Zgodnie z ustawą o sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania konsumenta zgłoszonego w związku z niezgodnością towaru z umową. W razie niedochowania tego terminu (milczenie sprzedawcy) przyjmuje się, że sprzedawca uznał roszczenie konsumenta za uzasadnione, co oznacza: (1) przyznanie, że towar jest niezgodny z umową, oraz (2) akceptację określonego przez konsumenta sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową.
Dla dochowania powyższego terminu konieczne jest, aby treść oświadczenia sprzedawcy dotarła do wiadomości konsumenta przed jego upływem. Sprzedawca, w zależności od wybranego sposobu zawiadomienia winien uwzględnić czas niezbędny dla dotarcia informacji do wiadomości konsumenta. Dla uzyskania pewności, że oświadczenie dotarło do konsumenta w ustawowym terminie, najlepiej aby sprzedawca wysłał je w formie listu za potwierdzeniem odbioru.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl