Jeśli chodzi o dania gotowe w słoikach to handlu niezależnym najlepiej sprzedają się produkty Pudliszki i Pamapol – w sumie odpowiadają za połowę wolumenu sprzedaży i 55% wartości sprzedaży segmentu.
Pozycja tych dwóch marek powiązana jest z szeroką dystrybucją w sklepach niezależnych, wyraźnie wyższą od takich marek jak Łowicz, Kotlin czy Stoczek.
Drugim czynnikiem jest dobra rotacja produktów – w marcu 2012 do najlepiej sprzedających się produktów należały między innymi Pudliszki gołąbki 670 g, Pudliszki fasolka po bretońsku 700 g , Pudliszki flaki wołowe 520g, czy Pamapol flaczki wołowe 500 g.
Generalnie najpopularniejszymi typami dań gotowych w słoikach są flaki, fasolka po bretońsku i gołąbki. W dalszej kolejności należy wymienić pulpety, klopsy i gulasz.
W niezależnych sklepach spożywczych półka dań gotowych w słoikach nie jest zbyt rozbudowana, średni tradycyjny sklep spożywczy ma w swojej ofercie około 8-9 różnych produktów.
Większość niezależnych sklepów spożywczych sprzedaje pasztety paczkowane i konserwy mięsne. Pod względem wolumenu i wartości sprzedaży pasztety są większym segmentem od konserw.
Analiza danych transakcyjnych z małych, średnich i dużych sklepów spożywczych pokazuje, że największa sprzedaż pasztetów i konserw mięsnych jest generowana w godzinach rannych – jako część tzw. koszyka śniadaniowego. Stąd wynika relatywnie częste współkupowanie tych produktów z z innymi produktami „śniadaniowymi” – margaryną i masłem, serkami topionymi, herbatą, jogurtami.
Najsilniejszą marką pasztetów w tradycyjnych sklepach spożywczych jest Profi odpowiadające za około 55% obrotu w ujęciu wartościowym. Inne silne marki w tym kanale to Drosed i Drop.
Jeśli chodzi o konserwy mięsne, to w handlu niezależnym panuje większe rozproszenie udziałów rynkowych, do najpopularniejszych marek należą Mispol, Pamapol, Sokołów i Krakus.
Jaką konserwę najczęściej wkłada do koszyka statystyczny klient małego i średniego sklepu spożywczego? W ostatnich miesiącach był to gulasz angielski. Według producentów taka konserwa jest idealna na wyjazd na piknik i doskonale komponuje się z pieczywem i świeżymi warzywami. Smacznego!
Hubert Hozyasz
Hubert.Hozyasz@cmr.com.pl
tagi: piknik , handel tradycyjny ,
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...