Jak podają badania konsumenckie Instytutu MillwardBrwon SMG/KRC używanie płynów do płukania tkanin deklaruje 84,2% gospodarstw domowych. 33,9% badanych używa płynów 2 razy w tygodniu, 22,48% 3-4 razy w tygodniu, 19,91% raz w tygodniu, 7,80% 2-3 razy w miesiącu, 7,05% 5-6 razy w tygodniu, 5,53% codziennie, 3,34% raz w miesiącu lub rzadziej. Oczywiście wśród płynów do płukania na sklepowych półkach nie może zabraknąć lidera – marki Lenor. W badaniach respondenci często wybierali także markę Silan. Ale uzupełniając asortyment sklepowy warto również zapewnić klientom wybór płynów z niższej półki cenowej.
Oczywiście na wiosnę do zakupu płynów zachęcają nie tylko reklamy, ale także nowe opakowania i zapachy, które oferują znani producenci. Tymi najpopularniejszymi są kwiatowe i owocowe.
Lenor wśród nowości oferuje na przykład Citrus and Rose, Passion and Jasmine, Peach and Peony. Te trzy wyjątkowe propozycje skomponowane zostały z myślą o wymagającym konsumencie, który stawia na jakość, a także lubi niebanalne rozwiązania i zaskakujące połączenia.
„Jeżeli chodzi o zapachy, to panie w moim sklepie bardzo lubią nowości, ale wśród sprawdzonych i uznanych marek. Wtedy chętnie otwierają butelki i wąchają nowe zapachy. Wiosną stawiają na owocowo-kwiatowe. Doceniają znane marki, gdyż wiedzą że gwarantują one długotrwałą świeżość i miękkość tkanin”- mówi Halina Dąbrowska, ekspedientka ze sklepu chemicznego w Kozienicach.
Jak informują detaliści ważna jest także poręczna i wygodna w użyciu butelka. Wśród pojemności, w mniejszych sklepach spożywczych dobrze sprzedają się te 0,5 l, większe jedynie wtedy, kiedy są w promocji. Z kolei opakowania 1-2 l największą popularnością cieszą się w marketach, dokąd klienci wybierają się na większe zakupy.
Jak przyznaje pani Halina płyny do płukania kupują zazwyczaj kobiety. Najchętniej wybierają markę Lenor i Silan, ale coraz częściej, zwłaszcza młode mamy kupują płyny Biały Jeleń, które są hipoalergiczne i delikatne dla skóry maluszka.
Wielkie pranie zaczyna się od proszku lub płynu, czasem odplamiacza, a kończy zawsze na płynie do płukania. I to właśnie one nadają pranym tkaninom miękkość i piękny zapach. Płyny wypłukują też resztki proszku z pranej tkaniny. Producenci zachęcają do kupna swoich produktów między innymi komponując coraz to nowsze i atrakcyjniejsze zapachy, które potrafią na bardzo długo utrzymać świeżość tkaniny. Kategoria ta jest także bardzo silnie wspierana kampanią reklamową w telewizji. Jest to dodatkowym, ale ważnym bodźcem dla klienta.
Monika Dawiec
tagi: płyny do płukania tkanin ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...