Tak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 25 stycznia 2012 r. (sygn. akt II FSK 1445/10), uznając, że wszystkie wydatki na cele gastronomiczne ponoszone przez przedsiębiorcę w czasie spotkań z kontrahentami poza siedzibą firmy stanowią wydatki na cele reprezentacji, bez względu na stopień ich okazałości czy wystawności. Konsekwencją powyższego jest brak możliwość zaliczenia takich wydatków do kosztów podatkowych. Dotychczas, zarówno organy podatkowe, jak i sądy uznawały możliwość zaliczenia tego typu wydatków do kosztów podatkowych, jeżeli uzasadniał to cel gospodarczy, a poczęstunek nie wykraczał poza standardy przyjęte w danych stosunkach.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , wydatki , płatności ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...