
• naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności.
Od umowy nie można odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: umowa , Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Branża piwowarska w Europie to 2 miliony miejsc pracy i 40 mld...
Amazon świętuje 10-lecie działalności w Polsce, której...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...