Historia marki VARTA to historia bezprecedensowego rozwoju. Wszystko zaczęło się w 1887 roku w Westfalskiej miejscowości Hagen. Wtedy to Adolf Müller, genialny niemiecki wizjoner założył firmę Busche & Müller. Tak rozpoczęła się podróż od lokalnego producenta akumulatorów do organizacji o międzynarodowym zasięgu i nieskalanej reputacji.
Założyciel firmy upatrywał gwarancji jej sukcesu w innowacyjności. To ona, jak pokazała historia, miała zapewnić organizacji stabilny wzrost. O trafności podejścia niemieckiego przedsiębiorcy może świadczyć fakt, że już w trzy lata po rozpoczęciu działalności Busche & Müller potencjał firmy został dostrzeżony przez AEG i Siemens. Niemieckie konsorcja zaproponowały Müllerowi, aby pod ich skrzydłami rozwijał koncepcje przenośnych źródeł energii. Tak powstała firma AFA (Accumulatorenfabrik Aktiengesellschaft) – prekursor marki VARTA. Dzięki wsparciu finansowemu Müller był w stanie poświęcić się pracy na rzecz rozwoju z jeszcze większym zaangażowaniem.
Niemieckim zakładom udało się opracować technologię, która była w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Polityka jakości miała kluczowe znaczenie dla Müllera, dlatego każdy produkt poddawany był skrupulatnym i drobiazgowym, a często nawet niebanalnym testom. Pierwszy ekstremalny sprawdzian dla mobilnych źródeł energii niemieckiej firmy odbył się w 1896 roku. Wtedy to, polarnik i laureat Pokojowej Nagrody Nobla, Fridtjof Nansen zabrał produkty marki AFA na swoją pierwszą ekspedycję na Biegun Północny. Ogniwa niemieckiej firmy rozjaśniały noc polarną przy temperaturach dochodzących do -50 stopni Celsjusza, stając się świadectwem wydajności i niezawodności produktów marki VARTA.
Charyzma założyciela firmy i jego upór w dążeniu do technologizacji oraz optymalizacji produktów odczuwalne są w filozofii firmy od dnia jej założenia aż do dzisiaj. Potrzeba szukania rozwiązań w miejscach pozornie niedostępnych od zawsze towarzyszy firmie VARTA, pozwalając jej znajdować nowe ścieżki rozwoju. Kolejnym przykładem nieszablonowego podejścia do weryfikacji produktów oraz potrzeby innowacyjności była wyprawa na księżyc. W 1969 roku aparaty wyposażone w baterie VARTA poleciały wraz z załogą Apollo 11 na spotkanie ze Srebrnym Globem.
Od lokalnej firmy do globalnej marki
Takie podejście do innowacyjności umożliwiło niemieckiemu potentatowi umocnienie swojej pozycji rynkowej oraz dynamiczny rozwój na scenie globalnego biznesu. VARTA zatrudnia obecnie 1 200 pracowników w 30 krajach, a łączna wartość dostarczanych przez firmę produktów to ok. 400 milionów euro rocznie.
Aby osiągnąć tak wysokie obroty firma każdego roku produkuje ponad miliard baterii. Trafiają one poprzez centrum dystrybucyjne bezpośrednio do 20 krajów, a pośrednio do 70 kolejnych. Dopracowane do ostatniego szczegółu procedury administracyjno-logistyczne doprowadziły do skrócenia czasu dostawy do punktów sprzedaży oraz umożliwiły optymalizację cen produktów, które firma oferuje swoim klientom. Sztandarowa dla niemieckich producentów skrupulatność i precyzja pozwalając centrum dystrybucyjnemu marki wypuścić ponad 50 w pełni załadowanych samochodów ciężarowych dziennie, gwarantując ciągłość w dostawie produktów nawet w najdalej położonych punktach sprzedaży. Dbając o zadowolenie swoich partnerów biznesowych VARTA konsekwentnie powiększa udziały w światowym rynku przenośnych źródeł energii.
Doświadczenie zobowiązuje
VARTA ma jednak świadomość, że komercyjny rozwój i ekonomiczny sukces musi przebiegać w zgodzie z odpowiedzialnością społeczną. Firma wciąż udoskonala politykę zrównoważonego rozwoju, której kluczowym elementem jest odpowiedzialność za produkt, pracowników i społeczeństwo. Świadome społecznie podejście wspierane jest przez, newralgiczną również z punktu widzenia organizacji, innowacyjność. Od wielu lat VARTA stawia sobie za priorytet redukcję, a nawet eliminację użycia w procesie produkcyjnym surowców szkodliwych dla środowiska naturalnego. Jest to możliwe dzięki ciągłemu podnoszeniu standardów funkcjonowania organizacji oraz szeroko zakrojonym badaniom. Efektem tego zaangażowania jest całkowita eliminacja rtęci z procesu produkcji baterii czy wprowadzony w 2011 roku program optymalizacji opakowań, którego celem jest szereg oszczędności środowiskowych.
P
onadto, z typową dla niemieckich firm konsekwencją, VARTA rozwija nowoczesne procesy logistyczne i administracyjne. Zaowocowało to przeniesieniem ciężaru transportu produktów z transportu lotniczego na morski. VARTA prowadzi również programy wycofywania zużytych baterii i akumulatorów oraz motywuje pracowników do angażowania się w społecznie wartościowe projekty i inicjatywy. W ten sposób firma potwierdza, że nie koncentruje się wyłącznie na ekonomicznych podbojach, ale troszczy się również o otoczenie, w którym funkcjonuje.
Przede wszystkim klient
Dbałość o każdy, najmniejszy nawet detal produktu to z jednej strony uosobienie wartości, na których powstała firma, z drugiej zaś ukłon w kierunku wymagającego konsumenta. Chcąc sprostać wymogom rynku marka wciąż inwestuje w optymalizację produktów. Zdając sobie sprawę z olbrzymiej różnorodności przyrządów zasilanych bateryjnie, inżynierowie firmy VARTA postanowili precyzyjnie dopasować ogniwa do zadań jakim mają podołać. Na bazie tych założeń powstał koncept TriEnergy, który pozwala bez trudu dopasować rodzaj ogniwa do produktu, który ma ono zasilać. Innowacyjna segmentacja produktów umożliwia klientowi łatwy i intuicyjny dobór baterii i akumulatorów. Linie produktowe „Max Tech”, „High Energy” i „Longlife” zaspokajają potrzeby konsumentów i pozwalają na dłuższą pracę każdego urządzenia – od przyrządów zaawansowanych technicznie, jak mobilne konsole do gier, do tych o małym poborze energii, jak piloty, zegary czy latarki. Optymalizacja, jako przejaw innowacyjności pozwoliła firmie na wyprodukowanie przedmiotów pracujących w wyjątkowo trudnych warunkach. Przykładem może być seria latarek „Indestructible”, które są w stanie stawić czoła nawet najtrudniejszym przeciwnościom. Niezniszczalne latarki oprą się ekstremalnym różnicom temperatur czy upadkowi z wysokości 9 metrów, stając się świadectwem dla niezawodności produktów VARTA. Klient, jego zadowolenie oraz lojalność, są dla firmy bardzo istotne. 125-letnia historia to potwierdza. Od wkopania kamienia węgielnego pod fabrykę Busche & Müller wiele się zmieniło. Dzisiaj technologiczne aspekty produkcji i testowania baterii, akumulatorów czy latarek znacząco różnią się od tych, stosowanych u progu XIX wieku. Baterie są mniejsze i bardziej wydajne od swoich prekursorów. Jedno pozostaje bez zmian – oczekiwania klienta są tak samo wysokie jak przeszło sto lat temu. Motywowana tym faktem VARTA wciąż szuka rozwiązań, aby produkt dostarczany konsumentowi był niezawodny i gotowy do pracy w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach.
(opr. maj)
tagi: Varta ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...