Jak podają badania konsumenckie Instytutu MillwardBrwon SMG/KRC używanie płynów do płukania tkanin deklaruje 84,2% gospodarstw domowych. 33,9% badanych używa płynów 2 razy w tygodniu, 22,48% 3-4 razy w tygodniu, 19,91% raz w tygodniu, 7,80% 2-3 razy w miesiącu, 7,05% 5-6 razy w tygodniu, 5,53% codziennie, 3,34% raz w miesiącu lub rzadziej. Oczywiście wśród płynów do płukania na sklepowych półkach nie może zabraknąć lidera – marki Lenor. W badaniach respondenci często wybierali także markę Silan. Ale uzupełniając asortyment sklepowy warto również zapewnić klientom wybór płynów z niższej półki cenowej.
Oczywiście na wiosnę do zakupu płynów zachęcają nie tylko reklamy, ale także nowe opakowania i zapachy, które oferują znani producenci. Tymi najpopularniejszymi są kwiatowe i owocowe.
Lenor wśród nowości oferuje na przykład Citrus and Rose, Passion and Jasmine, Peach and Peony. Te trzy wyjątkowe propozycje skomponowane zostały z myślą o wymagającym konsumencie, który stawia na jakość, a także lubi niebanalne rozwiązania i zaskakujące połączenia.
„Jeżeli chodzi o zapachy, to panie w moim sklepie bardzo lubią nowości, ale wśród sprawdzonych i uznanych marek. Wtedy chętnie otwierają butelki i wąchają nowe zapachy. Wiosną stawiają na owocowo-kwiatowe. Doceniają znane marki, gdyż wiedzą że gwarantują one długotrwałą świeżość i miękkość tkanin”- mówi Halina Dąbrowska, ekspedientka ze sklepu chemicznego w Kozienicach.
Jak informują detaliści ważna jest także poręczna i wygodna w użyciu butelka. Wśród pojemności, w mniejszych sklepach spożywczych dobrze sprzedają się te 0,5 l, większe jedynie wtedy, kiedy są w promocji. Z kolei opakowania 1-2 l największą popularnością cieszą się w marketach, dokąd klienci wybierają się na większe zakupy.
Jak przyznaje pani Halina płyny do płukania kupują zazwyczaj kobiety. Najchętniej wybierają markę Lenor i Silan, ale coraz częściej, zwłaszcza młode mamy kupują płyny Biały Jeleń, które są hipoalergiczne i delikatne dla skóry maluszka.
Wielkie pranie zaczyna się od proszku lub płynu, czasem odplamiacza, a kończy zawsze na płynie do płukania. I to właśnie one nadają pranym tkaninom miękkość i piękny zapach. Płyny wypłukują też resztki proszku z pranej tkaniny. Producenci zachęcają do kupna swoich produktów między innymi komponując coraz to nowsze i atrakcyjniejsze zapachy, które potrafią na bardzo długo utrzymać świeżość tkaniny. Kategoria ta jest także bardzo silnie wspierana kampanią reklamową w telewizji. Jest to dodatkowym, ale ważnym bodźcem dla klienta.
Monika Dawiec
tagi: płyny do płukania tkanin ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...