Tak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 25 stycznia 2012 r. (sygn. akt II FSK 1445/10), uznając, że wszystkie wydatki na cele gastronomiczne ponoszone przez przedsiębiorcę w czasie spotkań z kontrahentami poza siedzibą firmy stanowią wydatki na cele reprezentacji, bez względu na stopień ich okazałości czy wystawności. Konsekwencją powyższego jest brak możliwość zaliczenia takich wydatków do kosztów podatkowych. Dotychczas, zarówno organy podatkowe, jak i sądy uznawały możliwość zaliczenia tego typu wydatków do kosztów podatkowych, jeżeli uzasadniał to cel gospodarczy, a poczęstunek nie wykraczał poza standardy przyjęte w danych stosunkach.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , wydatki , płatności ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...