Kto w Polsce sięga po piwa smakowe?
» W Polsce piwa smakowe najczęściej wybierają kobiety. Polki sięgają po nie głównie podczas spotkań z przyjaciółkami. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki Redd’s przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor – 20% kobiet spotyka się z przyjaciółkami w domu przynajmniej raz w miesiącu, natomiast 15% respondentek organizuje domówki w formie babskich wieczorów co najmniej raz w tygodniu. Podczas takich spotkań kobiety najchętniej sięgają np. po piwa smakowe o oryginalnych, owocowych nutach.
Skąd w takim razie wynika popularność piw smakowych wśród konsumentek?
» Piwa smakowe wyróżnia oryginalna owocowa nuta i bogaty aromat. Poza tym piwa te nie mają goryczkowego smaku, tak jak typowe jasne piwa. Na przykład każdy z gatunków Redd’s: Apple, Sun oraz Red ma swoje niepowtarzalne cechy, które trafiają w różne gusta konsumentek. Naszym najnowszym produktem jest Redd’s Cranberry o smaku żurawiny. Wszystkie smaki Redd’s cieszą się bardzo dużą popularnością wśród konsumentek, dowodzą tego bardzo dobre wyniki sprzedaży. Redd’s jest bowiem liderem w kategorii piw smakowych nieprzerwalnie od 2007 roku. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie na rynek nowego, żurawinowego smaku dodatkowo umocni naszą pozycję.
Dlaczego Kompania Piwowarska zdecydowała się na wprowadzenie nowego smaku?
» Redd’s Cranberry o smaku żurawiny został przez nas wprowadzony jako wersja limitowana jesienią ub.r. Polki pokochały żurawinowe piwo za oryginalny, owocowy smak oraz bardzo kobiece i eleganckie opakowanie. Na profilu marki Redd’s na Facebooku przez kilka tygodni fanki żurawinowego smaku zbierały wirtualne podpisy pod petycją „Tak dla Cranberry”. Żądały w niej, aby nowy wariant piwa na stałe zagościł na sklepowych półkach. Nie spodziewaliśmy się aż tak entuzjastycznego przyjęcia nowego smaku przez nasze konsumentki. O wprowadzeniu żurawinowego Redd’sa Cranberry do regularnej sprzedaży przesądziły także bardzo dobre wyniki sprzedaży. Wolumen wersji limitowanej zaplanowany na pół roku został wyprzedany w zaledwie 3 miesiące. Jesteśmy przekonani, że nowy, żurawinowy wariant Redd’s będzie dla detalistów gwarancją zwiększonego zysku w kategorii piw smakowych.
Jak wprowadzenie nowego smaku wpisuje się w strategię marki Redd’s?
» Redd’s jest marką, która zawsze jest blisko kobiet i kobiecego świata. Wsłuchując się w potrzeby naszych konsumentek staramy się inspirować kobiety do twórczych działań i odkrywania w sobie ciekawości na świat i innych ludzi. Redd’s Cranberry kontynuuje tę ideę. Piwo o smaku żurawiny zostało stworzone z myślą o kobietach poszukujących niebanalnych rozwiązań, nowości czy nowych wrażeń. Także smakowych.
Jakie działania marketingowo-promocyjne towarzyszą wejściu na rynek nowemu Redd’s Cranberry?
» Wprowadzeniu na rynek nowego smaku Redd’s towarzyszy szeroka kampania reklamowa oraz działania w handlu tradycyjnym i nowoczesnym skierowane do detalistów, dystrybutorów oraz oczywiście klientów. W kwietniu rozpoczęła się emisja nowej reklamy telewizyjnej. Spot emitowany jest w największych stacjach telewizyjnych w kraju. Ponadto kampania prowadzona jest w internecie, obejmuje także materiały POS, sampling, kampanię outdoor’ową. Marka Redd’s prowadzi także liczne działania mające na celu zwiększenie świadomości nowego smaku wśród konsumentek. Aktywności marki na Facebooku dodatkowo angażują kobiety w świat marki, co w konsekwencji powoduje, że konsumentki stojąc przed sklepową półką sięgają właśnie po piwo Redd’s. Ponadto w sklepach w całej Polsce Redd’s Cranberry uzyska bardzo silne wsparcie, m.in. w postaci dużych ekspozycji w strategicznych miejscach. W punktach gastronomicznych zaplanowano natomiast oryginalne eventy oraz degustacje nowego smaku. Równolegle do kampanii promocyjnych prowadzimy także działania PR. W kwietniu z okazji wprowadzenia Redd’s Cranberry rozpoczęliśmy współpracę z jedną z najpopularniejszych polskich projektantek; na wrzesień natomiast planowana jest druga edycja „Raportu Ciekawości Redd’s”.
Czego jeszcze można się spodziewać po Redd’s?
» Redd’s jest marką, która zawsze stara się pozytywnie zaskakiwać swoje konsumentki. Planujemy jeszcze wiele działań i nowości, które przypadną do gustu wszystkim dynamicznym, otwartym na świat i niebanalne rozwiązania kobietom.
Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka
tagi: Kompania Piwowarska , Redd's , Tomasz Kanton ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...