Wiosna to idealny moment na gruntowne porządki w mieszkaniu, szafie, ale także na półce z kosmetykami. Szczególnie uważnie muszą się tym zająć detaliści, aby zapewnić klientom odpowiedni wybór kosmetyków pielęgnacyjnych.
Zdrowa cera
Poszarzała, zmęczona i wysuszona zimą skóra potrzebuje na wiosnę energii i nawilżenia. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie internetu – łatwiej znaleźć atrakcyjne oferty zabiegów kosmetycznych, które pomogą zarówno kobietom, jak i mężczyznom odzyskać witalność. Jednak co znaczą pojedyncze zabiegi wobec codziennej domowej pielęgnacji? Większość chcących zregenerować skórę po zimie wybiera w sklepach profesjonalne kosmetyki. Tylko regularne stosowanie tego typu produktów może przynieść oczekiwane efekty.
Właśnie wiosna jest momentem, kiedy możemy odpowiednio przygotować się na nadejście lata – coraz cieplejszych i słonecznych dni.
Klienci z roku na rok chętniej inwestują w dobrej jakości kosmetyki pielęgnacyjne, zwłaszcza do twarzy.
Kremy do twarzy dla kobiet używa ponad 82% respondentek. Natomiast stosowanie kremów do twarzy dla mężczyzn deklaruje niecałe 27% badanych (badanie TGI MillwardBrown SMG/KRC styczeń-grudzień 2011).
Jak pokazują badania kobiety częściej używają kremów pielęgnacyjnych, chociaż należy pamiętać, że mężczyźni biorą przykład z pań, i w miarę możliwości sklepu należy zostawić trochę miejsca na kosmetyki dla mężczyzn – zwłaszcza kremy pielęgnacyjne. Wśród marek kremów do twarzy używanych najczęściej przez Polki są: Nivea Creme, Avon, Ziaja, Nivea Soft, Soraya, Garnier, AA, Nivea Visage czy Dr Irena Eris. Jeżeli chodzi o marki kremów do twarzy dla mężczyzn, to Polacy najczęściej używają Nivea for men – ponad 53% badanych. Dalsze miejsca w badaniu zajęły marki Adidas, AA-men, Oriflame, L’Oreal, Dr Irena Eris i inne.
Jędrna skóra
Na wiosnę skóra powinna nabrać zdrowego kolorytu i przede wszystkim jędrności. Przed nami lato – czas kiedy będziemy pokazywać niektóre części ciała szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia pomarańczowej skórki. Głównie tego typu problem dotyka kobiet.
Oprócz zwiększenia aktywności fizycznej, kobiety inwestują w różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne oraz na co dzień używają specjalnych balsamów, które wspomagają proces ujędrniania skóry. Z pewnością na wiosnę w każdym sklepie wzrosną zyski ze sprzedaży peelingów i balsamów antycellulitowych.
Nie zapominajmy także o balsamach i mleczkach nawilżających, wygładzających i regenerujących – gdyż tego właśnie potrzebuje skóra po zimie.
W badaniu preferencji konsumenckich najwięcej kobiet (41,80%) deklarowało używanie mleczek i balsamów do ciała codziennie. Jakie marki balsamów i mleczek do ciała warto mieć w sklepie? Z pewnością nie może zabraknąć kosmetyków pielęgnacyjnych: Dove, Ziaja, Nivea czy Garnier. Warto pamiętać także o kosmetykach pielęgnacyjnych Soraya, Dr Irena Eris, Eveline czy Bielenda. W badaniu respondentki wybierały także markę AA, Cztery Pory Roku, Lirene, Eva Natura, Barwa.
Jeżeli chodzi o żele pod prysznic to również na wiosnę warto uzupełnić sklepowe półki o nowe świeże zapachy – kojarzące się z łąką, latem i słońcem. Dobierając asortyment warto zwracać uwagę na żele wzbogacone nawilżającymi olejkami.
W badaniu TGI wśród trzech najczęściej wybieranych marek żeli pod prysznic były Palmolive, Nivea i Adidas. Ale warto też pamiętać o: Dove, Luksja, Fa, Ziaja, Soraya, Joanna, Dr Irena Eris, Eva Natura.
Lśniące włosy
Zdrowe i dobrze wyglądające włosy to jeden z atutów urody. Aby wiosną włosy lśniły i nabrały objętości zapewniamy im głębokie nawilżenie i intensywną regenerację po zimie. Pożądany efekt osiągnąć można nie tylko spędzając długie godziny u fryzjera, ale pielęgnując włosy i skórę głowy każdego dnia w warunkach domowych. Taką drogę wybierają coraz częściej kobiety i mężczyźni. Dzieje się tak głównie ze względu na szeroką ofertę rynkową produktów do pielęgnacji włosów.
Wśród szamponów, jak pokazują badania TGI, na pierwszym miejscu jest marka Head & Shoulders, chociaż ma niewielką przewagę nad Timotei, Palmolive czy Schauma.
Szampon i odżywka do podstawa w utrzymaniu higieny skóry głowy i włosów. Odpowiednio dobrany spełnia wymagane oczekiwania. Jednak w regeneracji po zimie nie wystarczą tylko podstawowe kosmetyki. Warto pamiętać, że na wiosnę klientki chętnie kupują różnego rodzaju maski czy olejki do włosów.
Wiosenne rewolucje w sklepach czas zacząć! Wśród kosmetyków pamiętajmy o odpowiednich kremach do twarzy, balsamach ujędrniających i regenerujących szamponach. Wśród marek warto – w miarę możliwości – zapewnić klientom szeroki wybór cenowy.
Monika Dawiec
tagi: kosmetyki , pielegnacja ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...