Proszki i płyny do płukania tkanin czyli dwie podstawowe kategorie produktów marki, niezmiennie od wielu lat należą do ścisłego grona liderów rynku. Jest to zasługą stałej dbałości o najwyższą jakość i innowacyjność produktów, a także przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej. Rok 2011 to dla „E” okres wzrostu i znaczącego umocnienia pozycji.
Proszki do prania „E” osiągnęły najwyższe udziały w historii marki i wynoszą 11%. Dało to marce 3 miejsce ze wzrostem na poziomie +1,3% przy rynku spadającym wartościowo średniorocznie o 10% (AC Nielsen średnioroczne udziały wartościowe na koniec okresu Listopad-Grudzień 2011, cała Polska).
W hipermarketach w ujęciu wartościowym przy 11% spadku całej kategorii proszków w 2011, marka „E” jako jedyna zanotowała wzrost w obrotach +8%, co przełożyło się na dodatkowe 1.4% wartościowych udziałów rynkowych w skali roku (udziały wartościowe E w hipermarketach 8.3% AC Nielsen średnioroczne udziały wartościowe na koniec okresu Listopad-Grudzień hipermarkety).
Warto podkreślić, że pod względem ilości szt sprzedanych w hipermarketach w 2011 roku, E to marka nr 3 z 10,6% udziałami w kategorii (AC Nielsen średnioroczne dane za okres Styczeń-Grudzień 2011).
Analizując wyniki sprzedaży proszków E w handlu tradycyjnym, również widać, wyraźną przewagę „E” nad konkurencją. Udziały „E” na poziomie 12.8% w kanale tradycyjnym dały marce 2 miejsce (AC Nielsen średnioroczne udziały na koniec okresu Listopad-Grudzień 2011).
W marcu 2011 roku miał miejsce relaunch „E Soft Water Formula Active Plus”. Odświeżona linia proszków wyposażonych w system zmiękczający wodę została wzbogacona o dodatkowe składniki aktywne.
Płyny do płukania, jako druga z wiodących linii produktowych marki „E” – również odnotowały sukces. Są numerem 3 na rynku i zdecydowanie umocniły swoją pozycję, odnotowując aż 3.3pkt% wzrostu udziałów wartościowych w 2011 roku. Był to najlepszy wynik w tej kategorii.
Płyny do tkanin „E” są jedyną marką w tym segmencie, która rośnie rok do roku. Ich udział wartościowy w rynku wyniósł już 12,5% (średnioroczne udziały na koniec okresu listopad -grudzień 2011). Wartość sprzedaży płynów „E” wzrosła o 33% (w stosunku do roku poprzedniego), podczas gdy cały rynek płynów spadł średnio o 1,8%.
W kanale hipermarketów „E” znalazło się na trzecim miejscu z udziałami wartościowymi na poziomie 12% i wzrostem sprzedaży o 21% (przy wartościowym spadku rynku o 1%).
W kanale tradycyjnym marka „E” zanotowała 23% wzrost w obrotach kategorii przy jednoczesnym spadku pozostałych głównych graczy. Średnioroczne udziały wartościowe na koniec okresu listopad -grudzień 2011 wyniosły 18.8% co znacznie zredukowało dystans dzielący markę E to wicelidera rynkowego. Końcówka roku w handlu tradycyjnym była dla płynów do tkanin E bardzo mocna- marka E osiągnęła rewelacyjne rezultaty (udziały wartościowe na poziomie 20.8% (na koniec okresu listopad -grudzień 2011) pozwoliły marce wejść na drugie miejsce w segmencie płynów do tkanin.
W 2011 roku marka „E” rozszerzyła portfolio swoich produktów o nową linię perfumowanych koncentratów do płukania tkanin „E Perfume Style”, sygnowaną hasłem: „Perfumy dla Twoich ubrań”. Przy tej okazji nawiązano współpracę z Robertem Kupiszem. „E Perfume Style” wystąpiło w roli jednego z głównych sponsorów listopadowego pokazu kolekcji projektanta, podkreślając tym samym, że moda i zapach łączą się ze sobą w nierozerwalny sposób.
„Codzienne prowadzenie domu to bardzo ważna praca, która zdecydowanie zasługuje na uznanie wszystkich domowników. Sukces naszych produktów dowiódł, że dbając o rodzinę warto postawić na dobrego i sprawdzonego partnera - markę „E” – mówi Anna Rogalska, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu PZ Cussons Polska S.A.
Wsparciem w promocji wszystkich produktów marki „E”, była ogólnopolska loteria konsumencka, w której do wygrania były samochody, zestawy produktowe i karty przedpłacone o wartości 2 000 złotych.
„Trudno przecenić taką formę komunikacji z klientami" – mówi Katarzyna Jamiołkowska, Starszy Kierownik Marki.
„Tak rozbudowana akcja promocyjna i duża pula atrakcyjnych nagród umożliwiała dotarcie do stałych klientów oraz dawała szansę tym, którzy jeszcze nie wypróbowali produktów z rodziny „E”. Wierzymy, że szczególnie tej drugiej grupie odbiorców, możliwość zdobycia nagród połączona z odkryciem walorów produktów marki „E”, sprawiła wiele przyjemności i satysfakcji. Takie działania promocyjne z założenia mają na celu maksymalizację sprzedaży i zwiększenie obrotów oraz udziałów produktów marki. W naszym przypadku, to narzędzie dało stuprocentowy sukces, ponieważ konsumenci coraz częściej wybierają „E”, zmniejszając tym samym dystans dzielący markę od konkurencj” – kontynuuje Katarzyna Jamiołkowska.
tagi: E , PZ Cussons Polska ,
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Przychody ze sprzedaży odnotowane przez Auchan Polska...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...
13,6 dnia – takie terminy przelewów firmy MŚP zapisywały...
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...