Wizytówką firmy Virtu są dania gotowe, zarówno świeże, jak i mrożone. Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom Państwa ofertę.
» Istniejemy na rynku od blisko 20 lat i specjalizujemy się w produkcji wysokiej jakości dań gotowych do spożycia, zarówno świeżych, jak i mrożonych, wywodzących się z polskiej tradycji kulinarnej. W naszej ofercie znajdują się między innymi pierogi, krokiety, naleśniki, pizza, kluski na parze, kluski śląskie i wiele innych znakomitych potraw.
Podążacie także za trendami oferując produkty z linii Fit. Jakie dania są dostępne w tej kategorii?
» Zgadza się, na rynku dostępne są również linie produktów FIT – dla dbających o linię i Kids – dla najmłodszych smakoszy.
W lini FIT znalazły się naleśniku wegetariańskie oraz ryż z warzywami, natomiast w lini dla dzieci – naleśniki z serem i brzoskwiniami, naleśniki z jabłkami oraz pierożki z serem i truskawkami.
Za co konsumenci tak bardzo cenią produkty sygnowane logo Virtu?
» Konsumenci cenią nasze wyroby głównie za to, że są smaczne, zdrowe, łatwe w przygotowaniu, przyciągają ładnymi opakowaniami oraz pochodzą z najwyższej jakości surowców dostarczanych przez renomowanych producentów. Dzięki znakomitej relacji jakość/cena produkty zdobyły uznanie również poza granicami Polski. Wyśmienity smak, najwyższej jakości składniki, doskonale skomponowana receptura – to wyjątkowe i apetyczne dania naszej firmy. Produkty Virtu zdobywają coraz liczniejszą rzeszę lojalnych konsumentów, co pozwala być nam jednym z liderów rynku.
Jaki jest na chwilę obecną Wasz nadrzędny cel działalności?
» Nadrzędnym celem przedsiębiorstwa jest utrzymanie najwyższej jakości wyrobów, co firma osiąga poprzez właściwy dobór surowców, sprawdzonych receptur oraz zastosowaniu technologii, łączących tradycję z nowoczesnością. Dbałość o jakość wytwarzanych wyrobów zaowocowała wdrożeniem Systemu Bezpieczeństwa i Jakości Żywności HACCP. Kontrola jakości prowadzona jest na każdym etapie produkcji i dystrybucji, dzięki czemu zarówno zastosowane surowce, jak i gotowe produkty gwarantują pełne bezpieczeństwo dla konsumentów.
Jak kształtuje się rynek dań gotowych w Polsce?
» W ciągu ostatnich lat w Polsce obserwujemy wzrost spożycia dań gotowych. Przyspieszenie tempa życia, mniej czasu na gotowanie sprawiło, że coraz częściej konsument sięga po dania łatwe w przygotowaniu, niewymagające specjalnych umiejętności kulinarnych. Dlatego też, rynek dań wygodnych rozwija się w ostatnim czasie dość szybko, a oferta jest coraz bardziej zróżnicowana.
Dania gotowe potrafią wzbudzać wątpliwości konsumentów co do ich jakości...
» Tak, to prawda. To przekonanie wynika z obawy, że dania gotowe nie są zdrowe z uwagi na użyte w nich konserwanty. Jednak wysokie wymogi które producent musi spełnić cierpliwie burzą ten stereotyp. Innowacyjne, użyteczne i wygodne opakowania, dobry, smaczny, wysokiej jakości i zdrowy produkt ma szansę sukcesywnie zmienić stereotyp w myśleniu konsumentów.
Na przestrzeni ostatnich lat na naszych stołach dokonuje się swoista przemiana polegająca na dążeniu konsumentów do racjonalnego, smacznego i zdrowego odżywiania. Powszechny dostęp do informacji, przepisów kulinarnych, przekazywanie sobie opinii sprawia, że producenci chcą być aktywni i muszą spełnić wysokie wymagania. Wszystkie nasze produkty są dobrze przyjmowane przez klientów, urzekają ich przede wszystkim smakiem, wyglądają estetycznie i są oczywiście łatwe w przygotowaniu.
Jaki jest Wasz przepis na sukces?
» Korzystamy z nowoczesnego parku maszynowego, wysokiej jakości surowców, sprawdzonych receptur. Ciągle uzupełniamy nasze propozycje o nowe dania. Nadrzędnym celem firmy Virtu jest spełnianie oczekiwań klientów. Ponad 90% z nich jest zadowolonych z zakupionych produktów i jak potwierdzają sondaże oraz nasze ankiety, nic by w nich nie zmieniła. Najbardziej znane linie produktowe – „Dzieło Mistrza” to sprawdzone przepisy tradycyjnych polskich potraw, znajdujące się w praktycznych opakowaniach. Wszystkie produkty są dla nas jednakowo ważne, każdy z nich ma swojego odbiorcę.
Obecnie bardzo dynamicznie rozwija się branża „convenience food”, dlatego stale inwestujemy w rozwój całego zakładu.
W jaki sposób należy budować lojalność klienta?
» Lojalność klienta należy budować poprzez wysokie standardy i jakość produktu. Edukacja konsumenta to jeden z gwarantów powodzenia, również w kontekście zdrowego żywienia.
Jakie widzi Pan zagrożenia dla rynku dań gotowych?
» Zagrozić rynkowi może słaba jakość produktu oraz zbyt wysoka cena.
Czy restauracje stanowią dla Was zagrożenie?
» Nie odczuwam zagrożenia ze strony restauracji, żyjemy w symbiozie, a ewentualna konkurencja z ich strony jest dla nas bodźcem do rozwoju.
Jakich nowości mogą spodziewać się detaliści w najbliższym czasie?
» W rynku dań gotowych wiele firm kieruje się doświadczeniami z zachodu, szczególnie opierając się min. na wzorcach rynku brytyjskiego. Wielokulturowość powoduje u producentów naturalną chęć zaspokojenia potrzeb konsumenta. Zatem nowości będą powstawać w tych obszarach.
Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?
» Obecnie nie planujemy znaczących inwestycji, a strategia jest dostosowana do pojawiających się trendów. W dłuższej perspektywie to konsument oraz zasobność jego portfela wyznaczają kierunki.
Dziękuję za rozmowę.
tagi: Virtu Sp. z o.o. , Rafał Orski ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...